Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 13. oktober 2011

Gavedryss

Jeg sovnet ikke tidlig i går, heldigvis. Kan jo ikke det, når jeg venter hyggelig besøk. Det var nemlig Lene og Sonja som kom på besøk.
Det var et slags Bloggtreff det også, men disse to kjenner jeg mest fra butikken, og de er alltid med når vi har strikkecafè. Da pleier jeg å sette dem igang med å rydde stoler og diverse, så joda, vi kjenner hverandre fra før.

Vi var nesten redd for at Sonja skulle sovne, for hun sa jatakk til "sove-te", men her ble det strikket og skravlet i ett, så det hadde ikke vært sjangs til en eneste liten dupp, engang. Og i motsetning til forrige Bloggtreff, ble det strikket en hel masse denne gangen.

Og så hadde de gaver med. Altså, det er ikke derfor jeg vil ha besøk...........men fryktelig koselig å få en overraskelse, da
En kjempelekker glassbolle fra Hadeland Glassverk, designet av Maud Bugge. Sonja hadde nettopp vært der på tur (les i bloggen hennes), og med den røde kanten på, ja så stod det sikkert navnet mitt på den! ;)

Disse jentene kjenner meg godt, tror jeg, for jammen vanket det en flaske vin også
Den skal få ben å gå på i kveld, hi hi. (kommer du forbi, spanderer jeg et glass!)

Og ser du godt etter, har den pyntet seg, med disse herlighetene
Et par maskemarkører, som Lene er så flink til å lage. Men jeg tror nesten ikke de blir brukt som det hos meg. Jeg ser nemlig for meg etpar øreringer, som vil passe perfekt til nettopp MEG!

(vil du kjøpe slike, får jeg Lene til å ta med på neste strikkecafe, Onsdag 19/10, så kan du kjøpe direkte fra henne. Jeg lover: hun har maaaaange fine!)

Takk for en superduper kveld, jenter. Dette gjør vi snart igjen, men dere trenger ikke ha med gaver for hver gang, bare av og til, HO HO!!! ;)

Og så må jeg bare vise dere min kjære kollega, Rigmor
Hun gjør dagen til en fest, når vi er på jobb! En slik kollega skulle alle hatt. Latteren sitter alltid løst, og kundene blir smitta, vet du. Og jammen er hun også glad i RØDT! Du ser jo hvor godt vi passer sammen! Glad i deg, Rigmor.

Ha en super dag!

13 kommentarer:

Tovepia sa...

Skåla var nydelig!!..og det tror jeg vinen er også! Skjønner dere koste dere;)
Flotte maskemarkører, og kan godt tenke meg de blir fine som øredobber på en rødtelskende strikker:)
Nyt kvelden, klem fra meg;)

Eivor sa...

Så heldig du var som fikk så koselig besøk ! Og at de hadde med så kjekke gaver var jo en kjekk overraskelse. Vet du, jeg har aldri forstått hvordan disse maskemarkørene skal brukes ..... det er sikkert veldig smart for å vite hvor du skal øke/minske, men hvordan får du satt dem fast og hvordan få de ut igjen - LOL !!!!! Skjønner det ikke rett og slett

Sylvia sa...

EIVOR: Du setter ringen(maskemarkøren) inn på pinnen, feks der omg. begynner, eller der hvor du skal øke i strikketøyet ditt. Der henger den alltid på samme plassen, du bare fører den videre over på pinnen, og strikker videre.
Noen har karbinkrok på, da kan du feks henge den fast i strikketøyet, for å markere noe der, en økning feks.
Comprende?

Fru Tunheim sa...

Det hørtes da riktig så trivelig ut, og så de flotte gavene....og de maskekrokene så jo geniale ut. Jeg bruker en tråd i en annen farge som skille, men dette så mye enklere ut....

He en flott kveld

Berit sa...

er så herlig med slike kollegaer.. men jeg er sikker på hun sier det samme om deg : ))

nydelig den skåla.. de kjenner deg godt ser det ut for : ))

ha en fin kveld ..

Lis sa...

Det var en utrolig flot skål også direkte fra et glaspusteri. Ekstra dejligt, synes jeg. Her i Dk er der nemlig langt imellem glaspusterne.

Kh. Lis

Helen sa...

Flott skål du fikk !
Du fortjente den nok ;)
Hyggelig omtanke at den hadde "din røde signatur på" seg - hehe

Hyggelig med besøk og at dere var flinke til å strikk, også..mellom all skravlingen, kvinner er offte effektive..., vettu ;)

God helg og lykke til med videre strikke prosjekter, skulle gjerne kommet til strikke kafe, men da er jeg på helt andre kanter av ...verden..;) Ciao

Helen sa...

PS, klart den vinen var RØD...kanskje til og med blodrød?? hihi

Rubia sa...

Tusen takk for en skikkelig koselig kveld! Gavene er vel fortjent.

Nå gleder vi oss til strikkekafe!!

Elisabeth sa...

Likte de maskemarkørene. Kanskje jeg må dukke opp den 19 jeg og?

Ser du tok Helens utfordring. Du ække snau. Blomkålsuppe fra bunnen er digg mat.

Takk for utfordringen din, Sylvia. Den er oppfattet.

Henter oppskriften i morgen. Bøtteballett på fridager her i dag. Bare blogge først....

God helgefri!

Harmonica sa...

Nydelig skål. Kanksje jeg får tatt den i nærmere øyesyn snart...får vurdere et besøk igjen snart vel... For dere er ikke lett å rikke på, kan jeg tenke meg ;-)
Så hyggelig at du roser din kollega på jobb. Det tenker jeg hun setter pris på!!

Farmors sa...

Skal si du har det trivelig på jobb, og med så fantastiske og flotte strikkekafeer, synd man bor så langt unna...

Ruth sa...

Jøye meg såp mye flott du fikk. Der ser du, glade jenter er heldige jenter. :)

De maskemarklrene var da supre. Jeg må ta en ekstra titt på dem tror jeg. Ha en finfin helg. Og klag på den naboen. Sånn må man da ikke ha det. Søvn er viktig.