Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 8. desember 2011

På vei...

Min vei til jobb, er jo så flott
I går var den ekstra flott, med nysnø og den rosa himmelen.

Jeg liker Bjørketrær (jeg er altså ikke alergisk mot pollen), og synes den er så grafisk og fin. Så ved denne aleèn av bjørk, elsker jeg å gå.

En ulykke kommer skjeldent alene
I går ble det litt vanskeligere å gå til jobb, for tror du ikke at jeg datt, så lang jeg var, på glatta!
Og Berit, det var hverken ryggen eller baken det gikk ut over, jeg datt nemlig fremover.

Det var det ene kneet mitt som ble skadelidende, greit nok. Men jeg var ligsom litt pyntet i går(det må man jo nå før jul, og greier) og hadde på meg strømper og skjørt.
Og ikke nok med det, men jeg går nå kledd i rødt og orange, og ber om å bli sett. Det er ligsom det verste med å ramle på glatta, at andre ser en. Det er verre enn å slå seg, det. Men jeg tror jeg forble usett. Det kom iallefall ikke noen flyende for å hjelpe "gamla" opp igjen, he he

Og JA, jeg slo meg. Og jeg blødde.
I dag har jeg et digert, betent sår på kneskåla, og vondt i kneet mitt. Men det verste som kan skje, er jo at jeg må hogge av meg beinet. Men nå har jeg iallefall en kjempegod unnskyldning for å sitte å strikke, jippi!
Ved gangveien jeg går på, er det en kanal. I går hadde isen lagt seg, og alle båtene som lå her, forsvant for etpar uker siden. Andefamilien som holder til her, så jeg ikke noe til. Ikke svanene heller. Og ikke beveren som har hiet sitt her, men den har jeg kun sett i sjøen bortenfor.

Skal jeg forsøke meg ut i kulda i dag igjen, tro? Lurer noe nytt seg bak neste hjørne?

17 kommentarer:

snakkemunn sa...

ja, det er flott når den første snøen legger seg etter slikt ruskevær. Flotte bilder. :))

vår lille verden sa...

Huff sånn uflaks,typisk når man har pyntet seg og alt..Håper såret gror fort!Fantastisk pent ute nå ja:)Hvitt og litt frost her 2 minus:))klem

Ellen sa...

Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget. God undskyldning for at syrikke. God bedring.

Ragnhild sa...

Hogge av beinet! Hufffffdaaa! Jammen bra du har unnagjort lang biltur hit da, nå som du både har vondt i kneet OG så glatt som det er nå!!! Hold deg litt i ro med varmt strikketøy, du;)
Enig! Du har en fin vei til jobben! Klem - og god bedring :)))

Berit sa...

du gamla ? ha du hørt om isbrodder ; ))))

jeg skal ikke le ! men noen ganger må vi bare bite i det sure eple å ta brodder på.. vi blir ikke yngre og et brudd kan være komplisert.. om man er riktig uheldig !! jeg har utstyrt meg med et par.. selv snuppa har bedt om det.. hun er også liveredd for å falle..

sørg for å ha på leggings eller lange knestrømper og hold kneet varmt!

men nå må uflaksen være oppbrukt.. tror du ikke : ))

ha en fin dag ! trøsteklem på vei : )

lise sa...

Au! Får håpe det gir seg raskt. Og du kan nok glemme å amputere, så du får finne andre strikkegrunner..

Fine snøbilder.

Rubia sa...

Huff, nå er det vel nok ulykker for en stund for deg vel.

Berit sa...

Uha, når ulykken nu var ude, var det godt at det var benet, du slog. Tænk om det var hænderne!!! Så var det umuligt at strikke :-(

Sidsel Sangild sa...

Øj, sikke en smuk vej på arbejde. Selvom jeg har nydt at kunne grave lidt i min kolonihave i dag, kan jeg da godt misunde jer den smukke sne... lidt. Pust, pust på knæet herfra.

Eivor sa...

Stakkars deg !!! Ingenting er verre en å falle på glatta. Isbrodder er nok tingen for "en gammel dame" som deg. (På glatta er det ikke alderen som gjelder, men kunsten i å vœre forberedt på et fall når som helst ). Fantastisk flotte foto ! Og god bedring til deg ... pass nå godt på deg selv i denne glatte tiden av året.

Megan sa...

Flotte billeder, men så synd at du faldt! Og så i farver! Håber ikke at din skade er så slem endda. Man kan jo komme gruligt galt afsted i glat vejr! :)

God aften med masser af strikkeri!

Strikkeheksen sa...

Utrolig smuk tur, du går - men knap så smukt, at du ligger og roder rundt i sneen ;-) Din stakkel - det gør pokkers ondt at få en nylonstrømpe i et knæsår - tro mig, jeg har prøvet det ;-)

PS: Fine filtede gaver, du har fået lavet - jeg synes du når så pokkers meget:-)

Elisabeth sa...

Å nei, Sylvia. Så uheldig du er.
Stakkars deg da.

Har du husket å ise det ned, så ikke hevelsen blir så stor?

God bedring til deg.

Jeg støtter forslaget til Berit. Nå vet du hva du kan ønske deg til jul!

Kos deg med strikking.

Helen sa...

Neimen, kjære søte deg, da Sylvia, så uheldig du har vært denne uken...:(

Lykken MÅ snu, men jeg tror likevel jeg hadde holdt meg inne, hvis ikke DU MÅ ut av en eller annen grunn, strikking er dog mye mindre risikofylt !!

Tenker det kneet ditt hovner opp...uffameg, pass nå godt på deg selv - med andre ord: Ta å fyll opp dett fine vinglasset ditt med gjerte på stetten, MED RØDVIN - skål :)

Helen sa...

PS, meg igjen, regner med du skjønte skrivefeilen min?
gjerte=hjerte

Helen :)

Ruth sa...

AU! Det er noe av det verste med vinteret det der. Og er det ikke rart? Hvorfor i all verden ska det være flaut å slå seg? Men vær forsiktig med kneet ditt. Jeg ramlet på glatte gulvet midt i en stor butikk i sommer (der alle så det), men jeg sliter enda med det kneet.
Jeg skjønner jo godt at du liker å gå på jobb. Den bjørkealeen må jo vise årstidene - og bjørka er alltid vakker.

Frk.Badegakk sa...

Nydelige bilder!!!
Blir ei stund til jeg kan poste noe sånt. Alt som kommer ned er veldig ubehagelig hagl eller regn. Lite stemningsfullt over det altså...=P