Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 6. desember 2011

Engel i sort

Javel, så er det tid for å røpe hva jeg kjøpte med meg fra Drøbak
En engel i keramikk, av kunstneren Janne Wilhelmsen (tror jeg han bak disken sa....)

Er hun ikke bare flott??
Jeg fallt for fasongen, de herlige vingene og uttrykket hennes
Hun er nok som meg, snill, men litt bestemt. Ja, du ser vel det?

Ser du i det røde vinduet fra forrige innlegg, ser du flere av hennes søstre der. Jeg tror nesten jeg må kjøpe en av de andre neste gang, så hun ikke er helt alene, stakkar, men hun har jo meg, da! ;)

Lysestaker har man alltids nok av. Ja, det vet de fleste. Men da jeg kom over denne, var jeg solgt, og heldige meg, det var den siste de hadde igjen
Lysestaken er kvistene rundt lyset. Og de er av smijern, og ikke ekte trekvister som er tørket(brannfare!)
De ser så naturtro ut, at mannen måtte ta på de, for å bli overbevist. For han synes det var noe tull jeg hadde kjøpt, som jeg egentlig kunne plukket ute, for å ta med meg inn. Mannfolk!!!!

Nå er jeg på tur ut for å se etter julegaver, men jeg har ingen anelse hva jeg skal se etter! Jeg rekker nemlig ikke å lage alle gavene i år.

8 kommentarer:

Ragnhild sa...

Ja, de har mange fristelser hos Havstad, inkl engler i alle slags herlige varianter. Fin lysestake har du kjøpt deg også:) Klem

Helen sa...

Så herlig sort engel du har fått deg, og i den fargen er det jo en helårsengel !
Nyttig, det å vettu ;)

Ja, ser englen har nesten rød lebestift, eller har du tatt den på henne, kanskje...hehe

Utrolig morsom den lysestakene du fant, og jeg kan love deg, min kjære hadde sagt akkurat det samme som din...mannfolk...;)

Happy shopping, håper du finner gaver til alle dine kjære og venner, kanskjed u blir ferdig med alt idag? Lov å håpe.....god tur !

Ruth sa...

Her var det mange fine og julete innlegg. Jeg har kommet litt p[ etterskudd med blogglesningen, men da har jeg jo desto mere og lese og det er KOSELIG. Engelen din er vakker. Jeg har tuslet rundt i Drøbak jeg også og kost meg glugg ihjel. Men det er lenge siden selvfølgelig.
Jeg likte de heklete pulsene dine og ville se om jeg fant ut a den heklingen, men jeg fikk ikke linken til Sidsel til å virke.

Håper du får en flott uke.

Megan sa...

Den engel er skøn! Kan godt forstå, at du faldt for hende og at hun nu bor hos dig. Hun er vist af den slags, der fortæller historier! Lyt! ;)

Ønsker dig en fin decemberdag. Knus.

Tovepia sa...

Nydelig engel med et artig uttrykk;)..og lysestaken var råfin! Så glad vi blir når slike ting roper etter oss og får bli med hjem:)
Kos deg videre denne uka, her har kuldegradene kommet..vet ikke om jeg liker det..
Klem fra meg;)

vår lille verden sa...

Så morsom og annerledes engel:)Lysestaken fantastisk:))klem

Berit sa...

den var nydelig den engelen ! og du har rett.. vi er litt like i smaken : )

men neste gang du skal til Fanø må du se etter disse.. om du ikke allerede har stiftet bekjentskap med de :
http://www.keramiker.dk/webpages/Raku-giner.htm

jeg har gått å kikket på de lenge : ))

lise sa...

Det var en flott engel, helt etter min smak.