Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 14. oktober 2011

Tør du strikke deg selv?

Arne og Carlos har nettopp kommet med ny bok
og ser du godt etter, har de strikket seg selv. Geniale gutter, ikke sant?
(den sorte genseren finnes som oppskrift til voksen, i Tine Solheims Magasin "Made by Me")

Hvorfor ikke strikke deg selv? Eller strikk dukken som en du er glad i?
(boken finnes i butikken!)

Mange husker nok denne som kom i fjord, på denne tiden
Jeg merker at det nermer seg jul, for nå kommer kundene for å kjøpe garn til disse kulene igjen.
Og jeg håper de husker på å beholde noen selv. Vi som strikker, glemmer som regel å spare noe, så vi har det selv. Men det er vel som bakerens barn har ikke brød, og skomakerens barn har ikke sko.

I går lengtet jeg såååå etter Danmark, at jeg bakte to RUGBRØD.  Det er jammen godt, og så holder man seg mett lenge.

Selv om jeg har tatt meg høstferie resten av uka, følger jobben meg i hjertet hele tiden. Derfor kommer det også litt reklame for garn
Vi har nå fyllt opp med litt nytt GEITEGARN fra Telespinn igjen. (2-tråds MARI-garn)
Og samtidig kommer det litt reklame for strikkecafeen vår, neste uke:

STRIKKECAFE
onsd.19 okt
Fra 18.30 - 21.00

Lær å hakke og å Pjone
(av meg)

HUSFLIDEN
i Porsgrunn

Håper DU kommer. Da sees vi!

9 kommentarer:

RigmorNY sa...

Arne og Carlos ja.........selv strikket jeg en julekule, og ga den bort. ;) Ikke har jeg tenkt å strikke flere heller, for det var for mye plott etter min smak. Men jeg har sansen for de to gutta der, de har mange flotte mønstre. Nå ønsker jeg deg en flott helg, her skal det bli "kose-mose-dobbel-dose" i helga, følg med i bloggen min. ;))

Anne sa...

Bare du dog kunne komme til København den søndag, hvor Marianne og jeg skal på kursus hos Arne og Carlos :)
Måske deres nye bog også vil være der den dag :)

Berit sa...

hvorfor bor ikke jeg i Porsgrunn ??

nå, ja.. du får ha en god helg :))

Vibekes lille ullne sa...

Strikkedukker blir det ikke her i huset, har ikke helt sansen. Kjøpte julekulebokeni fjor og kanskje jeg får strikket noen i år? Tiden vil vise.

Ha en fin helg Sylvia! :)

Lis sa...

Sjov ide med at strikke sig selv.
Om jeg turde gøre det ??? Tror jeg ikke , jeg har set for meget woodoo film og passet børn fra Haiti, så jeg nøjes med at strikke nisser og sådan nogle små dyr.

God week-end til dig.

Kh. Lis

Strikkeheksen sa...

Ja, hvorfor ikke strikke et par stykker i naturlig størrelse, så man altid har et fornuftigt menneske at snakke med ;-)

De er geniale og underfundige de to og så er det altid skønt med en god portion humor og selvironi :-)

PS: Sikke en smuk glasskål, du har fået :-)

Karen sa...

Hvor morsomt at strikke sig selv!!Jeg skal også til foredrag/workshop med de 2 herrer i København i november,og Telespin besøgte jeg i sommer. Jeg blev desværre så overvældet af garnet, at jeg kun købte 3 bundter 2-trådet i lilla og olivenagtig-grøn.Meeen jeg har jo garn!!

Marianne sa...

Arne og Carlos - skal Anne og jeg møde i november i Købehavn... har godt gennemset deres nye "dukkebog" den er altså lidt funky.... :-)

Rubia sa...

Jammen godt det er kafe igjen! :O)