Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 15. oktober 2011

KAFFE-Vest

Så ble min vest ferdig.
I akurat MINE farger er den, og den veier ingenting.
Jeg strikket den litt lenger enn oppskriften tilsa, for jeg er ikke så glad i korte topper. Når man har fått seg "muffins-kropp", så er det greit å skjule den med noe ;)

FAKTABOKS:
KAFFE fra Annette Danielsen "Strikk en stund"
Garn: Geilsk 100% ull, ca 155g. Pluss rester av tynn ull, kjøpt på Sommerfuglen, til "kaffe-bønnene".
Pinner: 2.5 og 3
Konklusjon: Den er allerede blitt mitt yndlings-plagg
Og kaffe må man ha, når man ikler seg Kaffe-vesten!!

Foran er den strikket med vendinger, slik at det er god plass til mine antributter, og derfor blir den heller ikke for kort nederst.

Her blir det drukket MYE kaffe fremover, ja! med vesten PÅ!!
GOD HELG!

26 kommentarer:

Eivor sa...

Så fin vesten var - og så fin du er !!! Nydelig ....
Ha en strålende helg og kos deg masse - lenge til mandag.

Anne sa...

Hvor er den blevet flot Sylvia...jeg tror også at jeg strikkede min længere :)

Berit sa...

Kaffe er blevet SÅ fin! Elsker også røde farver ;-)

Det er også én af mine yndlingsdesigns fra den bog. Men endnu har jeg ikke fået den strikket. Den må på listen.

Turid sa...

Flott vest -så helt herlig myk og lett ut. Deilig med slike plagg som luner uten å varme slik at det er bare ute man kan bruke de fine strikka klærne.- Bare 10 cm igjen på den andre armen , så er genseren ferdig...strikker bare 3/4 lang arm -bretter de opp uansett så....Har et annet "haste" prosjekt på gang-advendts kalender , som broderes
med kors sting, så her broderes når det er dagslys nok -og strikkes når te lysene tennes.....
Ser at kanten nede ruller seg opp - dampa du den ned , eller det er jo stilig når den ruller seg..? Kos dæ med helga og kaffe vesten!

Jane sa...

Hvor er den flot. Jeg har bogen, men har faktisk ikke rigtig lagt mærke til "Kaffe" men din udgave er superflot så jeg må vist se en ekstra gang i bogen :-)

Tovepia sa...

Nydelig vest, og den var virkelig din! Kaffevest?....hm....kanskje kan du ta et glass rødvin i den også;O))
Jeg liker vester selv, greit med plagg som skjuler noe:O))
Ha en fin kveld, klem fra meg;)

Elisabeth sa...

Dritlekker ble kaffevesten syns jeg. Veldig kledelig til deg. Må jeg spørre om å låne mønsteret tro?

Var innom butikken idag. Oppskriften er hentet, og jammen blei det garn med hjem også...

Den australske rødvinen med kenguru på smakte jeg selv i går kveld. Tar faktisk et glass i kveld også, tenker jeg :o)

Så forresten boka til Arne og Carlos lå på disken i dag. Kul ide om å strikke seg selv. Litt av et selvportrett kunne det blitt. Tja, når man ikke tør å hive seg på med maling og lerret, hvorfor ikke ta strikkepinnene fatt?

God lørdagskveld Sylvia!

Lis sa...

Din AD vest "kaffe" er bare blevet rigtig flot og farven er bare suveræn god til dig. Brændt rød er også en god farve.

Kh. Lis

Ellen sa...

Hvor er den flot i de røde farver. Jeg har bogen, så mon ikke den skal på pindene. God aften.

Birte sa...

Superflot er den - også i rødt. Har selv strikket den i kaffebrunt og havblåt med diverse farvede cirkler. Den blå lavede jeg sidste år og den er nærmest hårdt slidt. Den brune er til den kommende vinter, men det bliver nok ikke den eneste, for jeg er vild med den.
Den er især god til nederdele synes jeg, for der må den gerne være lidt kort.
Kunne da godt fristes til en rød......

snakkemunn sa...

Du ser fabelaktig ut i vesten. :))

Ninne sa...

Den vesten likte jeg utrolig godt! Og så kler du den fantastisk godt også! Smart med vendingene foran, det kan en trenge noen og enhver, uten å nevne navn hihi!

Jeg må google litt og se om jeg finner mønsteret, for denne her altså, den fikk jeg lyst til å strikke!

Ha en god søndag, Sylvia!

lise sa...

Den ble kjempeherlig, Sylvia!

Vibekes lille ullne sa...

Flott vest og den passet fortreffelig på deg! Skjønner godt at du er glad i rødt når du kler det så godt! Nå må jeg få bestilt den boka pluss den siste til Annette Danielsen. Så mye fine mønstre! :)

folehave's univers sa...

Dejlig vest. Jeg har et par stykker selv, som ligner din, den er uundværlig. Jeg har strikket en så den går helt ned og dækker "Bagpartiet"

Strikkeheksen sa...

Nej, hvor er den flot i de røde farver - og den klæder dig fantastisk godt som du sidder der med din Kaffe-kop :-)

Siddis back home sa...

Så nydelig, den var flott til deg, det er dine farger! Ha en fin søndags ettermiddag!

salige lavendel sa...

Den vesten kunne gjerne fått plass i mitt klesskap også =) Den var kjempeflott. Ser forøvrig ikke ut som du har noen muffinskropp å skjule...Takk for titten her hos deg.

Mariannne sa...

Hold nu op, hvor er den fantastisk... især fordi jeg så hvorledes du gik og samlede garn til vesten.... den klær dig ualmindeligt godt :-)

Farmors sa...

Rett og slett lekker! Ikke mer å si om den saken! Kanskje man skal skaffe seg den boken...må "bare" strikke ferdig Olive først ;-)

Rubia sa...

Knallfil vest!

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Så lekker vest du har strikket, Sylvia! Den er helt deg! Takk for koselig hilsen, moro at du bruker sokkene. Ja, nå må vi snart få til et treff igjen, det ser jeg alltid fram til. Kos deg, så snakkas vi. Klem

Helen sa...

Flott bildet av deg og din nye vest, med kaffekoppen !!

T-shorten under ser ut til å matche perfekt til vesten din, så morsomt.

Utrolig fiiiiin - ble den, også!
Du er virkelig produktiv for tiden, men så er vel kanskje høsten tiden man strikker mer...?

LivM sa...

Denne likte jeg godt. Helt super og du kler den flott!

Tineke sa...

Hvor er den blevet flot, og klæder dig super i de farver.

Monstermønster sa...

Så flott den var i rødt til deg! Nydelig!