Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 10. desember 2011

Pannebånd

Et pannebånd i moderne stil. Eller, ivertfall etter dagens mote.

Min egen oppskrift, strikket frem og tilbake på rundpinne nr 3, i tynn Alpakka (en ensfarget, og den andre i flerfarget) Rester etter pulsene jeg hakket tidligere.

Jeg fikk hakket litt mer, for den lille delen foran, er hakket, og sydd på etterpå.

Og som vanlig ble den aaaaaltfor laaang!!! "Då jukse me litt"
Jeg brettet den 1.5gang , heklet på knappehull i den ene enden, og sydde på lekre hornknapper. Så er den pyntet og fin på den ene siden også. Jeg er igrunnen veldig fornøyd, og så er den behagelig å ha på også.

Ellers går det bra med kneet mitt. Jeg tramper rundt, jeg, og har overlevd hele greia! Men jeg er vel i viosen fremdeles, for å går tok jeg "fornuftige" skoletter på, da jeg skulle gå til jobb. De er ikke lekre å se på, men deilige å gå med.
Det jeg ikke husket på, var de litt finere skoa jeg bruker på jobb, var glemt igjen hjemme. Det kom jeg på, sånn halvveigs på veien.

Så jeg trampet rundt på jobben, i finstasen, med helt feil fottøy på. Heldigvis reddet mannen meg etter etpar timer, da han kom forbi, med de riktige skoa.

Holder jeg på i den driven jeg er i nå, blir det mange artige historier i bloggen min fremover, hi hi Det er bare å følge med, det.............

HJERTEGLASSET MITT
Helen, her har du det, hjerteglasset mitt; som ble kjøpt i fjord på forrige Drøbak-tur. Det er en erstatning for et rødt glass jeg fikk av søsteren min en gang. I en oppvasksituasjon, ble stetten og glasset skilt fra hverandre, og det ble ubrukelig å drikke av.

Jeg MÅTTE bare ha et nytt rødt glass! Og du ser vel hjertet?
Det egner seg ikke til å drikke rødvin av, synes jeg. For bredt og tykt, men duverden hvor fint det er å se på!

En riktig god helg, ønskes til alle som leser i min blogg!

11 kommentarer:

Tovepia sa...

Nydelig glass..å se på:O)
Flott pannebånd også, og det er gode hodeplagg.
Det kan gå litt over stokk og stein for de fleste i disse dager, så trekk pusten og kos deg masse!!

Rubia sa...

For ett flott glass! Lekkert!

Godt kneet oppfører seg bra og du ikke har hatt andre uhell.

God helg!

Helen sa...

Ja, ser hva du mener, det blir for tykt til å drikke deilig rødvin av, men åhh, du så pent det er å se på, med andre ord; "Tar seg pent ut" - og det hjerte er herlig :) og ikke minst, HELT DIN farge...hoho

Artig pannebånd du har strikket og helt "mine" farger....du er så kreativ til å strikke uten oppskrift, noe jeg ikke greier..lenger...MÅ ha ett mønster å følge.

Syns jeg se deg i finstasen også skikkelig trause skoletter, snill mann som kom innom med penskoene :)

god helg til deg også

Lis sa...

Hvor er de pandebånd bare skønne. De knapper passer bare perfekt på pandebåndet.

Kh. Lis

ANNEPÅLANDET sa...

Riktig god søndag til deg også - og god bedring med kneet!

vår lille verden sa...

Komfortabelt skotøy er tingen hihi..Godt det ordnet seg da:)Flink du er og strikke..selv kan jeg desv ikke sånt..klem

Turid sa...

Så bra at du er "på beina" igjen - har ikke fått me mæ at du har vært ute på glatta bokstavelig talt...
Glasset ditt er kjempe søtt- har å et favoritt glass , men det drikker æ rødvin av - kjæresten har å eget - malt av jentan våres- rosa og lilla ...selvfølgelig har æ det lilla...
Likte godt bildet av bjørke aleen i forrige innlegg. Du får kose deg med tredje søndan!

Elisabeth sa...

Så godt å høre at det går bedre med kneet ditt, Sylvia.

Har også noen slike fargede glass. Til pynt. Står i vindu. Med motlys er de vakre. Røst, gult, bøått og orange. Ikke særlig god å drikke vin av.
Ditt hjerteglass var nydelig.

God søndag.

Fru Tunheim sa...

En riktig god helg til deg også, men nå er den snart slutt desverre for de fleste. Jeg er glad for det, for det betyr at jeg nærmer meg tirdsag kveld og fri resten av uken.

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Så flott et pannebånd du har laget. Ja, uhell kan fort skje i oppvaskkommen. Nydelig glass du har kjøpt deg.

Unn sa...

Så flink du er...strikking er også en kreativ hobby. Jeg er også glad i glasskunst...flott farge på hjerteglasset ditt...Og så deilig med enda en maksimalist! Tenk at vi er to!!!

Unn :)