Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 16. november 2011

Vin og hakking

Fra dørene åpnes til vi stenger, er det fullt kjør på jobben om dagen.
Da jeg kom hjem sent i ettermiddag, hadde mannen middagen klar til meg, og så måtte jeg sjenke meg et glass vin. Det trengte jeg nå........
Ellers har jeg hatt et par sokker ferdig en god stund nå. Ja, ikke verst til å være meg, vet du. Jeg som nesten aldri strikker sokker. Men det er fine gaver å gi bort, selv om jeg ikke aner om hvem som er den heldige mottaker av disse her

De er strikket i MITU (50% alpakka- 50% ull) som er blitt med på lista mi over favorittgarn. Ikke er det sokkegarn, men jeg tenkte meg noen kosesokker, jeg, da. Mykt og deilig garn, som Mitu er.

Sokkene er en "avlegger" etter disse pulsene jeg strikket tidligere i høst, som var en gave til ei venninne

Begge parene er MITT design. Og fletter er jo så enkelt å strikke, og pynter mer opp, enn å kun strikke vrangbord.

Jeg har fått helt dilla på HAKKING, og har en idè på noen pulsvarmere.
Dessuten har jeg laget meg en lang hakkenål, siden jeg irriterte meg over kabelen som svingte og buktet seg rundt forbi, og som plasserte vekten på nåla feil, og gav meg stive fingre
Jeg kjøpte med meg hjem fra jobben, en kabelskjøt, og skrudde en hakkenål i hver ende, slik at det ble en lang hakkenål. Jeg bruker jo bare den ene enden, siden jeg hakker frem og tilbake, så det gjør ikkeno om den andre enden er i feil strs. Og nå er den mye bedre å håndtere.

Etter at jeg hakket meg et sjal og pulsvarmere tidlig sist vinter, med flerfarget garn, synes jeg det gir en så flott effekt, at jeg fortsetter med det.
Jeg har en ensfarget, og en annen flerfarget(håndfarget)
På bildet er den flerfargede til høyre. Man ser nesten ikke forskjellen her, men det blir et flott spill på det ferdige produktet.

Jeg måtte kjøpe meg noen flere farger, som jeg kunne eksprimentere med
Favorittgarnet Babysilk, i de fineste lillafarger. Dette blir spennende.
Beklager billedkvaliteten, men å ta bilder på kveldstid i dårlig lys, gir ikke de beste bildene.......

Og så må jeg tilføye litt fra i går. Jeg var jo hos tannlegen, noe man ikke synes er helt topp.
Bedre ble det ikke da jeg skulle koke melk til risengrynsgrøt, og dørklokka ringte. Det var en innstallatør til internett/tv, som jeg skulle vise hvor jeg skulle ha punktene .

Ja, resten kan du vel tenke deg.................Jeg banna høyt da hele komfyren var nedkokt med melk, og DET dufter ikke akurat godt heller.
Det ble ingen grøt den dagen!!

Ha en fin kveld.

8 kommentarer:

Lis sa...

Lækker farve dine strømper har og sødt mønster.

Det er altid forkælelse efter en lang dag på jobbet at komme hjem og blive forkælet af manden med mad og vin.

Nej, jeg kan godt forstå du ikke lavede risengrød med brændt mælk. Stakkels dig, hvis du som jeg har det som livret.

Kh. Lis

Elisabeth sa...

Babysilk er digg.
En gang må jeg strikke noe til meg selv i det garnet. Har bare strikket pulser og gitt bort.

Æsj, svidd melk lukter fælt. Og for en d...ttjobb å vaske etterpå.

Nyt kvelden, vinen og mannen :o)

Vibekes lille ullne sa...

Koselig å bli vartet opp litt etter en lang dag. Mange fine prosjekter på pinnene og hakking ser spennende ut og gir fine resultater. :)

Gitte sa...

Sikke mange fine ting du får lavet. Den grønne cape er skøn til dig. Meget smukt mønster. Og pulsvarmere med blomster - meget kreativt og festligt. Og så har du også strikket sokker! Synes du når SÅ meget ;-)

Uha - den der med noget brændt i køkkenet kender jeg kun alt for godt!!!

Gitte sa...

PS: Håber ikke at tandlægeregningen var alt for stor.......

snakkemunn sa...

Ekkelt med grøtkokingen, vinen og strikkingen støtter jeg. Nydelige farger du har kjøpt deg og hakking er flott. :))

Rubia sa...

Litt vinkos er viktig i hverdagen.
Skikkelig fine sokker.

carinissima sa...

Stupende queste realizzazioni, bravissima!
Ciao!