onsdag 9. november 2011

Knekkis, Strikkis, Snakkis og noen blomster

Tusen takk for alle godordene fra dere. Jammen ble jeg litt slankere av det også. Bare fortsett med det, hi hi.
I går bakte jeg Ostekake igjen, til strikkecafeen i dag. Og jammen slang jeg ikke sammen noen knekkebrød i samme slengen også
Disse har jeg bakt i mange år, lenge før det ble så populært som nå!!! Samtidig baker jeg Dansk Rugbrød hver uke. Det er bare såååååå godt, det også.

Ja, så er det siste strikkecafè i kveld, før jul. Fler rekker vi ikke, for nå begynner julekjøret i butikken, og da får vi ikke tid.
I kveld er TEMAet Heklede blomster og rosetter
Jeg har sittet etpar dager nå for å forberede meg..........må jo ha noe å vise frem.
Den forreste, til høyre, er faktisk strikket, ja de orange også. Det var gjort i en håndvending, og de skal surres sammen og syes tilslutt. Kjempefine som pynt.

Kommer med litt oppskrifter på de neste gang, men nå må jeg stikke....................
Skal jobbe til kl. 21.30 i to dager nå, så jeg blir litt opptatt, men vi sees snart igjen!
Inntil da, kan du jo hekle noen blomster .

9 kommentarer:

Eivor sa...

Jeg har faktisk tenkt å lage nettopp knekkebrød i dag. Her hvor jeg bor er det ikke enkelt å få tak i knekkebrød (hvis jeg ikke tilfeldigvis skal til Ikea da).
Jeg har nettopp strikket en lite rød lue som jeg dekorerte med noen selvkomponerte blomster - så jeg har nettopp sittet og kost meg med det. Ikke så ulik noen av dine blomster faktisk

Berit sa...

Sikke fine blomser!

Du er så flittig med hjemmebagt brød og kage. Har endnu ikke prøvet knekkebrød, men det skal jeg vist have gjort til fredag, hvor vi skal have besøg.

Gitte sa...

Fin blomster. Uhm - jeg elsker hjemmebagt knækbrød.

Altså Sylvia - hvor ser du bare godt ud i din kjole!!! Super slank og lækker ;-) Farven er skøn til dig. Og den sidder perfekt med de "indstrikkede bryster".

Faktisk har jeg garn liggende til kjole - købt i sommers efter jeg solgte det blå garn til Lene/Strikkeheksen - Alpaca og bomuld. Meget lækkert. Jeg får virkelig lyst til at gå i gang, og så må jeg have opskriften på "brysterne" ;-)

Megan sa...

Så flot at du bager og dansk rugbrød hver uge. Nam nam. Kan man købe dansk rugbrød i Norge overhovedet? Det kan man vel, så det dog ikke selv, men på den anden side kiggede jeg heller ikke efter det! ;)

Ha' en fin aften.

Elisabeth sa...

Tenker dere har kosa dere på strikkekafe' i kveld :o)

Rubia sa...

Takker for nok en knallkoselig kveld i butikken!

Vibekes lille ullne sa...

Hjemmebakt er gull! Akkurat som hjemmestrikket. :) Hekler utrolig nok litt for tiden jeg også. Ikke blomster, men lapper til teppe. :)

Marianne fra ønskeøen sa...

tusind tak for blomsterne.... på din blog... de er meget flotte og som du skriver så pynter de. Jeg skal love for at du er omsorgsfuld til sådan en strikkeaften: hjemmebagt :-)
Jeg har købt hjemmebagt knækbrød er for syg til at bage, men jeg har lavet mange glas af eddies chilli marmelade og det smager godt sammen :-)

Lin sa...

Gratulerer med "ny butik", saa flot der er blevet. Og strikke-hygge-hjoernet uhm, der kunne jeg godt sidde i et par dage/uger hehe.
De fem ekstra kilo, hvor sidder de?????????
Du ser super flot ud i den kjole.