Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 22. desember 2011

God Jul!

Et siste lille tips før jul, har jeg lyst til å dele med dere.
I sommer kjøpte vi en slik "interiør"-stige. Først med det formål å henge tøyet på, på soverommet. Men så passet det ligsom ikke........og den ble satt ned i kjellerstua, da vi var ferdig med oppussingen der.
Da det hekla pleddet til Sønnen ble ferdig, hang vi det over stigen, og det var helt perfekt.

Nå er pleddet på sengen til Sønnen, og stigen hjelper til med andre nyttige ting
nemlig å avlaste skuffer og skap.

Her henger jeg brikker og løpere som ikke er i bruk, ferdig strøkne, til å legge rett på bordet ved behov. Og så er de pene og se på, og blir en del av innredningen.

For hva er vel mer irriterende enn å brette sammen feks en løper, du nettopp har strøket, for å få plass i en skuff!

Siden det er få dager igjen til jul, og programmet mitt er fullbooket med jobbing, og forberedelser til julaften med gjester, vil jeg bare få ønsket alle mine bloggvenner og faste lesere

En riktig god jul, alle sammen!

15 kommentarer:

Tovepia sa...

Smart å bruke stigen slik.
Ha ei riktig god jul du også!! Ønsker deg og dine gode dager i jula, klem fra meg;)

vår lille verden sa...

Så smart og lekkert og ha de hengende fremme.Da blir det jo heller ingen skrukker..Så må jeg få ønske deg og dine en riktig god jul!Du har bidratt med masse flotte blogginnlegg i 2011,tusen takk for det!:O)Stor juleklem fra Kathrin

Helen sa...

Du altså, bobler over av kreative innspill - og snill er du som deler med oss, takk søte deg ;))

Ønsker deg og dine en riktig så GOD JUL, selv om nissen kanskje ikke kommer....da han jo er på tur hos kjentfolk...hehe (koselig tradisjon, da)

Jeg gleder meg til å følge deg videre i det nye blogg året som kommer :)

Juleklem fra Helen

RigmorNY sa...

God Jul og Godt Nytt år til deg og dine. Her hos meg er alt på stell (tror jeg da), venter bare på at ungen kommer i morgen. Gleder meg gløgg.......Kos deg. ;)

Sisselshverdag sa...

Ønsker deg og dine er flott jul :D Kose dere masse :D

Fru Tunheim sa...

En riktig god jul til deg og dine også....

Ruth sa...

Jeg har ønsket meg en sånn stige jeg, men det er ikke en eneste liten plass jeg kan få lurt en inn hit. men jeg kan jo ønske meg en alikevel.

Ha en Riktig God Jul, Sylvia. En helt eventyrlig en. Juleklem fra meg.

Rubia sa...

En riktig god jul til dere også!!!!

Berit sa...

God morgen.. regner med du styrer på jobben men håper du har hodet over vann og kan nyte lillejulaften uten marathonløp..

Takk for alle innspill og tips.. gode ord,, og trøstenede kommentarer.. de gjør utrolig godt Sylvia !

ønsker deg og dine en koselig og fredfylt jul !

juleklæm fra mæ

Bo med Lena sa...

Takk for koselig hilsen Sylvia. Snart er julevakten over og du kan KOSE meg!! Kommer innom deg snart. Skal strikke pute og puff (også lurer jeg på om jeg skal hive meg på et bunadskurs og sy beltestakk....uæhhh). Klem fra meg

Vibekes lille ullne sa...

Kjempeflott og god idé! En sånn stige hadde vært flott til å vise fram sjal også. Synes det er så synd å stappe alle nedi en skuff. Dessverre har vi ikke noe ledig veggplass, til noe sånt.

Ønsker deg en riktig god jul Sylvia! Kos dere masse! :)

ANNEPÅLANDET sa...

Smart tips!
Takk for hyggelig julehilsen inne hos meg! Det er alltid så trivelig å komme på besøk her på bloggen din. Du er jo en av de første bloggerne jeg ble "kjent" med, og hvert år så tenker jeg at det hadde vært hyggelig å treffes "live". Kanskje 2012 blir året da det skjer? Det er jo ikke SÅ langt mellom oss.
Håper julevakta gikk greit, og at du fikk solgt riktig mange fine og dyre gaver til koner og mødre - det har de helt sikkert fortjent.
Ønsker deg og dine en riktig fin og fredelig jul, og godt nytt bloggår!!!
Klem fra meg

Elisabeth sa...

God, avslappende, fredelig jul ønskes deg, kjære Sylvia.
Setter stor pris på bloggvennskapet vårt.

Juleklem fra Elisabeth

Ps. Ja, det var meg som var innom butikken. Kjøpte ikke garn til Camomille. Tar det en annen gang. Kjøpte Flame' istedet, så nå er det genser på gang. Hi hi...

Ninne sa...

Ønsker deg og dine en riktig god og avslappende jul! Klem fra meg :))

Marianne fra ønskeøen sa...

En glædelig jul til jer alle i Porsgrunn. Jeg håber at i får nogle fredfyldte juledage, hvor i rigtigt for tid til hinanden. Hils Mamma, Pappa og bedstemor fra os i København