Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 23. oktober 2011

På pulsen

Siden jeg er inne på Hakke-bølgen (ja, også Tunisisk hekling, som det heter) viser jeg enda et par pulsvarmere som jeg hakket til strikkecafeèn sist uke
Disse hakket jeg med SULKA på pinne nr 7, og byttet farger på den høyre siden. Da får man ikke "gitter"-effekten, men striper. Og bytter man farge før det står 2 masker tilbake, får man en fin avslutningskant i den ene enden. Du ser det såvidt på disse her.
Oppskriften på disse finnes i Maskerader nr 15, og dette er design nr 5, som faktisk heter Sofia.

Snuppa mi, som heter Sophia, hadde arbeidsdag nå på fredag, og utrulig nok ville hun jobbe i butikken. Vi hadde en kjempefin dag sammen, og hun jobbet som en helt.
Faktisk ryddet hun hele garnavdelingen, så det så ryddig og fullt ut der
og hun kledde seg selvfølgelig i hjemmestrikka genser. Er hun ikke fin i den? (Alpakka Flamè)

Hun vasket gulv, og hun vasket vinduer, noe hun synes var kjempegøy! Så heretter kan hun ta all vaskingen her hjemme, synes jeg, hi hi.......

Dessuten fant hun en jakke hun hadde lyst til at jeg skulle strikke til henne, dermed ble en pose full med garn med oss hjem, etter jobb. Jeg må vel få begynt på den snart, for hun følger med, og lurer på om den snart er ferdig!(det er jo så morro at hun vil gå med hjemmestrikk!!!)

Ellers har jeg også strikket et par pulser til
Disse er strikket i MITU(ull-alpakka 50/50) på pinne nr 4.5, noe som er tykkt, siden det har gått mest i tynne pinner i det siste. Men da går det i en rasende fart.

Det som er enkelt med disse, er at de er lit bredere øverst, slik at istedetfor å strikke tommel for seg, syr man bare et nest mellom 3 fletter, og vips er det tommelhull, uten en masse fixfaxerier. Enkelt og lettvint!

De var en gave jeg ga bort i går, siden vi var på fest. Og jeg kan bare fortelle at jeg fikk min ukesdose med rødvin, så i dag blir en rolig dag....................med kanskje litt strikking som rekreasjon. ;)

13 kommentarer:

snakkemunn sa...

Så flott å ha en slik god hjelp i butikken. Flotte pulsvarmere du har laget. :))

Tovepia sa...

Tror jeg skulle funnet meg en genser der jeg også;)
Flotte pulser!...bruker pulser hver dag for tida.
Kos deg dagen derpå;) klemmings;)

Helen sa...

Hei på deg en fin søndag !
Så koselig bildet av snuppa di, flott med den fletta :)

Tenker hun også blir inspirert av å være i butikken, ikke dumt sted å være på arbeids dag.

Nyyyt strikking og søndagen - nå skal jeg plante ut løker, i hagen på Villa'n vår...thjoooo !

♥ Hannele på Hisingen sa...

Flitiga du.

Elisabeth sa...

Hun er bare så flott din Sophia, Sylvia. Supert med slik god hjelp i butikken da gitt.

Her i huset er minstejenta vår på helgebesøk. DET er kos det! Har også sjauet i hagen. I morra skal nemlig hageavfall hentes.

En roooliiig søndag ønkes deg :o)

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Flere flotte pilsvanter hor deg. Lekre begge para, men falt veldig for det du hadde hakka. Skal si du har god hjelp i butikken, tenker Sophia koser seg der. Takk for koselig mail, så den først i dag, desverre, men har sendt svar. Kanskje vi kan få til et treff i neste uke? Ha fortsatt en fin søndag! Vi skravlas vettø. Klem fra meg

Bo med Lena sa...

Hei Sylvia.
Har ikke hatt tid til å svare for jeg bare hekler...hehe. Har hatt storproduksjon av pulsvanter med heklet blondekant og blomster. Blir superfine og jeg er ikke så lite stolt av meg selv:) Nå lager jeg pannebånd til minstemor av restene. Snart kommer jeg innom for å kjøpe garn til hals/skjerf i en rustfarge (håper du har det) og til en vest:)

Fru Tunheim sa...

Jeg kan huske at min eldre søster "gimpet" et teppe til min dukkevogn da jeg var liten. Er det det samme som hakke? Jeg har aldri prøvd noen av delene.

Berit sa...

flink og flott jente du har ! men spørs om hun vil synes at vasking hjemme er like trivelig : ))

de unge i dag er mye flinkere å gå med hjemmestrikk.. det er faktisk mote.. gamle islendere er hot for tiden.. så et par jenter som hadde på seg brune med irrgrønt og hvitt mønster.. jeg er sikker på de ble strikket på 70 tallet : )

pulsvarmerene ble veldig fin.. likte fargene : )

ha en fin uke..

Elisabeth sa...

Så flink Sophia er! Det må være utrolig morsomt å få jobbe i garnavdelingen, og det er godt at noen av de unge smittes :)

Lin sa...

Så dejligt at have en mor/datter dag på arbejde. Det er noget flot hår hun har din datter.Dejlig tyk fletning. Så heldig du er at hun vil gå i hjemmestrik. Jeg forsøger ihærdigt med mine, men de dyrker hård modstand.

Liv sa...

Hei:)
Du,jeg følger din blogg,riktig koser meg herinne.
Men jeg lurte på noe, er det mulig å maile deg privat? Mulig jeg bare ikke klarer se din mailadresse )om den ligger her).
Ha en flott kveld:) Mvh
Liv Ingjerd

Ninne sa...

Så flotte pulsvanter, det er jammen på tide å finen fram hele lageret og kanskje strikke noen nye! Hakk og strikk og kos deg!!!