Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 6. oktober 2011

Deilige København!

Da jeg var på Fanø Strikkefestival, rakk jeg også en tur i København, siden jeg bodde hos min venninne Marianne. Og hun lovet meg en hel dag.
Se, hun er turist i sin egen by!!
Her står hun foran Illums, som er et must, når jeg er i København. Min hang til Dansk Design, får fritt spillerom da.
I bakgrunnen ligger Cafè Norden, som er en av mine favoritter. Kakene der, mmmmm.......!!!
Her er vi inne i ILLUMS, og jeg står i rulletrappa. Det er som å være i en godtebutikk å være der.
En nyhet, en herlig sofa i RETRO stil, kalt FAVN. Jeg bare Eeeelsker den! Men har jeg 55.000 kr?

Da må jeg fortelle om den snille Mannen min. Han fyllte nemlig opp kontoen min, da jeg stod i ILLUMS. Jeg fikk beskjed: Du hadde 449 kr på konto, nå står det 2449 kr der.
Verdens mest snilleste og forståelsesfulle mann, det har jeg!

Men la meg nå legge til, jeg brukte ikke en krone der. Det var bare -sånn i tilfelle......
Her sier jeg bare: 7`er`n og ARNE JACOBSEN.

Mat må man ha, og jeg tok Marianne med til min Favorittreataurant i Studio Stredet, FLYVEFISKEN
Her sitter jeg og PABLO PICASSO nede i FLYVEFISKEN. Og denne fargen på veggen, har jeg bestemt meg for å ha på en vegg i stua. Er du enig med meg, Marianne?
En av rettene vi hadde, var SVERDFISK. Det er såååå godt, og fisken tok halve tallerkenen, gjemt under deilige grønnsaker og urter. NAM NAM
Senere dro Marianne meg med på et Conditori, der vi spiste LAGKAKER, som denne
Og ser du godt etter, ser du oss begge i speilet, bak kandelaberen.

Men ingen tur i København, uten å ha vært på SOMMERFUGLEN
Bare det å titte i vinduene FØR du går inn, er veldig viktig. Men det viktigste er jo å være INNE i butikken
Joda, og det ble noen hesper med meg hjem.......i RØDT of course.

Takk Marianne, for en alldeles deilig bytur!

15 kommentarer:

Helen sa...

Ja, det var en meeeeget fornøyd Sylvia, på siste bildet...hehe...jeg syns det ser ut som du er i gottebutikker der, jeg...

Herlig bilder, ja du KØBEN er herlig. En av mine favorit byer. En venninne av meg og jeg har faktisk tatt dagstur til Køben, og det to ganger, grunn: Hun er småbarnsmor, og kunne ikke være lenger borte, så da passet Køben perfekt.

Det er så deilig å gå rundt der. Skulle likt å vite hvor den herlige garnbutikken ligger..

Ha en fin dag, snill kollega du har som tar de to siste timene idag, da :)

Sidsel Sangild sa...

Hvor dejligt. Nu føler jeg mig også helt som turist i min egen by :-)
Og det går op for hvor uendelig lang tid siden det er siden jeg har været på Flyvefisken. Nammenam...
Det ser ud som en perfekt dag!

Lin sa...

Du giver mig helt lyst til at tage til Koebenhavn.Jeg har ikke vaeret der siden min soester flyttede fra byen for 12 aar siden saa den er nok helt forandret (smil). Saa glad og fornoeyd du ser ud paa detsidste billede. Herligt og totalt skoent.

karna sa...

Så mange fine og koselige innlegg du har nå ,-) Takk for tips til København, så fint det ble i kjellerne og lekker vest. Helt riktig farge, KLEM

Ruth sa...

Det der så bare herlig ut fra ende til annen det. Jeg har vært i København et par, tre ganger bare og har alltid ønsket meg en ordentlig tur dit.
Vet du, du er så gjennomført positiv og entusiastisk og begeistret at jeg tror du kunne få det herlig uansett hvor i verden du var. Det er en beundringsverdig innstilling du har. Jeg misunner deg den.

RigmorNY sa...

København.....du beskriver slik at man sitter igjen med følelsen at det er "byen med det varme hjerte". Ja så skal jeg dit en gang, for nå er det flere som har blogget om Sommerfuglen så dit bare må jeg.....en gang. ;))

Megan sa...

Sylvia, nu fik jo ikke mødt hinanden på Café Norden i København. Det havde vi ellers aftalt! Du må komme tilbage! :)

Dejlige dag i min dejlige by. Der er altid godt at være!

Elisabeth sa...

København er en flott by ja :)Ser ut som om du har hatt det fortreffelig.......

Sisselshverdag sa...

Så morsomt å lese om både strikketreff og københavn tur. Den kaka såg så utrolig god ut, nesten grunn nok til å reise til københavn for :D:D

Ha en trivelig torsdagskveld :D

Turid sa...

Dåkk har kosa dåkk som to små jenter på tur.
Går bra me gensern- "den lilla"-er kommet til der maskene til erme skal tas over på en tråd- er noen få masker for mye på den ene , men der "joksa me litt"- så blir det bra- kose mæ me det strikke tøyet ...noe også pusen Munti vet å sette pris på akkurat som din pus som falt for det nye sjalet ditt - snakk om å ha god smak!! Ha en super torsdags kveld-snaaaaart freddan!

Fru Kahr sa...

Det ser ud til at have været en dejlig tur.
Jeg skal til København i weekenden, men det er sammen med min niårige, så der kommer ingen lækre garnbutikker på programmet, for turen er på hans primisser.

Line Kristine sa...

Å, sånne butikker er herlige! Bare stå der, nyte fargene og koooose seg! ;)
Også så merkelig - kjøpte du virkelig rødt garn? ;)

Rubia sa...

København er en koselig by. Kjenner det er på tide med en tur dit selv igjen.

Marianne sa...

Sikke en fantastsik sød veninde du har i København :-) Selvfølgelig skal du have en rød væg, det bliver du nødt til. Den rødvin ser noget "dansk" ud :-)

Tine sa...

Sikke da en dejlig tur, du og Marianne havde!!
Kan sørme godt forstå du hyggede dig :-)
Ja, for i det gode selskab, kan man da heller ikke andet!!'