Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 19. oktober 2011

Snurr ivei

I går ble det bakt igjen!
Skillingsboller, såklart!
Vi skal jo ha strikkecafè i kveld, og denne gangen blir det skillingsboller, istedetfor ostekake. Min kollega Rigmor, skal lage Snickerskake, og DEN gleder jeg meg til.
En som ble veldig fornøyd, da hun kom hjem fra skolen, var Snuppa. Nam nam!

Og vet du hva hun fikk dilla på i går da? Å hakke!!!
Hun skal være med å hjelpe til på Strikkecafeèn, det liker hun så godt. Og da sa jeg at hun likesågodt kunne lære seg å hakke, så kanskje hun kan vise det bort til noen som vil lære det.

Om mens hun hakket
....PJONET jeg ferdig den ene votten. Den skulle iallefall HUN ha, sa hun.

Da ses vi på Strikkecafè i kveld, da!! :)

14 kommentarer:

Eivor sa...

Høres veldig kjekt ut med strikkekafe - ha en hyggelig dag !

Sidsel Sangild sa...

Det gad jeg godt, men der er lidt langt. :-)
Jeg går netop og venter på at få min pjotnål med posten sammen med nogle bøger om pjotning. Jeg blev meget inspireret af dine skriverier om disse teknikker. Har også bestilt Patrick Zeins bog med hakkede mønstre, som netop er udkommet på svensk. Glæder mig! Hav en hyggelig aften!

Marianne sa...

Bare jeg kunne sige det samme.... vi ses i aften. Istedet vil jeg strikke/hakke og tænke virtuelt i forhold til jeres strikkecafe :-)

Helen sa...

Åååhhh....dit skulle jeg gjerne ha kommet, ikke minst for å smake på dine kanelboller...og lære mer om hakking...men, det får bli en annen gang. Er på plass igjen, i Italia.

Lykke til idag !

Ruth sa...

Der skulle jeg gjerne ha vært. Hva er egentlig forskjelleen på hakking og pjoning? Jer er misunnelig. Interessant emne, hyggelig damer og nybakte kaker. Det ønsker jeg meg også.

Megan sa...

God fornøjelse med strikkecafé og kage. Det lyder som om du har en god aften i vente! :)

Turid sa...

Høres helt fortreffeligt ut med strikkekafe - flinke snuppa som vil hjelpe mamsen og attpåtil lære videre håndarbeid-æ e imponert! Kos dåkk!

snakkemunn sa...

Så herlig å ha Vesla som liker å gjøre håndarbeid sammen med deg. :))

Lin sa...

Lyder rigtigt hyggeligt. God aften.

Lin sa...

Opdagede lige at jeg er gaaet glip af saa mange af dine indlaeg.Din AD's kaffe er velnok blevet laekker. Flot farvevalg som passer dig perfekt. Din roede troeje ser da ud til at blive vinterens hit. Skoent.

Elisabeth sa...

Dessverre ikke strikkekafe' på meg idag, Sylvia. For de snurringsene så bare digg ut.
Blei sushi på restaurant med patriarken istedet. Ikke værst det heller på en onsdagskveld.

Pjone du. Hva du kan!

Helen sa...

Hei igjen, Sylvia !

Sorry, ikke fått tatt "utfordringen" din ennå...men,d et garnet jeg kjøpte sist var kun å få i offwhite, beige, lys grå og mørk grå, så ingen stunt der i knall farger....
Har ikke glemt det, så det kommer, vet bare ikke når...hehe..

Gleder meg til å lese om strikke kafeen hos deg...ha en fin dag !

Anonym sa...

Heisann og takk for i går.
Var veldig gøy å lære hakking,det blir jo så fint.Vi kosa oss alle sammen,og jentene synes det var koslig å møte Sophia igjend,blei så optatt av hakking og prat at jeg ikke fikk smakt på de fine snurrene dine engang.Gleder meg til neste gang:))
Anne Lene.

Rubia sa...

Tusen takk for en kooooselig strikkekafe i går!!!