Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 30. oktober 2011

Se min ring!

FLOWER POWER!!!
Jeg harkjøpt meg en ny ring, og den er bare MEG!!! Dagen før hadde jeg kjøpt denne buketten, og kanskje det var den som lå bak i bevisstheten min? Egentlig skulle jeg ha en sort, firkantet ring, men da denne dukket opp, var jeg solgt!

Den kan sprite opp ethvert mørkt antrekk, og jeg er avhenging av en fargeklatt!

Ikke nok med det, men jeg har nettopp tatt frem to garnhesper jeg skal bruke til et prosjekt. Jeg har dem liggende fremme, så jeg kan beundre dem hele tiden, de er jo så skjønne, vet du.
Hvilken farge? Gjett!
He he...rød og orange, selvfølgelig! ;)

Ellers har denne uka vært fyllt opp til randen, og bloggingen har kommet i annen rekke. Og jeg har strikket!!!! Flere prosjekter er snart ved veigs ende (jippiiii!) og det betyr at jeg kan begynne på etpar nye. Jada, garn er kjøpt inn til det.

MEN jeg har hatt vonde skuldre siden i september, og jeg vet selvfølgelig hvorfor. Sover dårlig hver natt, og er helt skakk til tider. Og jeg vet hva jeg kan gjøre for å bli bedre også. Derfor hadde jeg en strikkefri dag i går (men det var fordi jeg ikke fikk tiden til å rekke til........ ;) ) Men jeg klarer ikke å la vær å strikke. Da får jeg heller leve med det!

Sønnen fyller 17 på denne tiden, og i går var det fest her. Inn med ungdommen, ut med "gamlingene"
Jeg dekket opp i røff stil. Hele gjengen er "musikere", og sort er visst stilen for tiden. Her ble det spillt både gitar og fiolin. Jeg ville nesten ikke dra, for det er så deilig å høre på den flotte musikken deres.

Men jeg laget maten før jeg dro, det hadde Sønnen bestemt. Taco-suppe, som visstnok var altfor sterk, fikk jeg høre. Men jeg hadde jo satt frem vannmugge, melon og rømme de kunne døyve "heten" med. Og jeg sa ikke høyt at det både var jalapenos og masse chili oppi. Vel, noe av chilien lå og fløt på toppen, så den må de ha sett, he he

Men jeg tror jeg reddet meg med DESSERTEN! Er det nor jeg kan, er det å lage dessert! (hører du det, Helen)
De fikk hjemmelaget PANNA COTTA (for tiden min favoritt-dessert) laget med vanilje og lime. den er himmelsk god. Og den ble toppet med granat-eplekjerner. Mmmmmmm.....
Jeg passet på å lage èn ekstra, og på den, står selvfølgelig navnet mitt på.
Ha en deilig søndag du og!

14 kommentarer:

Elisabeth sa...

Takk for sist, Sylvia. Koselig å se deg igjen, og å treffe nydelige Sophia.

Den røde ringen er til å bli godt humør av. Morsom!

I dag blir det laaangsomt tempo her gitt. Gresk aften med venner her hos oss i går: hyggelig, seint og litt for mye "Møllers tran"...

God søndag til deg :O)

♥ Hannele på Hisingen sa...

Helt i min smak :)

Helen sa...

JA - og jeg ler høyt! Jeg HØRER(leser) DU er utrolig flink til å lage mat OGSÅ, til og med desserter !!

Panna cotta, som du vel vet, er jo italiensk - så nå ble jeg litt nysgjerrig på oppskriften?
Er det vanskelig?
Som du skjønner er jeg ikke flink til å lage desserter, har faktisk ingen ¨å brilijere med...;(

Ja, rødt - og rødtoransje farger ER OG BLIR DEG, Sylvia ;)
Helt din farge - ved siden av fargen du vet jeg liker, så er lilla en favoritt, med det regnes kanskje ikke som en fargeklatt?

GOD SØNDAG og god uke ønskes deg, og PASS på de skuldrene dine!!
Det var dagens formaning fra Italia ;)

Helen sa...

PS, så komisk - ser du har akkurat lagt inn kommentar hos meg, mens jeg skrev inn til deg...:)

Ville bare si, ang skiltet:
- helt din stil tror jeg, ja...metall laget hos en smed, og bøyd til og liksom "brent" i kantene, og selvsagt håndmalt !

Nina sa...

Knalltøff ring!!! :O)

Nina sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Ninne sa...

Så nydelig ring, Sylvia! Akkurat samme farge som granateplekjernene ser det ut som! Fiiint skal det være, snakk om å matche maten :)

Kjempegod idé å ta med blomstersjalene våre til trefet i Drøbak! Jeg gleder meg til å se ditt!

Ha en kjempekoselig søndagskbeld, jammen er det blitt mørkt ute alt, så jeg skal tenne masse lys, det er så koselig!

snakkemunn sa...

Så deilig å omgi seg med de fargene man liker best. Ringen var fin den og du må bare bruke den mye nå når du har slik trang til denne vakre farge. :))

Berit sa...

falt helt pladask for serviset ditt !! nydelige fat og bestikk !!

pøh.. suppe skal være krutt.. sløve supper er for gamlinger : ))

høres ut somm en spennende gjeng ungdommer.. skulle gjerne hørt på jeg også : )

ha en fin kveld

Berit sa...

Det er en flot ring! Har set den på en venindes hånd også.

Strikkeheksen sa...

Fantastisk ring - nej, hvor er den flot :-)

Panne Cotta - du får godt nok mundvandet til at løbe her hos mig - en god stærk suppe er nu heller ikke af vejen på denne tid af året :-)

Spændende at se, hvad du har bedrevet af projekter :-)

Rubia sa...

Knallfin ring Sylvia! Klart du må ha hesper som matcher.

Kan ikke tenke meg suppa var for sterk. Er musikere pingler i matveien? *ler*

karna sa...

Wow! Så lekker ring, herlig!
Og gratulerer m sønnen, her ser vi på bil til vår jevnaldrene jente ,-)

Turid sa...

Vel overstått feiring av musiker prinsen. Begynne nå å bli voksen dere også nå - når ungene er så gamle at de vil ha huset for seg selv.....
Ringen din var jo bare "helt Sylvia"- stilig.
Takk for kommentaren ang "den lilla genseren"- kjempe fornøyd vet du - å du må bare ikke tru at den blir med på tur - er pen genseren min , jo!
Sterk suppe for å nevne det er bare knall godt , har ei suppe som æ kaller for Thai suppe , lagd på kokos melk , krydra med chili og masse godt av mais, gulrøtter og skinke/ kylling biter. Nyt den helt ferske mnd. vi akkurat har fått.