Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 17. oktober 2011

Fra Bolero til jakke

 Takk for alle de fine ord om vesten min. Den ble en innertier, ivertfall for min del.
Så kommer det enda et innlegg i den samme fargeskalaen. Se bare hva jeg har gjort ferdig i helgen
Den er ikke rød, men orange-rød. Utrulig vanskelig å få tatt bilder av yndlingsfargen, altså!!!

Og slik så den ut før:
(og her viser den litt mer riktig farge også)

Jeg har hakket kanter på den nederst og på ermene, så blir den altså til en jakke og ikke en bolero.
Den er fremdeles i SULKA-garnet, så den er tung og varm, men kjempemyk.
Den krøller litt nederst, men det skal jeg fjerne med litt damp. Jeg har forsterket den med noen sting .
Sånn, da var vinterens jakke i boks!! :)

Det ble litt baking igjen i helgen også. Jeg har fått helt dilla på Dansk Rugbrød, men velger å bake det selv, istedetfor det som er å få kjøpt i butikken. Det er litt for fuktig, synes jeg.
Her er mitt brød
Det er bare kjempegodt, og jeg blir mett av èn skive (men noen ganger MÅ jeg bare ta to!!!!)

Så var det mandag, og begynnelsen på en ny uke, folkens!

9 kommentarer:

snakkemunn sa...

Jakken ble fin da den ble omstrikket. Brødet ser helt supert ut. Det beste er å bake de fra bunnen det er det jeg forbinder med hjemmebakt brød. :))

Fru Tunheim sa...

Selvgjort er velgjort heter det og stemmer ofte etter min erfaring....finnes neppe noe bedre enn nybakt lunket brød med godt smør som smelter litt nedi skiven...mmmm.

Ha en fin mandag

Berit sa...

den ble knallfin Sylvia !! likte den bedre som jakke enn bolero : )

rugbrød.. skal man bake selv.. jeg har problemer med å vaske brødkniven ren av kjøpbrødene.. de er altfor tung og klissete..

ha en knakende fin uke : )

Rubia sa...

Jakken ble jo skikkelig lekker!

Send over litt av det brødet. :O)
Kan trenge litt lunsj her nå.

Snakkes på onsdag!

Elisabeth sa...

Boleroen kledde å bli jakke! Kjempefint med hakkede kanter.. Vesten fra forrige innlegg likte jeg veldig godt, og du kler virkelig den røde fargeskalaen :)

Elisabeth sa...

Se det! Du kreative sjel ser muligheter i det meste, Sylvia.

Prøvde meg på hekling med Fin rundt Superiorsjal i helga. Mislykket. Ga opp. Bør holde meg til strikking skjønner jeg.

Helen sa...

Morsomt å se hvordan du har tryllet en bolero til en jakke !

Utrolig kreativ og artig gjort. Du er så flink, Sylvia ;)

Og ikke bare strikker du, men baker også.....wow...nå ble jeg imponert.

Etter en hektisk jenteturhelg, pakkes kofferter og vi skal ut å fly..imorgen....

Ciao

Gitte sa...

Super lækker kaffe vest ;-) Selvfølgelig skal din da være rød ;-)
Det er også en af mine favoritter fra bogen, mon ikke også jeg strikker den engang - i sort ;-)

Din bolero er blevet så flot som jakke. Glæder mig til kurset hvor vi skal lære at "hakke"??

Eivor sa...

Så flott boleroen din ble - kjempesmart !
Så flink du er.
Danske rugbrød er også min favoritt - men vanskelig å få fatt i alle ingrediensene her hvor jeg bor dessverre.