Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 17. november 2011

Med pels på pulsen

Sånn!! Da var enda et par pulsvarmere ferdig. Denne gangen med pels på
 
Disse er hakket med to farger i Tynn Alpakka (nål nr 4.5)
For så å bli påsydd EKTE pels fra pelssau. Jeg har nemlig en pose full med avkapp, jeg kjøpte en gang. Passer jo fint å bruke dem her. Og jammen er ikke sauepels i skuddet for tiden også.


Men jeg er motstander av annen pels, der de avler dyr for pelsens bruk, til å lage tøy av. Og der dyret lider og har det vondt.
Da er det noe annet med sauer (som igrunnen er ålreite dyr :) ) der de går ute i naturen, spiser gress og har "the time of our life".
Egentlig er vi ikke flinke nok her i Norge, til å utnytte ulla den har. Mye blir rett og slett kastet!

11 kommentarer:

Anne sa...

sauer=får :)

Ja, det er ok at bruge Sylvia og dine pulsvarmere er blevet super :)

Helen sa...

Her kommer innleggene som masker på en strikkepinne !!

Søte flettesokker i forrige innlegg- og disse pulsene med skinn kant, var da riktig så jålete og fancy - hva du finner på og har på lur, sier nå jeg ;)

God keld til deg, kreative-Sylvia, blir like imponert hver gang jeg stikker innom deg på besøk her på bloggen!!

Ciao

Marianne fra ønskeøen sa...

Jamen, der fik jeg min cola galt i halsen.... jeg læste det som; med pels på pussen..... og du kan nok tænke hvad jeg tænkte.....men dejlige ser de ud... Jeg savner dig... Anne savner dig og hvergang Carlos og Arne sagde; koseligt - da gippede det i mig... da tænkte jeg på dig <3

ANNEPÅLANDET sa...

Hm, jeg lagde pulsvarmere i alpakka med pels på for noen år siden, men jeg har aldri brukt dem. Pelsen var rett og slett i veien. Men det SER fint ut! Nå vurderer jeg faktisk å sprette av pelsen for å få brukt de ellers så fine pulsvarmerne. Jaja, sånn kan det gå. Håper du har mer hell med dine! Flotte var de i hvert fall!

Fru Tunheim sa...

Så flittig du er og pulsvarmere med pels var en ny variant....jeg har nettopp kjøpt meg et pelsskjerf av saueskinn.

Berit sa...

disse likte jeg ! nei, vi bruker kanskje ikke så mye sauepels.. er liksom ikke in..

ligger forresten på et skinn i "sofaen" : ) elsker varmen fra det..

nydelige sokker i forrige innlegg.. sliter med å komme i gang igjen med strikkinga.. ble bøker istedet..

trasig med den grøtpannen ! et sabla svineri å vaske slikt ! har prøvd det noen ganger : (

ha en fin helg.. jeg står over rødvinen.. kjøpte en flaske og skulle prøve å drikke det igjen.. hele gårdagen var ødelagt ; )

Elisabeth sa...

Det ser veldig eksklusivt ut med pelskant :) Ha en veldig god og fin helg!

Elisabeth sa...

Kom på at jeg har noen hvite pels rester liggende, fått av ei tante. Kanskje jeg kunne brukt dem til noe liknende? Tenke tenke...
God søndag, Sylvia.

LivM sa...

Har hatt en runde på bloggen din og du er jo bare så utrolig produktiv tross i at du er på jobb. Pulserne var lekre og sikker deilige å ha på. Jeg strikker slike men har enda ikke brukt noen selv. Hm! Ha en riktig fin søndag!

Elisabeth sa...

Håper alt er bra med deg, Sylvia. Forstår du har travle dager. Noen kollegaer var innom butikken forrige uke. Da var det fullt hus hos deg forsto jeg.

Tina - omme i London sa...

Jeg skal ogsaa lige have strikket et par stykker, for jeg synes det begynder at traekke lidt op gennem jakkeaermet. :) Pelsen paa dine er skoen!