Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 3. oktober 2011

Toalett-rommet

....eller the
Vekommen skal du være inn hit!

Kvelden før jeg dro til Danmark, ble endelig rørleggeren ferdig inne på Toalettrommet vårt. Jeg rakk å vaske alt rent, og sette ting på plass, men vi fikk ikke hengt opp noe. Jeg sa det kunne vente til jeg kom hjem igjen.
Og slik ble det!
Jeg er superfornøyd!!!

På gulvet er det store fliser i Antracit, med grå fuger. På toalettveggen, har vi satt opp veggparkett. Ble det ikke tøft med det? Ellers er det hvit veggpanel rundt om på resten av veggene.

Toalettsetet har lys-grått lokk, og VASKEN, ja vasken, ja. Det er en Spansk Designer vask, som er uknuselig!!! Den er nemlig i hard plast, og veier ikke stort.

Veldig bra, egentlig, for da jeg hentet den, mistet jeg esken, og tenkte: javel, det var de pengene som røyk, nettopp! Men den var like hel da jeg kom hjem.........heldigvis!
På motsatt side, har vi det slik, imidlertidig.
Høyskapet er et kjøkkenskap fra IKEA, som vi hadde fra før, og det passer perfekt her inne.
Her har Mannen fått lov til å ha alt verktøyet sitt. Ja, for det skal vi jo ha liggende et sted..........så får alle tro det er håndkler og toalettartikler inni skapet, hi hi

Har du fulgt med her hos meg, husker du kanskje gulvrya? Det hakket jeg i våres, til det formålet, å ha det her inne.
Mulig jeg er forut for tiden, men da jeg var i København nå, så jeg et teppe som lignet veldig på mitt.

Og så liker jeg de små detaljene
Siden jeg er så opptatt av det, hadde jeg kjøpt inn en liten designer-krok, til å henge håndkle på. Og en til å ha toalettrullen på. Og jeg hadde jo gitt beskjed om at vi venter med å henge opp noe, til jeg kommer hjem!

Det skjedde ikke. Flinke, snille Mannen hadde funnet noe gammelt i verktøyskrinet sitt, som han synes var sååå praktisk og greit, og hengt det opp.
Der ble den drømmen knust. Mannfolk skal ha det praktisk, mens vi kvinner vil ha litt STIL!

Det der skal ned, sier jeg, men han mener da blir det hull i veggen, som blir synlige, og DET kan jo ikke gå an! Snakk om detaljer, ho ho!!!

Men jeg får vel fixe det selv, tenker jeg. Hull i veggen eller ei!

Ha en fin mandag! :)

8 kommentarer:

Turid sa...

Koselig toalett rom - nesten så koselig at æ så etter kaffe koppen å strikketøyet...he he . Ang. strikketøy du kan tro æ kose mæ me mitt lilla strikketøy - du er jammen mæ en skikkelig rampe jente , som lurte mæ med lilla fargen som ikke var mer....resten kan du lese på Strikketur. Ha ei herlig første uke i oktober! Klæm Turid!

Elisabeth sa...

Virkelig fint et er blitt på nye toalettet. Kjenner meg igjen i dette med detaljene gitt. Hm..

Og så smart med verktøyet i Ikeaskapet.
Har sendt deg mail Sylvia. Fint om du gir rask respons.
Klem E

lise sa...

Fiiint! Håper jeg snart kan vise bilder av vårt ferdige bad... I alle fall er jeg sinnsykt lei av oppussing nå. Men etterpå er det jo bare kjekt.

Lin sa...

De mannfolk hihi. Godt du greier det selv. Et do er ikke lett aa gjoere koseligt, men det har du greid. Kjempefint.

Vibekes lille ullne sa...

Skikkelig lekkert ble det og flott med hakket matte til! Typisk det med kroken, også skal de gjerne ha ros atpå til. :)

Rubia sa...

Så lekkert!!

Berit sa...

dette ble virkelig lekkert !! nydelig utforming av rommet OG ikke minst fargebruken !!

matten passet perfekt ! : )) noen ganger er man forut ja.. litt deilig det da : ))

typisk mannfolk.. praktisk.. du liksom.. man henger ikke opp noe praktisk sammen med en designervask.. hallooooo ! : )) men han mente det nok godt : ))

likte strikketøyet over.. fargene du velger er helt nydelig !!

fin dag til deg.. med eller uten design : )

Marianne sa...

Det er så flot og modernet. Du og Erik burde ikke lave andet end at indrette hjem - designer duo´en ERIKLIZ