Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 28. november 2011

Småting

Innimellom jobbing, soving,tannlegen, reising og annet, har jeg altså fått laget litt småting.
Denne gangen to par med pulsvarmere
Paret til venstre er hakket, mens det andre er heklet
Dette paret i Hverdags er heklet,(nål 3.5) og pyntet med små rosetter. her har jeg også lagt inn hull til tommelen.
Jeg fikk ideèn til heklingen, etter at jeg hadde heklet Capen i boken til Sidsel. Heklingen av halsen på den, er med en egen teknikk, som ser ut som en strikket vrangbord. Og resultatet er like elastisk som en vrangbord også.
 Må være supert til pulsvarmere, tenkte jeg, og satte igang. Dette er vel to uker siden, så jeg har altså ikke rukket å ferdige disse i en fei.
 I det andre, hakkede paret, er det bukt Babysilk .(nål 4.5) Der det ene nøstet er håndfarget, mens det andre er ensfarget. Jeg elsker det mønsteret som trer frem når man gjør det på denne måten.

I all min iver etter å bli ferdig, glemte jeg tommelhullet. men så får disse være "pyntepulser".
De fikk jo litt pynt på enden, da jeg heklet en liten blondekant på tilslutt. Det er de små detaljene som teller, noen ganger, vet du.
Men fra nå av er det kanskje på tide å lage tovede plagg.
I dag morres var det plutselig sunket til 0 grader igjen, og varmere saker trengs nok fremover.

Ha en fin uke, alle sammen!




11 kommentarer:

Berit sa...

nydelig !! likte de i Babysilk.. herlige farger !

var på strikkecafe fredag og lærte rundhakking.. teite meg solgte hele settet med Harmony kroker i høst.. men nå får jeg heller kjøpe de jeg kan bruke vaier på.. klarer ikke å holde de lange krokene..

har lyst å hakke luer.. men er ikke sikker på om jeg skal bruke 1 lm mellom masken jeg masker av.. det blir kanskje litt løsere da ?

du må gjerne legg ut oppskrifter.. tror mange blir glad for det : ))

håper du hadde en fin tur til Tyskland og en avslappende helg.. fin dag til deg : )

Eivor sa...

Flotte pulsvarmere ! Jeg har også strikket meg et par som jeg foreløpig ikke har fått bruk for, men hvem vet. Plutselig blir det kaldt her også.

Rubia sa...

Knallsøte pulser!

Sidsel Sangild sa...

Hvor fine! God ide at bruge det til pulsvarmere. Det fungerer også godt til halsrør, især hvis man laver den lidt bredere forneden :-) Er pynten noget du har syet på eller?

Elisabeth sa...

Likte godt de hakka pyntepulsene i Babysilk.
Du, det lykurset i hakking er nok gått i glemmeboka mi.
Tror jeg trenger repetisjon.
Vi får ta det etter jul engang. Akkurat nå er det drøye runder på Marius til yndlingsønnen. Ikke har jeg orket så mye strikking heller.
Men formen er på vei oppover.

Ragnhild sa...

Nei, som tida flyr!!! Nå har jeg kost meg her inne hos deg ei stund og sett på alt det fine du har lagd: Flott kjole/tunika, pulser, omslagsjakke og pannebånd til snuppa... Herlig! Og plutselig er du her igjen; gleder meg til lørdag:) Klem

Strikkeheksen sa...

De er bare så lækre - begge par :-) Jeg har stadig til gode at lære at hakke - hvem ved, måske bliver det dig, der giver et kursus en dag :-)

Helen sa...

http://www.christel-seyfarth.dk/christel-seyfarth/UDSALG_SALE.html

Regner med du har fått med deg hun har salg på garn....? Klipp inn linken å ta en titt :)

Så deilig med en liten svipptur til Kiel. Godt å bare komme litt vekk, få maten servert og selvsagt, strikke litt...hehe

Fine disse pulsene dine her, tro hvor mange du har laget bare i høst? jeg syns du er super effektiv. Kan bare tenke meg "kjøret" i butikken nå som juletida har kommet, lykke til:)

God kveld !

Marianne fra ønskeøen sa...

smukke og uundværelige :-)

Helen sa...

Ikke rart du er litt sliten for tiden, kalles "julerush" som du nok har i butikken om dagen, jeg tror helt klart en deilig rødvin kan hjelpe på - ellers er det mye bra i vitaminer, vettu :) thiii - skål

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Lekre puls du både hakker, hekler og strikker. Koselige gaver dette.