Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 7. november 2011

Kjendis for en dag

Så fikk jeg altså mine 15 minutter, som Andy Warhol sa
Innslaget i avisa kom på lørdag, og det er enda bedre enn på fredag! Da har nemlig folk bedre tid til å nyte avisa ved frokostbordet.
Jeg sitter midt i bildet, og STRIKKER! Selvfølgelig!

Da jeg jobbet på lørdag, fikk jeg en mannlig kunde som ville ha hjelp til å finne garn til et skjerf. Mulig han hadde lest avisa den dagen....hvem vet?

Dere har sikkert ventet utålmodige med å se meg i den kjolen/tunikaen. Her kommer jeg
Ikke det beste bildet........for Sønnen hadde nemlig ikke tid, og knipset, for så å si seg ferdig med det.

Men som du ser, GOOOOD plass foran, og livet holder seg der det skal, nemlig under!

Med mønsterstrikk, blir man ivertfall IKKE slank (flettestrikk er kanskje hakket verre), og når man har lagt på seg 5 kg i løpet av sommeren, er det heller ikke slankende. Men dere får ta meg som jeg er.
Man blir heller ikke slankere av å ta bildet selv, og ikke redigerer jeg heller.
Men kjolen ble brukt på lørdagskvelden, da vi var ute en tur, sammen med venner. Og i det lune været som er for tiden, kan jeg bare si at jeg holdt varmen. Litt for mye, kanskje.

En ny aktiv uke venter; men litt strikking får man ALLTID plass til!

20 kommentarer:

Helen sa...

Gratulerer med dine 15 minutter "of fame" - så moro, og stort bildet i avisen, da - hehe

Fine bilder av en utrolig flott dame, og veldig fint med tights/tykke strømperbukser under.
Høres ut som en hyggelig helg med venner, bra invielse av ferdig prosjekt, håper det ble skålet i god rødvin? thii...:)

Jeg har forresten tatt utfordringen din, så får du se om du er enig, da...?

Ha en flott strikkedag, hilsen fra meg i Italia, ciao bella

Fríða sa...

kjolen er drönlækker til dig, til lykke med den! jeg har nu bestemt at desember og januar bliver forbeholdt strik til mig selv, så mon ikke jeg også får en fin kjole snart. men, först skal julegaverne klares.
kh.fra Island
Frida

♥ Hannele på Hisingen sa...

Grattis!

Rubia sa...

Knallflott kjole! Den kler du!

Klart man må få lagt inn litt strikking! Kan ikke legge bort pinnene helt heller.

Berit sa...

Tillykke med dine "15 minutes of fame"!

Din kjole er blevet meget smuk og du er lige så fin!

RigmorNY sa...

Syns den var flott jeg, til tross for alle dine unnskyldninger ;)) Så artig å komme i avisen da. Været er vått her i dag, så det blir vell strikking og en del huslige sysler her. Snart ferdig med enda en julegave. ;))

ANNEPÅLANDET sa...

Fifteen minutes of fame - Gratulerer!!! Du er en bra ambassadør for strikkingen.
Kjolen din er flott - og det er du også! Nydelig farge, som du kler veldig godt, og sitter som et skudd. Og ingen kan se at du har lagt på deg - du er slank og sprek!!
Ha en finfin uke!

Elisabeth sa...

Nydelig kjole til deg, helt perfekt. Og jeg ser ingen sjenerende kilo heller ;) Fint å være litt berømt også, og morsomt med mannlige strikkekunder...

snakkemunn sa...

Du er bare knall i kjolen og som du sier er det herlig at alt er på plass. Kjolen kler deg fantastisk og passer perfekt synes jeg.:))

Anne sa...

Strik kan vi altid finde tid til :) hvor er din kjole blevet flot...smuk farve til dig :)

Marianne sa...

Du er helten i mit liv.... og du er berømt... Og den kjole er bare så flot og klæder dig og gør at selv monroe ville være misundelig på din skikkelse... Fantastisk favre... Jeg er selv ved at strikke en trøje i mønster og næsten samme farve - en anelse mere grøn og ved du hvad, det kan godt være at mønsterstrik ikke slanker.... men det ser godt ud! Fy Faen, hvor bliver vi hotte :-)

Harmonica sa...

Fy søren så fin du var i kjolen! Jeg er STOLT av deg Søs!!!
Nå er det nokså lenge siden sommeren,så slutt med å mase om det. Du ser uansett flott ut.
Tenk at jeg har en slik strikkegal søster,og du har en anti-strikke-søster....!! Ja ja,men gode venner er vi,uansett.Skal mer til enn et garnnøste,heldigvis ;-)
Ciao fra meg,litt småsyk men allerede bedre

Sidsel Sangild sa...

Flot kjole, flot kvinde! Og tillykke med avisomtalen.

Ruth sa...

Så fin den ble og så utrolig flott den ble på deg. Og du er faktisk veldig slank - ikke tull bort tid på å tro noe annet. :)
Fint bilde av deg i avisen også. Ikke det minste rart at det kommer menner inn i butikken din.

Ha fortsatt en fabelaktig uke.

Elisabeth sa...

Du er bare nydelig i Klokkeblomst, Sylvia!!!! Fargen og formen er flott til deg. Supert med det sorte tilbehøret.

Gøy at du kom i avisa. TA eller Varden? Spar på den da, så kan jeg lese når jeg stikker innom neste gang. Kanskje fredag forresten. Er du på jobb da?

Nå skal jeg ut å gå skautur med hodelykt. I måneskinnet...

Berit sa...

alt kler den smukke : ) du er nydelig.. og det er kjolen også..

så ut som en flott artikkel.. og det skader ikke å være i rampelyset inni mellom : ))

lykke til på strikke kafeen.

Frk.Badegakk sa...

Gørrlekker kjole da! Synes du ser superflott ut i den! Gratulerer med både plagget og dine 15 minutes of fame!=D
Bombe at jeg eeeeeeelsker fargen da!=D

Tina - omme i London sa...

Skoenne billeder og selvfoelgelig skal du sidde lige midt i billedet og strikke. :) Den strikkede kjole er flot - og det er du ogsaa, med eller uden 5kg!

Turid sa...

Berre lekkert- du var "rå fiiiin "kledde deg skikkelig godt den der!

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Heia! Så flott kjolen din ble, Sylvia! Jeg sitter her og koser meg med kaffe og titter i bloggen din. Masse fint å se og koselig å lese, som alltid.