Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 10. oktober 2011

Et sjal ,og et kamera som virker igjen

..........yes, kameraet mitt virker. Det er nesten flaut, men det var bare å -kremt- tømme minnekortet!!!
Og det kostet ingenting, for jeg fant ut av det selv!! Ho ho!!

Da var det bare å knipse ivei igjen, og det neste på tapetet, er nemlig sjalet jeg strikket da jeg var på Fanø
(det var ikke bare sokker, jeg strikket der)
Sjalet er strikket på pinne nr 4 med MALABRIGO, og fargen heter Violeta Africana.
Det er et nydelig garn, kan jeg fortelle, og det er veldig elastisk.
Kanten rundt, og "krøllene" er heklet i HVERDAGS, Peruviansk ull og Alpakka (50/50)
Sjalet ble nemlig litt kort i lengden, til å knyte rundt halsen. Derfor "jukset" jeg litt, og heklet krøller, for å forlenge det litt. Også ble det jo en koselig pynt på det også.

Prikken over ièn, er knappen fra Snella & Petronella

Jeg bare ELSKER knappene deres, og har lyst til å sy dem overalt. Og hvorfor ikke?

14 kommentarer:

Elisabeth sa...

Så fint det ble! Nydelige farger... Bra at kameraet ble bra igjen. Det enkle er ofte det beste sies det :)

Bo med Lena sa...

Du, en ting til... Skulle jeg bruke dobbel tråd på heklevantene?? Ble veldig i tvil her... :) Fant ikke heklepinne 5,5 men har en nr 5 og en nr 6. Hvem burde jeg bruke?

Lena

Berit sa...

hadde du vært her hadde jeg slengt meg rundt halsen på deg .. tusen takk for tips..

sitter her med et skjerf/sjal jeg ikke får til.. i oppskrifta står det økes hver 4 pinne.. ved høyde ca 30 skal det bli 185 bredt.. jeg har øket hver pinne og det måler iallefall ikke 185 mer.. 95 og det er samme pinner som oppskrift.. blir søkkfortvilt når jeg ikke skjønenr hva jeg gjør feil : (

godt det med kameraet : )) ha en fin kveld !

Helen sa...

Hurra - for kamera som virker igjen !
Som blogger blir man helt avhengig av å ha med kamera, overalt - hehe

Sjalet ble super fint, husker du viste meg deg, og knappen samt "jukse" heklingen gjorde seg såååå BRA !!

Lykke til med videre strikke prosjekter, og husk du skal lage middag en dag........hihi

Sylvia sa...

HELEN:
Jeg laget middag på lørdag (WOK) Men da sov Mannen, siden han skulle jobbe natta. Og så var jo kameraet mitt kaputt (trodde jeg)
Uff, så må jeg altså på`n igjen med det middagskjøret, da.....;)

Tine sa...

Sikke da et smukt sjal!
Super fin farve og nogle sjove krøller du har lavet.

Griner lidt af din kamera historie :-)
Godt at du selv klarede det!

Strikkeheksen sa...

Nej - altså de krøller er da simpelthen geniale - hvorfor laver jeg ikke sådan nogle på min baby-camomille i stedet for kvaster? Det er hermed til overvejelse! Superfint lille sjal med krøller ;-)

PS: Tillykke med datter og hest :-)

Vibekes lille ullne sa...

Herlig sjal med morsomme krøller på. Du fikk jammen en personlig vri med krøller og knapp. Malabrigo står høyt på ønskelista her, har fortsatt ikke prøvd det.

Gratulerer med dattera og seieren! :)

Enig i at sokkestrikking er kjedelig, men pga konkurransen fikk jeg rompa i gir. :)

Gitte sa...

Skønt at kameraet virker ;-) Især når der er nyt strik færdig.

Det ser rigtig lækkert ud dit tørklæde - og så lilla - lige mig ;-) Rigtig "fed" knap.

Super FLOT at din datter vandt ridestævnet. Og velfortjent var det med bad og strik bagefter.

Gitte sa...

- og så er du nu huset "tekniker" på kamera området ;-)

Ruth sa...

Er det ikke herlig når em ålutsrlig "skjønner" ting? Jeg føler meg alltid råglup etter noe sånt. :). Sjalet ditt ble knall. Noe så lurt som de krøllene, de skal jeg huske på.

Rubia sa...

Stilig sjal og flotte farger.
Vet om ei som kommer til å misunne deg det ....... :O)

Turid sa...

kjempe flott sjal-stadig like impnert over din produksjons evne..knappen var jo liksom prikken over i-en. Er også svak for morsomme knapper , så det blir en del av de , ja.

Marianne sa...

Hvor blev det altså flot og jeg er også vild med knapperne, de er som flødeskum på kagen.... prikken over i´et