Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 14. november 2011

Enøyde banditter, og hakkede tenner!

Hei og hå! Endelig tilbake igjen. De få dagene ble nermere til en uke.
Men innimellom alt dette, har jeg fått heklet meg en CAPE
Uff, det blir litt vel mange bilder av meg her for tiden, men jeg må jo få vist frem plaggene på en grei måte også.
Denne gangen ble bildet tatt i dårlig ettermiddagslys i kjellerstua, med litt rot på begge kanter, og det måtte skje kjappt. Snuppa var fotograf, og hadde altså ikke tid til dette her, og kun et bilde, altså. Så her ble det "take it or leave it", metoden, og jeg måtte altså velge dette ene.

Men Capen er jeg kjempeglad for. Er den ikke skjønn, eller hva? Og jammen hadde jeg det garnet som skulle brukes også, Drops Alpakka. Det gikk nøyaktig 6 bunter med heklenål nr 5, og det ble heklet med dobbelt garn.
Om den er en HIT? Ikke spør, for selvfølgelig er den det. Har brukt den siden den ble ferdig, jeg.

Designeren for denne kreasjonen, heter Sidsel Sanghild, og hun er hekledesigner. Bloggen hennes finner du her , På Krogen
 Faktisk møtte jeg på henne da jeg var på Fanø i September.  Sidsel til venstre, og Julia til høyre (Julia er strikkedesigner)

Se bare den flotte ponsjoen Sidsel har på seg, som hun har designet. Og Julia har selvfølgelig sitt NESSIE- tørklede på (gratis-oppskrift på hennes blogg Ålerusen)

Her er boken til Sidsel, som oppskriften på Capen kommer fra. Det er faktisk et av de store prosjektene i boken, ved siden av etpar ponsjoer. Ellers er det mange små-prosjekter, som er supre til gaver, eller om man vil lage seg noe nytt på etpar kvelder.
Har du også lyst på boken, kan du få tak i den via hennes butikk

Til pynt, jeg elsker jo å stæsje opp litt, har jeg sydd på 3 kokosknapper med emalje. Halsen er heklet rundt, så det er ingen åpning der, men jeg hadde jo lyst på litt pynt.
Og jeg digger muslingemønsteret
Hvor kommer overskriften fra, tenker du. Her handler det jo ikke om banditter og tenner..........men det kommer nå:

Av alle ting som kan skje, klarte jeg å bite istykker en tann i helgen. Jeg må innrømme at det var snop jeg heiv i meg, og KNAS! sa det, og så datt jammen en diger bit av tanna mi av.
Slapp av, det var IKKE fortanna, heldigvis, ellers hadde jeg ikke gått på jobben i dag. Men man føler seg som en enøyd banditt og en gammel heks, når slikt skjer.

Heldigvis har jeg en venninne som jobber på tannlegekontoret, og hun skaffet meg time der i morgen. Paradoksalt HADDE jeg time der i dag, men avbestillte timen i forrige uke, siden jeg ikke trengte å gå, trodde jeg................. Så feil kan man altså ta! ;)

10 kommentarer:

Strikkeheksen sa...

Hvor den klæder dig - den fine grønne - og selvfølgelig skal du vise tingene frem, det manglede bare :-)

Ikke rart at knække noget af en tand - jeg krydser fingre for mindst muligt ubehag - herunder også pengepungen!

Helen sa...

ÅÅhh...alt med tenner er vondt, syns nå jeg. Gjorde samme for 2 år siden, en jeksel, helt bakerst, ble brått halvert...uff, men tannlegen "bygget den opp igjen" - men forsiktig med karameller etter det.

FLOTT, cape du har helket, sånn mønster er så lekkert, og ser veldig, veldig avasnert ut - så ikke si det er lett, tror deg ikke :)

Hmmm, du trenger også ny kåpe? Men, søte deg hadde ikke du akkurat kjøpt deg en ny rød kåpe...?!

Ja, var ikke den kåpen helt meg, diskret kjedelig farge tenker du nok, men jeg får ta farge på skjerf, da vettu ;)

Lykke til hos tannlegen, og herlig inspirerende innlegg fra deg igjen.

Ciao

PS. ja, du skal jeg la meg intervju tro...hmm....tenke, tenke..

lise sa...

Du kler jammen grønt like godt som de varmere fargene!

Og er ikke du litt for gammel for tannfelling?

GNIST sa...

Kjempefin cape!! Og takk for tips om bok - den kan jeg virkelig tenke meg! Jeg har også knekket en del av en tann og det er rart hvordan en sånn liten "bagatell" kan få en til å føle seg helt elendig. Lykke til!

snakkemunn sa...

Du kler den perfekt og jeg synes det er flott at man viser prosjektene på. Dessuten synes jeg det er fint og gøy og se menneskene bak bloggene, Hehehe. Du forstår hva jeg mener. :))

Ruth sa...

Lekker og så var du skikkelig fin i den også. Jeg har ikke heklet noe på mange år egentlig, men det er jo egentlig ganske så morsomt. Jeg får gjemme litt på den tanken.
AU! tilo tanna. Men jeg gjorde noe lignenede for en stund siden og da gikk det stykker ut av begge fortennen mine. Og du har helt rett, man føler seg ikke helt vel da. Bra det gikk så bra som det gjorde.

Irene sa...

Hvor er den flot din hæklede cape! Den grønne farve klæder dig udædvanlig godt:-)

Rubia sa...

Det var en nydelig cape og flott farge. Jeg må virkelig lære meg hekling bedre.

Sidsel Sangild sa...

Hvor er du smuk i den! Det gør mig virkelig glad og stolt at se dig i den :-)
Uha, det lyder ikke godt med tanden :-( Pøj pøj

Berit sa...

Der er en lækker cape og farven er superflot.