Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 3. november 2011

"Ny" butikk

Bildet av meg i kjolen kommer........... "Skal bare", først. ;)

Jeg har tatt noen bilder i den "nye" butikken vår. Det ble revet en vegg, satt opp noen nye, og kassa ble flyttet. Det resulterte i en mye større, og luftigere butikk.
Deilig ulltøy fra IVKO.
Bunadshjørnet med stæsj og tilbehør.
Dukken med det brune tøyet er kledd i fantastisk tøy fra Ewa i Walla. Hun er superdyktig på stoff. Denne kjolen er i helsilke, og jakken i fløyel. Det er desverre ikke min stil, men jeg er imponert over kvaliteten i stoffene.
Ny garnreol i garnavdelingen!
Elisabeth, det er denne vi fikk plass til. Vi ryddet bare bort "rotet" som stod der tidligere. Når det kommer til garn, får man alltid plass til litt til......
 En hel hylle fyllt med flerfarget KAUNI (som det fantastiske sjalet mitt ble strikket av)
Og her ved bordet, blir det drukket kaffe, løst strikkeproblemer, strikket............ja, i det hele tatt er dette et veldig koselig samlingspunkt.

Og følger du med i PD (Porsgrunns Dagblad) i morgen, kommer det en repotasje fra butikken. Jeg hadde nemlig besøk av en journalist i går.

Og det siste han sa, var   jeg fikk nesten lyst til å begynne å strikke, jeg!

12 kommentarer:

Helen sa...

"Føler" jeg har nå vært innom deg en tur, igjen ..... denne Husfliden er så inspirerende, og for ett fantastisk utvalg av dere har - me like ;)

Faktisk tror jeg kanskje det Kauni garnet som lå i hyllen UNDER rødfargene dine, kunne vært noe for meg og mitt eventuelle sjal-prosjekt? Hva tror du?

Spent på å se "kjolen" din på :)

God dag ønskes deg, med mange masker strikket før dagen er omme..hehe

Megan sa...

En butik fuld af flotte farver, garn, stof, inspiration, kreativitet. Selv jeg får lyst til at strikke ... igen! ;)

Ha' en god dag. Her er det regn og rusk, men hvad gør det, når bare man har godt tøj på kroppen!

Berit sa...

Den "ny" butik ser rigtig hyggelig og indbydende ud!

Rubia sa...

Butikken var blitt knallfin! Og den virker utrolig mye større!

Jeg leter nå etter det perfekte prosjektet til Kauni-nøstet mitt.

Skal følge med i PD ja. :O)

Liv sa...

Hei Sylvia:)
jeg klarer ikke finne noen mail til deg:).
Skriver derfor en kommentar.
Vi er to venninner som lurer på det strikketreffet du er på i Danmark, kan alle melde seg på der?

Klem fra
Liv Ingjerd

Elisabeth sa...

Tror jeg må tipse tante Gunn om at hun må innom hos Sylvia på Husfliden når hun skal kjøpe julegave til meg i år ;)

Lis sa...

Rigtig hyggelig og lækkert ser der ud. Lige en butik jeg kunne få lang tid til at gå i. Især når der er kaffe på kanden og tid til en sludder.

Jeg især lide det første billed med alt det røde strik og garn. Elsker rødt.

kh. Lis

Elisabeth sa...

Jeg kan skrive under på at rundt det bordet er det trivelig å sitte.
Drikke kaffe av nydelige kopper, skravle, strikke, bare nyte alle de flotte fargene, kjenne på ulike garnkvaliteter....

Tenker det ble smart og praktisk med den nye hylla.

Lurte på om jeg skulle stukket en tur innom butikken i dag, på vei til mamma. Det ble Noa-Noa istedet. Nytt festantrekk i boks. Check!

ANNEPÅLANDET sa...

For en fin butikk - synd jeg ikke bor litt nærmere!
Ha en fin helg!

Berit sa...

oj.. her har det skjedd mye ser jeg.. for er herlig butikk dere har.. Husfliden her i Tromsø er tam og kjedelig ! går sjelden dit.. din er jo et fyrverkeri av farger og ideer..

Ewa i Walla har alltid så mye deilig.. både i stoff og strikk.. min søster sverger til det merket..

tunikaen under var flott.. og jeg skjønner godt han journalisten.. jeg tror ikke du hadde fått meg ut av den butikken : ))

ha en super fin helg !

Marianne sa...

Tusind tak for besøget - det var næsten som at være der. Hvis jeg var i nærheden så skulle jeg bruge en tyk pung og mange timer i "din" garnbutik :-)

Lilla Kullan sa...

Så mycket fina färger. Mysigt!
Stina