Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 22. november 2011

Omslagsjakke som varmer

Så hyggelig at du etterlyste meg, Elisabeth!
Jada, alt står bra til, det har bare vært litt mye å gjøre for meg i det siste, så bloggen blir ikke akurat prioritert for tiden. Men jeg savner å surfe rundt på besøk hos dere, og jeg lover å dukke opp snart.

I forrige uke begynte julekjøret på jobben, en uke senere enn i fjor, faktisk. Men plutselig var det der, og da jeg kom hjem etter jobb, var det å sitte i sofaen til jeg sovnet, det beste den dagen. Slik blir det nok fremover, men jeg klager ikke. Det er veldig morro.

MEN jeg har da strikket, selv om jeg har duppet av, he he. Litt godt å sove litt med et strikketøy i hendene, og enda koseligere å våkne opp med det igjen.
Snuppa har fått seg omslagsjakke, som hun har valgt ut oppskrift og farge til selv. I motsetning til meg, kler hun beige. Og hun er superfornøyd med den!!!

Den er strikket i PUNO Alpakka på pinne nr 5. jeg går alltid ned en strs på pinnen i dette garnet, ellers blir det så løst.
Jakka er strikket i et stykke, på langs, i rillestrikk. Ermene er strikket for seg, i rettstrikk, for så å sy på til slutt.
Kanten nede er rettstrikket, og med den har jeg "jukset litt" og ikke fulgt oppskriften; for den skulle være bølgete og vid, noe ingen av oss likte.

Hun var fast bestemt på at "knappen" til omslaget skulle være denne strikka rosetten. Og det var visst viktig å få den med på bildet også.

Kan dere se FEILEN da??? Jeg gikk tom for garn (uhørt!) og måtte kjøpe inn en annen innfarging! Selvfølgelig ble det på forsiden, men jeg fikk gjemt resten bak omslaget. "Det gjør ingenting, mamma", sier snuppa, og er kjempegrei med moren sin!!!

Grunnen til at jeg gikk tom for garn, var at jeg hadde lest feil. At det går ann!!
Og med jakka "fulgte" det med et pannebånd...hi hi
Det var egentlig en julegave til noen, men så passet den så godt til både henne og jakka, og hun lyste opp i et stoooort smil, da jeg sa hun kunne få det. Oppskriften er min egen, og det er strikket i MITU.

Håret hennes er hennes eget, men uten krøller. Den For#"?/+...rettetanga!!!! Hun har det nydeligste hår med masse krøller, og retter det ut. FY!

Nå sitter det en fornøyd jente oppe, med leksene, i ny jakke, og hun har visst glemt at det sitter et pannebånd på hodet også!

Nå drar jeg til Tyskland etpar dager. Vi sees når jeg er tilbake. Men det er hyggelig om du legger igjen en hilsen, så jeg vet at DU har vært innom.

19 kommentarer:

Megan sa...

Flot omslagsjakke og den klæder din datter så fint. Hun er da flot med glat hår også! Lad hende selv styre det. Smuk pige, hun ved godt, hvordan det skal være! ;)

Ja, energien er lidt nedadgående i disse dage. Men i dag har jeg selv haft god energi og er nu klar til at tage hul på vinteren, syn's jeg! ;) God aften til dig i sofaen, kanske.

Tovepia sa...

Så flott hun var med både jakke og pannebånd!
Jeg skulle gitt mye for litt krøller, men slik er det alltid;O)
Kos deg i Tyskland, klemmings;)

Fru Tunheim sa...

Nydelig jenteni vakre kjær....og jeg er enig, rosetten måtte være "knappen". Det var prikken over i en...og, God tur til Tyskland

Berit sa...

rålekker !!! og hun var virkelig flott i den !! flott detalj den rosetten..

la henne styre det selv.. min datter er akkurat på samme hakket.. alle krøllene skal vekk.. det går over når de blir voksne ; )

god tur til Tyskland !

RigmorNY sa...

Men du store alpakka.....hva har Sofia gjort med håret????? Hun som hadde et slikt nydelig, krøllete hår. Og husker jeg ikke mye feil så var det blondt?????
Har du fått deg tennåringsdatter i huset Sylvia.
Alt kler den smukke, jakka var nydelig, og jeg imponeres over alt du får tid til. Klem.;)

Frk.Badegakk sa...

Velkledd snuppe!
Og så deilig garn da. I sannhet et luksusplagg!

Helen sa...

Her er JEG !
Hilsen skal du få - på din vei til Tyskland, tro hvilken by du skal til?
har blitt så positivt overrasket over mange, mange tyske byer, særlig gamle, med flott bebyggelse, som jeg elsker å se på !

Heldig snuppe, med ny fin omslagsjakke, helt i "min" farge, den..ja....hehe

Flink du - kos deg og slapp av på din tur, regner med "vi får bli med"?

Ciao

Elisabeth sa...

Puh, nå ble jeg beroliget. Det er liv i deg, påtross av travle dager. Du vet, avisreklame/-artikkel gir flere kunder i butikken.

Skjønne Sofia i omslagsjakka og pannebåndet!! Hils henne fra meg da.

God kveld. Nyt Tysklandsturen! Fint med sånne kjæresteturer.

Vibekes lille ullne sa...

Kjempefin jakke og jammen kledde hun beige godt datteren din! Jeg kan heller ikke bruke det, det får fargen til å renne bort fra ansiktet. God tur til Tyskland! :)

Turid sa...

Lekker jakke på ei stilig frøken- nei beige er ikke min farge heller, må ha mere knall farga. Men jakka va jo skikkelig deilig!

Rubia sa...

Nydelig jakke og pannebånd. Riktig god tur til Tyskland!

Ruth sa...

Lekker jakke. Jeg har så veldig sansen for sånne rillestrikk. Godt og varmt og KOSELIG!
Kan tenke meg at det er travelt nå før jul. Og småsove på sofaen er en menneskerett og bra medisin. Og turer til Tyskland da? Spennende.

karna sa...

Så fin jakke til flott jente! Lekre ble pulsvantene med skinn også. God tur til Tyskland, klem

Sisselshverdag sa...

Super fin jakke til snuppa :D Nydelig jente du har.

Ha en flott tysklandstur,skulle ønske at det var meg ;) Kos deg.

Irene sa...

Rigtig fint og sødt sæt! Jeg kan vældig godt lide rosen, som trøjen lukkes med:-)

SOLSAUM sa...

Ville berre vise at eg har vore innom,for å bli inspirert og sjå på det fine du tryller fram;o)

Ha gode, travle dagar!

Solklem;o)

Gitte sa...

Hun skal nok blive glad for krøllerne igen ! Kan du ikke vise hende nogle film med Julia Roberts - hun ligner hende med det skønne hår....

Altså hvor har du dog frembragt en skøn trøje til hende. Man kan ikke se nogen farveforskel på billedet. Bare en skøn pige i en lækker trøje. Og herligt at pandebåndet passede til.

God weekend.

frøken ij sa...

Er det ikke slik det bruker å være da? De som har glatt hår vil ha krøller, og de som har krøller vil ha glatt.

Jeg skulle gjerne hatt litt fall, men har innsett at det ikke kommer av seg selv i hvertfall ;)

Håper du får en flott lørdagskveld, uansett hvor du er :D

Berit sa...

hi..hi.. søkte på rundhakking og så havnet jeg her inne hos deg : ))

god adventssøndag til deg : )