Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 6. desember 2011

Kvinnfolk og bil

....er noe jeg ikke liker å høre! Derfor er jeg en kløpper i å lukeparkere, kan peile olje og fylle bensin selv(kanskje ikke helt uvanlig, men.....)

Til i dag!
Jeg rygget, og kjørte speilet mitt inn i en stolpe! At det går an!!! Knust speil, knust blinklys(på speilet) men ellers er alt bra både med bil og sjåfør. Utenom at jeg mistet litt stolthet, og ble fly forbanna på meg selv (og bilen) Noen må jo få skylda for dette her.

Ikke nok med at man må bruke penger på julegaver denne mnd her, men også til reparasjon av bilspeil!!!
Uhørt!

Og ute SNØR det,
og om en time skal jeg ut å kjøre bil, siden snuppa skal på ridning! Jeg har ikke lyst, for jeg merker på meg at det er en sånn dag da ting skjer!

Jeg har gått rundt som en Zombie i hele dag, og vært helt i viosen. Jeg har nemlig sovet godt i hele natt! Det er skjeldent, siden jeg vanligvis ligger mye våken, og får for lite søvn. Men for mye av det gode, er altså helt feil. Men, sukk, så godt det var!

Verdens største kopp finnes her i byen. Visste du det?
Kopp og skål med det berømte Stråmønsteret (I DK har de Musselmønsteret) fra Porsgrund Porselæns-fabrikk.
Jeg fikk Sønnen til å stå ved siden av, for å illiustrere hvor stor den egentlig er.
Det går nok noen kanner med kaffe på denne koppen, ja! Og det kunne jeg ha trengt, for å våkne til liv igjen.
Men så skal jeg jo ut å kjøre bil i snøføre etterpå, og det kan bli spennende, så følg med! ;)

6 kommentarer:

Ruth sa...

Usj. Noe så ergelig. Og dyrt er det også. DH fikk sitt kust av en bil som kom i motsatt retning og som kjørte midt i veien i forrige uke. Godt at du ikke skadet deg selv, biler kan man alltids fikse. Ikke vær for stsreng mot deg selv, shit happens.
Takk for heklerådet. Skal utprøves snarest.

Helen sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Helen sa...

Åhh, nå syns jeg synd på deg :(
Så kjipt....du var sikkert litt stressa og kanskje litt sliten?

Godt alt var bra med deg, DET er jo tross alt det VIKTIGSTE !!!
Ermene i behold, ergo...klare for mere strikking, hakking, hekling osv osv :)

Kjør pent og rolig til riding - så går det nok bra - og DU, for en morsom kopp du viser, står den utstilt på fabrikken, tro?

Ciao

vår lille verden sa...

Ja det skjer når en minst aner det!Jeg skal på reperasjon av speil i morra tidlig(En gammel dame kjørte mitt i veien og tok med seg speilet mitt)Hun blir 6500 kr fattigere..Koster flesk!!Håper du har brukt opp uflaksen for i år..For en monster stor kopp!Morsomt:)klem

Berit sa...

stakkars deg !!! jeg skjønner deg så godt.. men ikke vær så hard med deg selv nå.. det var et uhell.. du gjorde det ikke med vilje.. og det gikk bra med deg ! selv om lommeboka nok får en smell..

om det er noen trøst.. jeg er "født" i en bil.. familien har drevet bilforretning i 35 år.. jeg kjørte bil før jeg fikk lappen.. og det første jeg gjorde da jeg hadde den i handa var å rygge en tilhenger.. gjennom bakskjermen og koffertlokket på en bilen.. dattera til sjefen eller ikke.. i 1979 kostet det også flesk å skade biler.. og den gang tok det opptil 2 mnd å få nye fra Japan om det ikke var på lager i Norge ; )

håper du klarer å riste av deg hendelsen..

trøsteklæm fra mæ !

Rubia sa...

Å så kjedelig! Håper det ikke blir alt for dyrt.

Så den koppen ja. Plass til MYE kakao i den også.