Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 24. oktober 2011

Klær i butikk

Det har kommet masse nytt i tøy i butikken, de siste ukene. Tilogmed i dag kom det noe, men de ligger ennå i eskene sine. Kan jeg røpe at det var lekkert? Litt fløyel og gode stoffer.

IVKO er fargerik , med mønster, og det er i ull. Har vist det før, men dette er nytt nå
Kort vest, skjørt og sid jakke utenpå. Fargerikt og fint!
Dette er ungdommelig og sprekt.

Litt mer voksent, men fargerik, er OLEANA
Jakka og toppen er høstens nyheter. Med tyllskjørtet fra Tyrihans, er antrekket komplett.

Eller....hvis du vil være litt mer nøytral i fargene, men ikke helt "den lille sorte", så har du dette alternativet
Jeg savner farger her, så jeg ville vel helst hatt fargede sko eller strømper til.

Ellers blir det flere hyller fremover, i garnavdelingen. Det blir morro. Da må det jo mere garn til også.
Jeg skal holde dere oppdatert med bilder.

Nå skal jeg sette meg ned med strikketøyet mitt, foran tv, sammen med resten av gjengen, og bare slappe av! Ja, for det er DET vi gjør når vi strikker!!!!
Ha en fin kveld.

16 kommentarer:

Helen sa...

Moro å se, Sylvia - takk for at du deler.

Oleana er blant mine favoritter, med til og med den brune du viser der, ble litt kjedelig, likte veldig godt den bringebær-rosa-røde, med det flotte tyllskjørtet til - herlig !

Ikke glemt farge utfordringen min, men dessverre finner jeg aldri noe til det innlegget som skal omhandlet akkurat det...hmm...litt av en utfordring det der, faktisk...tenke....tenke....

God kveld og kos deg med strikking, tok akkurat en liten pause nå for å lese blogger, men etterpå - strikking !

Vibekes lille ullne sa...

Lekkert! Spesielt den øverste frakken og Oleana er jo alltid flott. Du blir jammen utsatt for mange fristelser i butikken. Jeg hadde nok hatt vanskelig med å styre meg med både klær og garn! :)

Eivor sa...

Lekre klœr..... ikke lett å bare jobbe blandt alt det fine, jeg mener uten å shoppe !!!

Elisabeth sa...

Lurer på om du får plass til flere hyller i garnavdelingen jeg Sylvia. Det er jo temmelig fullt der langs veggene om jeg husker rett?

Slapper av med strikketøy ja. Det gjør jeg. bedeceMor spurte akkurat i dag når jeg strikket på legens venteværelse, om jeg ikke kunne sitte med hendene bare i fanget noen gang?

Berit sa...

det siste antrekket ble for dystert.. selv jeg som er ei grå mus savnet farger her.. noe orange kanskje.. eller gult.. eller begge deler : )

strikke.. jeg står fast på de sokkene.. vet ikke om jeg skal fortsette med perlestrikk nedover vristen.. eller om glattstrikk er bedre.. må prøve å strikke å se hvordan det blir..

god natt !

Megan sa...

Flotte ting. Floklore. Farver. Ingen tvivl om at du arbejder i en fin butik og sætter dit gode præg på den! :)

Ha' en dejlig dag. Knus.

Lis sa...

Smukt tøj.
Du får vist ikke løn i denne måned :D Jeg er helt vild med det røde sæt. Det er smukt og lige noget for mig.

Kh. Lis

Rubia sa...

Så masse stilig da!

Tuuusen takk for hjelpen med koppene!

Lin sa...

Olabukser til den sidste jakken.Tøft.

snakkemunn sa...

Den øverste synes da jeg var spennende og så kjekt at du viser oss nyheter. :))

snakkemunn sa...

Den øverste synes da jeg var spennende og så kjekt at du viser oss nyheter. :))

karna sa...

Så mye fint, men første var helmax. Må se å finne igjen sygleden min, har etpar "kåper" på plan fra i fjor.
Nydelige røde prosjekter du har, kjekt å "lage på" for å bruke ,-)
Både vest og lue var nydelige.
Klem

Marianne sa...

Jeg er så glad for at husflid i Porsgrunn ligger så langt væk.... puha jeg kunne nemt komme til at shoppe lidt rigeligt, men jeg ville elske at havde været der samtidig med Sophia....

Helen sa...

Stikker innom for å ønske deg en god helg !

Håper du nyyyyter ett (eller to) glass med deilig rødvin, når gullrekka begynner :)

Ciao fra Italia

LivM sa...

Jeg er nok kjedelig for jeg likte det nederste settet, Ikke skjørtet men strikket :-) Det røde var jo helt lekkert, men ikke til meg! Får du i det hele tatt utbetalt lønn? He-he! jeg hadde nok handlet litt for mye vil jeg tro. En vakker dag stikker jeg nok innom deg, håper jeg :-)

badegakk sa...

Åh. Den nye rosa/lilla jakka til oleanna er nydelig da! Vi har fått den samme i vår butikk og! Herlig! Men de tyllskjørtene har vi ikke. *myse*
Det er jo så gøy hver gang man får nye varer i butikken!=D Litt julaften hver gang! Stas!