Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 8. oktober 2011

STREIK!!!!

Fotoapparatet mitt har streika!!!! At det går an! Jeg er jo avhengig av det her inne.
Neeeeiiiii...ikke si jeg kan bruke mobilen, for selv om den tar bilder, så aner jeg ikke hvordan jeg skal få lagt dem inn her inne. Jada, jeg VET det går an, men jeg er helt GRØNN når det gjelder sånnt!
(mulig jeg spør ungene, når de har tid..........)

Jeg skulle jo ta bilder på ridestevnet som Snuppa skal være med på i morra. Jeg jobber jo alltid på disse stevnene, og forter meg for å ta bilder, for så å jobbe videre i kiosken, så alle får varme pølser, deilige vafler og kaker.
Jeg tror jeg jukser litt nå, og viser et gammelt bilde
Hesten heter Starfligt, og som du kan se, så elsker Snuppa BLÅTT! (noe jeg aldri går i) Og hest, er selvfølgelig best!!!

Jeg rakk å ta et bilde av sokkene jeg strikket , da jeg var på Fanø. Ja, du leser riktig: SOKKER!
Jeg hater jo å strikke sokker, men jeg måtte ha et kjedelig prosjekt, der jeg ikke trengte å bruke hodet på, så jeg fikk skravlet ivei, og strikket samtidig.
Ser du, noe så kjedelig!!!!!! Også er de HUGE, altså kjempedigre! jeg bare strikket og strikket, og var kommet altfor langt.......
Heldigvis har Sønnen en kompis som bruker 47 i sko, så kanskje jeg skulle.............? Han har nemlig sagt JA til at jeg strikker en lue til ham, og jeg legger snart opp masker til det. Det er så morro når de unge vil ha noe som er strikket!

Garnet til sokkene er en prøve jeg har fått, av en garnprodusent. tror det var Spælsau og geit, og litt nylon, slik at de tåler litt bruk. Og jeg strikket dem på mine nyinnkjøpte CUBICS strikkepinner i Rosentre. (de er firkantede) Nydelige å strikke med, men som sagt BORING!!!!

Uff, og jeg har mer av det hvite garn tilbake....nok til et damepar også...sukk!! ;(

Nå skal jeg bare drikke opp vinen min, og se frem til en laaaaang arbeidsdag i morra, der jeg kommer utslitt hjem, med en eim av pølser og vafler.
Og TVI TVI, jenta mi.
Sophia og Walda

11 kommentarer:

Anne sa...

Gem det hvide garn til næste gang vi er på Fanø,,,,for da skal vi igen have strikketøj der "passer sig selv" :)
nb..smuk grøn hue Marianne fik sig, meget flottere end den hos Seifert :D

Strikkeheksen sa...

Så er det da godt, at du har sådan et fint "gammelt" billede af "den blå pige og hesten" - de ser begge ud til at have det herligt :-)
Mon ikke du finder et par fødder til sokkerne - de er garanteret gode at have på :-)

PS: Glæder mig til et "hakke-kursus" om et par år på Fanø ;-)

Helen sa...

Så ergelig med kamera ditt...men, du kan da kanskje prøve deg med ditt smil, og få en kar i sånn foto butikk til å hjelpe deg?!

Flott bildet av en søt datter :)
Håper det går bra på stevne og at du selger masse pølser - lykke til, begge to !

God søndag !

PS, så moro å få respons tilbake ang fargevalg på kanten til teppet mitt, og de fleste er ensteming, så det blir vel brunt jeg velger...hehe.

Elisabeth sa...

Får håpe fotoapparatet blir bra igjen da... De sokkene var virkelig store, jeg så det på dem før jeg leste det :) Får håpe snuppa di gjør det godt på hesteryggen og at du får en fin vaffelstekedag!

RigmorNY sa...

Det garne der kan vel toves?? Tov sokkene før du gir de bort, så holder de lengre. Sokkene ble het flotte, selv om du synes det er kjedelig. ;))
Ang fotografering, har du internett tilgang på mobilen er det jo bare å sende bildene til mailen din så har du jo dem på PC`n. ;)) Pytt pytt ikke noe problem. ;))

snakkemunn sa...

Ja, hvem har ikke sagt man kan bruke gamle bilder så lenge de er så fine. Tov sokkene, jeg ser at en annen har sagt det samme. Da har du et par deilige sokker nå når høsten er kommet. :))

Lin sa...

Aah jada. Hest er best.
Gjem det hvite garnet til neste aar. Du skal da til Fanoe igjen ikke sant???
Firkantete pinner???? Er det greit aa strikke med????
Spoer ungene, de er altid saa flinke med mobilen. Heia heia snuppa, og go vaffelbakning till deg.

Gitte sa...

Skønt billede af datter og hest ;-)
Ja - det er ikke godt når kameraet strejker.

Du gjorde det da grundigt med de sokker da du endelig kom igang. Tænk sig - str. 47! Min mand vil så gerne have et par, men jeg synes ikke jeg gider strikke str. 45 ;-)

Er med på "hakkekursus" ;-) De var så super flotte dine røde pulsvarmere.

Anne sa...

Vi skal vist også genopfriske det at Pjone næste gang vi skal til Fanø :)
Vi må lave blogtræf!!

Anne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Rubia sa...

Sokker er kjedelig ja. Men alle vil liksom ha også. Har akkurat fått bestilling på ett par i str 44!! Stønne.

Håper du får liv i kameraet ditt igjen!