Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



onsdag 12. oktober 2011

Masterchef!

For snart en uke siden, da jeg var på Bloggtreff med Elisabeth og Helen, gav vi hverandre en utfordring hver. Vel, vi glemte deg, Elisabeth, men den får du snart av meg!!!

Jeg skryter ofte av Mannen, om hvor god han er til å lage mat. Han har ofte middagen klar når jeg kommer hjem fra jobb, og han kan trylle frem en 3-retters middag når vi har gjester (...som regel er det jeg som lager desserten, da)

Og det alle tror da, er at ikke jeg kan lage mat. MEN det kan jeg , da!!!
Siden han er enda mer glad i det enn meg, lar jeg han bare få lov, så kan jeg strikke istedet. Er ikke det en grei deal, or what??

Utfordringen MIN var å lage middag til Mannen, helst med bilde av han ved tallerkenen.
Det er ganske vanskelig for tiden, siden han jobber døgnet rundt, eller for den sagt skyld, sover.
Lørdag laget jeg wok, men da sov han altså. (Heldigvis har jeg ungene, som likte maten min)

I går laget jeg altså dette
Blomkålsuppe, laget fra bunnen av! Servert med sprøstekt bacon og Franskbrød til.

Grunnen til at ikke Mannen er med på bildet, er at da befant han seg på en Flyplass.

I natt har den #+"/! naboen hatt folk igjen :(
Da klokken var 03.30, stod Mannen opp, han skulle opp tidlig uansett, sa han. Men jeg, da!!!!
Jeg stengte igjen vinduet, og sovnet heldigvis til slutt. Men i sommer var det ikke bare å stenge igjen vinduet, pgs varmen. Denne gangen tror jeg at jeg skal sende inn en klage. Det går bare ikke an!!

Lene og Sonja: jeg lover å ikke sovne i kveld, men vekk meg, hvis jeg gjør det ;)

8 kommentarer:

Turid sa...

Herlighet her ryr innleggene ut fra deg- begynte på en kommentar i forige innlegg, i det æ skulle poste det ble æ avbrutt p.g.a. oppdatering på maskin..når æ så går inn igjen så er det et nytt innlegg !! God suppa , og lekkert servert sier æ ..her på min skjerm ser den litt rosa ut , så æ var spent på hva du hadde gjordt for å få den rosa...,men skjønner etterhvert at du kanskje har tatt bilde i litt lite lys.
Prøde også å si at snart har æ ny lilla og fin genser-straks ferdig med bolen. Ha en flott dag!

RigmorNY sa...

Den suppen ¨så helt nydelig ut, synd dere ikke kan nyte slikt sammen. Her kan jeg bare si at kokkekunstene er overlatt til tilfeldighetene ;))
PS: synes du er vell tålmodig med din nabo!

marianne sa...

Jeg havde altså været inde og sige noget til naboen.... af sted med dig :-)

Helen sa...

Blomkål suppe laget fra bunnen av, det står respekt av den, ja - og riktig så god ut så den også ;)

Utfordringen er herved gjort, sier nå jeg...verre med den du ga meg....ser omjeg får gjort noe med "den" til helgen, for da står jentetur til Gøteborg på timeplanen....= shopping..?!

God middag !

Megan sa...

Nam nam, din middag ser godt ud!

Men sikke en travl mand, du har! :)

Helen sa...

Ps, meg igjen, Sylvia var det så at du hadde oppskrifter som denne damen her har laget: Christel Seyfart - ??

Tenker da bl.a på sjalet ditt, men jeg fant noen andre på nettsiden hennes, blant annet noe som het: Masai sjal og sommer sjal, tror jeg.... samt jeg ville nok likt sjalet bredere i modellen og ikke så langt, lar det seg gjøre...?

Håper da orakel-garndamen-Sylvia, har svar og råd til meg ;))

Ciao bella

Elisabeth sa...

Å, hjemmelaget blomkålsuppe er noe av det beste jeg vet! Den så veldig deilig ut :)

Rubia sa...

Ser godt ut det der.

Jammen klarte vi ikke å holde oss våkne alle sammen. Selv med deilig sove-te.

Takk for en kooooselig kveld og deilig bevertning!

PS. Du har ikke fått en bok for mye i bunken din vel?