Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 11. september 2011

Tøffelhelt

I helgen har jeg strikket for livet, på et par tøfler som i dag reiser til Spania. De er til tanten min som bor der. Det kan bli kaldt på føttene der også
Jeg har hatt hele sommeren på meg, og "hatt så god tid", at det ikke har hastet. Helt til nå!
Noen som kjenner seg igjen, eller?

Heldigvis går det raskt med tykt garn og pinner nr 10. Gode og tykke er de iallefall.

Ellers venter jeg fremdeles på rørleggeren...............
Alt er klappet og klart til badet, det er kun vann og kloakk som mangler. Men den dagen kommer vel i løpet av høsten, tenker jeg.

I dag morres heklet jeg en silkekant rundt det røde cashmere-sjalet mitt. FIN har nemlig kommet med noen nye farger, og endelig også i RØDT
Jeg gjorde det med det grønne cashmere-sjalet tidligere, for å piffe det litt opp. Men så manglet jeg Rødt, og nå ble det altså en kant rundt denne også.
Jeg synes det er så fint å blande forskjellige garnkvaliteter med hverandre.

Den siste uken har jeg slitt litt med å sove; har en stiv nakke, med tilhørende hodepine. Det er pyton, for jeg liker best å være i sprudlende humør og i fin form. Men jeg gjør så godt jeg kan, altså.

Det med å bo i borettslag, er også en prøvelse, for meg som er veldig var for lyder.
I hele formiddag har en unge funnet frem 17-mai fløyta si, og fløyta ivei på den. Jeg skjønner bare ikke hvorfor moren hans ikke har gjemt den bedre vekk. Jeg la alltid ungenes "bråkeleker" lengst bak i skapet.

Dessuten er det FESTING. Og denne helgen var det et nabohus til borettslaget, som festet ute på verandaen sin. Det er hyggelig nok, det, hadde de enda ikke sunget KARAOKE hele natta!!!!!
Utestolene har kommet inn, i kjellerstua. De gir ekstra sitteplasser, og er faktisk gode å sitte på også.
Jeg tror faktisk jeg skal lage meg en stor kopp te, ta med strikketøyet mitt, og kose meg litt her nå, jeg.
Ja, det skal jeg. ;)

10 kommentarer:

Tovepia sa...

Huff, slikt nabobråk er et pes, men jeg er gudskjelov ikke plaget med det.
Nydelig sjal, og det er virkelig flott å kombinere flere typer garn.
Varme tøfler kommer godt med;)
Jeg føler selv litt på bloggtørka for tida..
Nyt dagen, klem fra meg;)

vår lille verden sa...

Finnes inget værre enn støy når en skal sove!!Men sånn må man vel bare tåle innimellom?!Så nydelige tøfluser:)God tur til Spania:)klem kathrin

ANNEPÅLANDET sa...

Hørtes ut som en god ide med en avslappende stund og en kopp te. Det så så godt ut å sitte der. Håper det går bedre med nakken! Jeg går til kiropraktor når det kniper, det er så godt når smertene slipper taket.

Tøfler ja, der minte du meg på noe...

Ha en fin uke, Sylvia! Og god bedring - godt humør er best!

RigmorNY sa...

Slike naboer må det da gå ann å snakke til. Nydelige farger du skal ha på bade. Sitter her og lurer på om også jeg skal finne meg en kopp tea og strikketøy. Magnor er reist tilbake til seg selv og jeg er alene, nei faktisk så tror jeg joggeskoene trenger en luftetur først. så du får bare begynne uten meg....så snakkes vi igjen. ;))

Eivor sa...

Må smile litt av kommentarene dine angående nabobråk. Her hvor vi bor foregår mye utendørs i hager og på terrasser, og ikke alle som tenker over at vi kan høre veldig godt uten å anstrenge oss hva de snakker om, hva de betror til hverandrer, og for ikke å snakke om andre lyder som kommer som de heller ikke er klar over at naboen kan høre. Men det jeg synes er verst er hundene som kan stå å bjeffe i timevis. Vi har en nabo som slipper hunden sin ut når de kjører av gårde, enten det er til jobb, handling eller annet. Og der kan den stå å bjeffe i timevis, noe som eieren ikke hører. Har bestemt meg for at neste gang jeg treffer naboen skal jeg fortelle dem hva som skjer hver gang de stikker ut en tur. Til å bli gaaaal av !

Elisabeth sa...

Det var gode tøfler til tanten din. Fin farge også, og slike varmer så godt...
Likte den flotte kurven med tilbehør til badet, håper dere snart får vann slik at det kan brukes :)

Helen sa...

Først, god tur til dine foreldre, som dro til Spania idag, så de har vel landet nå, tenker jeg. De gjør veldig lurt i å dra NÅ, fordi da opplever de nok en deilig sensommer der, slik jeg har det i Italia.

Så, stakkars deg med dårlig søvn og vond nakke...den nakken, har vel ikke sammenheng med all strikkingen din, vel..? Du strikker MYE, vettu...

Man blir også litt sånn "uttafor" når man har dårlig søvn, det blir ihvertfall jeg... det er dessverre, litt ulempene med borettslag, man har naboer, og de lever sine liv. Men, det er lov å si fra syns jeg, konstruktivt tilbakemeldinger, heter det vel så fint... Jeg hadde ikke holdt ut karaoke i flere timer, herregud...tror jeg hadde hintet pent om ikke de kunne tatt den inne i stua si...hehe

Nydelig sjal, skikkelig bringerød, ser sånn ut på min PC, flott farge.

Samt, de søte tøfflene bare helt skjønne ! Klart de er herlige å gå på flislagte gulv, som vel er vanlig i Spania ;)

Ciao bella - god bedring, og kooos deg i kjellerstuen, som blir flottere og flottere for hver gang du viser den frem ;)

Ruth sa...

Naboene mine er ganske så sprø, men de bråker ikke egentlig. Det hjelpåer vel litt av veggene er godt over meteren i tykkelse. Sånt bråk er rett og slett ikke godt for hverken sjel eller kropp så jeg håper du finner en løsning. En god kopp te og en pause høres ut som en lur begynnelse.

Elisabeth sa...

Uff, lite søvn tærer på. Du har sikkert prøvd "Sov-i-ro" ørepropper?

Så lekkert det røde sjalet er. Du er god på hekling også du Sylvia.

Jeg husker det hvite sjalet du strikka i BT babyull. Du vet det med små "tutter" på. Kan jeg få oppskriften? Kommer på onsdag vet du. Gleder meg. Aldri vært på strikkekafe' før jeg.
Sees da!

Berit sa...

liker interiøret ditt.. sprekt.. røft.. og koselig på samme tid !

tøfler.. kan du lære meg det ? etter at svigermor gikk bort har det ikke blitt lester heller på oss.. jeg sliter med 2 pinner.. 5 er 3 for mye liksom.. kanskje det finnes en enkel oppskrift jeg kan klare ?

borettslag ja.. har det på samme vis men jeg vil aldri klare med et hus alene og har slått tanken fra meg.. dødsirriterende med festing og vedvarende lyder.. jeg blir småsprø..

joda.. har den samme nakken som bare låser seg fra tid til annen.. derfor en helsikes hodepine.. våknet i natt og måtte opp å ta smertestillende.. det bruker jeg sjelden.. prøver heller å strekke ut men i natt klarte jeg ikke..

jeg pleier å legge hodet forsiktig på skakke.. først den ene veien.. så den andre.. for hver gang presser jeg forsiktig litt mer ned.. så forover.. og bakover.. det skal få musklene til å slippe taket på virvlene som er mitt svake punkt..

egentlig kan man løse mange spenninger bare ved å strekke litt.. hit og dit.. løfte.. senke.. det tar bare 5 minutter mens man drikker te ; )) man er bare for lite flink til det !

håper dagen blir god !