Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 21. desember 2011

"Hoppe bukk"

Gjett om vi koste oss i stallen i går kveld! Deilig og avslappende, siden jeg hastet hjem fra jobb en time før, og fikk hivd i meg noe middag som Mannen varmet opp til meg; og på med UTETØYET. Det er nemlig iskaldt i ridehallen, og der står man stille en time.

Det var avslutning, og da rir man barbak, altså uten sal, og gjør mange morsomme ting, som gymkana og litt sprang. Snuppa mi, som ikke er redd for noen ting, hoppet 1.25m UTEN sal. Og da stod jeg selvfølgelig med hjertet i halsen.
Her rir hun på yndlinshesten sin, Walda,(på et stevne) som hun også hadde i går.

Men i går utfordret jeg meg selv.
En av gutta turde nemlig ikke hoppe, og da lovet jeg han at JEG skulle gjøre det samme som han, hvis han gjorde det først. Han trodde ikke på meg, men jeg hadde jo lovet. Så jeg heiv meg opp på hesten hans, og hoppet 2 små hinder, og en liten runde galopp etterpå!

Kjempemorro å ri igjen, siden det er over et år siden nå. Kanskje jeg skal begynne igjen, for det er såååå gøy!! Så fikk jeg også gjort noe annet til jul.
Ha en fin dag!

6 kommentarer:

Anne sa...

uhhh jeg turde ikke sidde på en hest uden sadl :) du er modig Sylvia :)
og sikke en god ide, at invitere veninder til hygge, sådan lige op til jul :) Det tror jeg, at jeg vil gøre med ro-veninderne til næste år !

Turid sa...

Litt utypiske førjuls aktiviteter er bare bra -blir så godt humør og energien stiger- koselig å være i stallen!

vår lille verden sa...

Oii oii modig familie.Skremmende for meg som såvidt har sittet på en hest.Datteren min Celine har begynt på ridekurs nå og elsker det!(Jeg sitter pent og ser på)Takk for info forresten,nå tror jeg det skal være i orden:)klem

Sidselsidserk sa...

Takk for trivelig hilsen:-) Hvor tøff du er - jeg møter mange hester på mine turer, men det er stoooore dyr som jeg holder god avstand til:-)

Ønsker deg en riktig GOD JUL

Rubia sa...

Det er gøy å ri, selv om jeg ikke akkurat er på hesteryggen ofte. Sånn hvert 10. år eller noe. Og ferdighetene er deretter.

Marianne fra ønskeøen sa...

Hvor er billederne af dig på hesten :-) - dejligt det gav dig energi... kan mærke det helt her i København