Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 11. oktober 2011

Jeg hakker

...både med pinner og tenner!!!
I dag morges var det 1 grad, og frostrim på gresset, brrrrrrrrr, da hakker man tenner. Derfor hakker jeg videre med pinner
Jada, jeg vet at det er de samme fargene jeg alltid viser, når det er noe til meg!!

Det er altså SÅÅÅ morro å hakke!!! Jeg lærte bort både Pjoning og Hakking da jeg var på Fanø. Judith, uten blogg, fikk helt "blod på tann", og hakket ivei i turbofart. Hun takket meg, tilogmed, for at jeg hadde lært henne det. Det er morro.

Fra før av, har jeg hakket på samme måten, og skiftet trådfarge på venstre side av arbeidet. Nå har jeg avansert, og skifter på høyre side, slik at det blir et annet mønster. Det blir striper.

Jeg har også et annet arbeide, der jeg RUND-hakker, men det kommer jeg tilbake til.
Denne boleroen strikket jeg for etpar år siden, i det deilige garnet SULKA (alpakka, silke og merino - det nydeligste garn du kan tenke deg)

Jeg har brukt denne mye; kjempefin over en tunika, og varm er den også!
Men jeg kunne tenkt å bruke den enda mer, så jeg skal forlenge den litt, og få pyntet på den. Derfor hakker jeg ivei...................

7 kommentarer:

Helen sa...

Så morsomt å se dette igjen, hakking, husker ennå hvordan det gjøres...

Skal så dette bli ett skjerf? For det jeg sitter da å lurere på, blir det ikke litt tungt og kompakt? eller...avhengiger det av garntype?

Ha en flott dag, du kreative garnSylvia ;)

Ninne sa...

Ja det er heeelt sant, det var kaldere hos deg enn hos meg i morges! Jeg var nemlig i Porsgrunn, og hadde egentlig tenkt å kontakte deg og eventuelt stikke innom deg på jobb, men følte meg ikke bra etter å ha vært på sykehuset og tatt en prøve.... så det får bli neste gang, Sylvia!

Lin sa...

Hakking????? Hvad er det?????? Det ser saa flot ud.

Farmor Gørill sa...

Tipper at remsen er forlengelse til boleroen (kanskje). Hakket har jeg aldri gjort, men det er da ikke for sent å lære. Skal se det ligger video av det på YouTube...

ANNEPÅLANDET sa...

Ja, hakking er utrolig gøy! Flott skjerf! Jeg har rundhakket noen halser (typ tubehals), artig at det går an å variere uttrykket litt. Jeg har hørt rykter om at Solvor Hofslis bok er gitt ut igjen nylig - på dansk. Den må jeg prøve å få tak i.

Så bra at kameraet er i orden igjen! Dattera her kom hjem med nytt minnekort - til 2000 bilder eller hva det var. Da skal det godt gjøres at det blir fullt...
Ha en fin onsdag!

Rubia sa...

Så langt hakker jeg bare tenner. :O)

Marianne sa...

Jeg hakker også for tiden og er helt vild med knotrasterne når man sætter to farver sammen. Jeg hakker pulsvarmer :-) Tusind tak fordi du lærte mig det