Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 7. oktober 2011

Søte jenter

I går ettermiddag, fikk jeg besøk av to søte jenter, da jeg var på jobb. Ja, du kjenner de kanskje du også?
Fra venstre står Helen, med sin blogg "Villa Helena", Elisabeth, med sin blogg "Ord over Grind", og til sist, undertegnede. Det var altså et Bloggtreff.

Elisabeth kjenner jeg til fra før, for hun er nemlig fast kunde i butikken, selv om hun bor et stykke herfra. Men Helen hadde vi aldri truffet før, siden hun bor mesteparten av tiden i Italia.

Nå var hun i Norge en tur, og vi fikk samlet troppene og fikk til et treff. Du kan tro det var koselig!

Som jeg har sagt tidligere, er det å treffe andre bloggere veldig hyggelig og spennende, og man tror nesten man kjenner hverandre fra før, for skravla går, og vi ler og hygger oss i hverandres selskap.

Etter jobb, dro vi til nermeste restaurant, og fikk oss noe å spise.
Elisabeth ville ha tomatsuppe, mens Helen og jeg sverget til hver vår digre Clubsandwich med kylling og bacon. Og mens vi spiste, snakket vi om hvor sultne vi ble, når noen viste frem mat i bloggen sin.
Ble du også sulten nå, da?

Vi rakk såvidt å bli bedre kjent, før vi måtte bryte opp. Men vi hadde et kjempekoselig "treff", og det var utrulig hyggelig å være sammen med dere, jenter.
Vi utfordret hverandre også, og det vil komme senere i bloggene våre. Elisabeth glemte vi faktisk å utfordre.........men den kommer, Elisabeth, bare vent! ;)
Så var det bare å traske hjem i kveldsmørket. Det var faktisk blitt kaldere, og jeg var glad jeg hadde pulsvarmere med i veska. Neste gang må jeg nok ha med lue også.

Hjemme , ventet det en mørk Chilener på meg; djevelen selv, om jeg kan få si det rett

....måtte jo avslutte den hyggelige kvelden med noe godt til dessert.

11 kommentarer:

Helen sa...

Du din morgenfugl !
Eller rettere sagt, du satt ved sene nattestimer oppe med ditt rødvins glass mens du blogget..? Hehe

Ja, du takk for igår. Veldig, veldig moro å hyggelig å hilse på dere begge to.

Du jobber i en utrolig inspirerende Husflid, så jeg måtte strikke litt på teppet mitt før jeg la meg - god helg !

Minmill sa...

Hei og hå Sylvia! Ingenting er som en chilensk vin på kvelden. Jeg hadde meg et lite glass i går kveld jeg også, bare sånn for kosen sin skyld. Det er lenge siden jeg har kommentert noe hos deg, men det er fordi jeg ikke har fått det til: Jeg har ikke fått til å kommentere på noens blogger de siste månedene. Men nå har jeg løst problemet, heldigvis. Har vært innom hos deg og tittet av og til. :-) Ha en fin dag og en fin helg

Marianne sa...

Jeg skulle jo havde været med... sikke en skøn sandwich. I sidste weekend havde vi 25 grader og i denne weekend har de lovet frost - så jeg skal også have gang i pulsvarmerne...Den rødvin så noget "dansk" ud :-)

Turid sa...

Tror alle blogg er trivelige å møte- å som du sier en tror at en kjenner hverandre ut av å lese bloggene ...men det er jo bare grunnlaget for et hyggelig bekjentskap.
Alltid hyggelig å avslutte kvelden med et glass vin -nå er freddan her - igjen!

RigmorNY sa...

Så spennende med bloggtreff. Å ja matbilder frister til restaurant besøk, men pengeboken får panikk av disse bildene. ;)) Den vinen har også jeg drukket, men jeg er ingen tilhenger av vin, og må ha selskap før jeg nyter en god vin. ;)) Kos deg.

Elisabeth sa...

Hei dere to flotte damer.

Tusen hjertelig takk for en herlig stund sammen med dere i går.
Jeg storkoste meg! Latteren satt løst med dere. Jeg fortsatte å flire og le for meg selv i bieln på veien hjem. He he..
Nå bærer det avsted til fjells!

God helg!

Ruth sa...

Bloggetreff ert KOSELIG. Jeg syns det er så helt fantastisk at noen jeg aldri har truffet før kan kjennes som gamle venner. Ha en flott helg, Sylvia.

Bente sa...

Dette ser ut til å være et knalltreff. Så morsomt å bli kjent med flere bloggere som en egentlig kjenner.

Bente

Strikkeheksen sa...

Jamen I er da så søde, så søde og det ser ud til, der blev hygget igennem :-) Hyggeligt at hilse på dig irl, Sylvia og dejlige indlæg fra Fanø :-)

lise sa...

Et ordentlig bloggtreff har jeg ikke vært på enda, og jeg skjønner jeg har noe å glede meg til!

Litt rødvin til kvelds hører høstkvelden til!

Rubia sa...

Koselig med bloggtreff. :O)