Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 2. november 2011

Frk. Klokkeblomst

Ja, så var kjolen/tunikaen min eeeeeendelig ferdig!!!
Den er kun hengt opp på henger for deres skyld ;), siden den er vasket, og lagt til tørk i natt. Senere skal jeg jeg presse litt på den.

Jeg er veeeeldig fornøyd med den!!! Fargen er perfekt , iallefall til MEG! Dessuten er den strikket etter MIN kropp.
Neida, jeg har ikke slunkne bryst, men det ser slik ut på kjolen. Jeg har strikket så det blir PLASS til mine bryst i den, og derfor vil vrangborden i livet bli der den skal, altså UNDER brystene.

Når jeg prøver slike plagg i butikken, tar brystene altfor stor plass, og jeg ender med å ha livet rett over puppen. Ikke mye flatterende, skal jeg bare si!

ALT ved denne oppskriften har jeg gjort annerledes, og det er vel derfor den passer. Yes, jeg har prøvd den underveis..........denne SKULLE passe meg.

Garnet er fra BINDESTUEN, som jeg kjøpte på Fanø for 2 år siden. Et fantastisk garn, som jeg skulle kjøpe denne gangen også, men plutselig var det utsolgt. Neste gang er det dette jeg skal kjøpe først.

Skjørtet, som begynner nederst, er strikket på p nr. 5, for så å bytte over til p nr. 4, og så ende opp i p 3.5. Veldig greit å forme strs med pinnetykkelsen, synes jeg.

Siden jeg laget bryst, er livet helt uten oppskrift, siden jeg hadde inn og uttagelser, etter "feelingen".
Ermene strikket jeg i 3/4 lengde, slik at denne er litt varm på en kald vinterdag.

Så er det bare å ta frem mine, brune, finslitte støveletter!!!

19 kommentarer:

Anne sa...

Hvor er den blevet god...og ja, du må til Bindestuen først næste gang...måske jeg skulle bestille sommerhus allerede?
:)

Fríða sa...

wow, den er blevet flot! jeg har opskriften liggende, måske jeg skulle igang.
kh.fra Island
Frida

Berit sa...

Den er blevet meget lækker! Flot farve og så ikke engang rød!?

Godt du har lidt at fylde det "punkterede" brystparti ud med :-))Er sikker på at den kommer til at klæde dig vældig godt.

Vibekes lille ullne sa...

Veldig flott! Kan vi ikke få se den på også da? Også lurer jeg på hvor oppskriften kommer fra? Du frister strikkelysten med så lekker tunika! :)

Lis sa...

Jeg er også sikker på du ser skøn ud i kjolen.
Smukt mønster og selv om brystpartiet ser slunkent ud, så er jeg sikker på det ser rigtig flot ud på.

Når vi kommer til Fanø næste gang, vil jeg holde udkik efter dig i Uldbindestuen.

Kh. Lis

Beate sa...

Flott farge, og fiin farge :)

karna sa...

Så flott den ble! Og så godt st du fikk laget den akkurat det deg. Kos deg med å bruk den, klem

Fru Tunheim sa...

Så flink du er....imponert!

Rubia sa...

WOW! Kjolen ble jo knallfin!

Gitte sa...

Lækker, lækker, lækker - jeg glæder mig til at se den på dig ;-)

Fantastisk, at du sådan har figurstrikket.

Helen sa...

herlig farge - ikke rød? hehe
Denne ble ordentlig fin, kan vel brukes med jeans under også eller tights?

Du er såååå flink - det å gjøre om på oppskrift underveis, er noe helt ukjent for meg...ville nok ikke turt å begi meg utpå noe sånt, her følges oppskrifter slavisk...hehe

god kveld - og hve er så neste prosjekt?

Ciao

♥ Hannele på Hisingen sa...

Fin och klädsam.

Elisabeth sa...

Det ble virkelig en flott kjole, og jeg ser for meg at den kommer til å kle deg godt. Regner med at du poserer i den etterhvert :)

lykketrollet sa...

Å den ble lekker, fy søren, og den er mye finere i RL *nikker*
Den er virkelig deg, både farger og kjole, og litt meg ..

Du, Sylvia *blafre blafre* jeg har bursdag rett før jul *nikker hardt*

snakkemunn sa...

Så smart og strikke etter sin egen fasong. Denne blir nok super til deg og kanskje vi kan få et bilde en gang. Ser elegant ut. :))

Line Kristine sa...

Du har samme problem som ei venninne av meg da, med andre ord. Hun fant ut at på alle overdeler hun prøvde på KappAhl, så fikk hun livet rett over puppene. Hun har rett og slett ikke KappAhl-pupper ;)
Lekker farge, da! :) Håper vi får se den på snart!

ANNEPÅLANDET sa...

Oh, den ser flott ut, Sylvia! Noe slikt hadde jeg aldri fått til. Herlig farge også!
Ha en fin torsdag!

Elisabeth sa...

Den er nyyydelig. Elsker både formen og fargen, Sylvia. Gleder meg til å se den på deg, for du viser vel det?

Var nederste mønsteret vrient forresten?

Ønsker deg en trivelig tåketorsdag!

Ang. min Confetti, hvis jeg skal gjøre den mindre - er det lurt å vske den i maskin på 50 grader?

Marianne sa...

WHAUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU. for en tunika kjole og sikke en farve.... hot hot og hot er mine ord...