Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 13. september 2011

Sugar in the morning...

Morgenens kaffe inntas med en søt kjeks, siden jeg ikke er noen frokostmenneske. Og på føttene , har jeg verdens deiligste sokker, som jeg har fått i gave
...strikket i Mirasol-Alpakka.
Og det er av henne jeg har fått dem
Venninna mi, Åse, som jeg pleier å møte "i svingen" av og til. Da strikker vi og løser verdensproblemer, og bare koser oss sammen.

På denne tiden treffes vi ALLTID, siden vi har bursdag, begge to, i september. Da "feirer" vi med gavebytting og et treff, som vi kaller det.

Hun er en habil sokkestrikker, og siden jeg ikke er det, er det hun som holder meg med sokker.
Og jammen fikk jeg etpar kluter også. Det passet bra for, for de forrige jeg fikk av henne, begynner nå å bli utslitte. De er i daglig bruk, og er en super venninnegave.

I dag skal det bakes ostekake, til Strikkecafeen i morgen. Selvfølgelig må vi ha hjemmebakte luxuskaker. De får bein å gå på, når damene inntar lokalet.

Så ønsker jeg alle får en kjempefin dag, selv i regn og blæst.
Hilsen fra Sylvia, som strikker og strikker på "Bølgen" sin. ;)



7 kommentarer:

Fru Kahr sa...

Sikke dejlige sokker.
God strikkecafe:-)

Berit sa...

Så flotte bilder av dere : )) deilig med slike kvelder ! skal vi gratulere med en dag ????

god strikkecafe i morgen : )

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

Heia! Du er en racer til å blogge altså! Takk for i går, det var bare kjempekoselig og ikke skjønner jeg hvor timene ble av. Nå er jeg spent på "bølgen" din, den blir bare ordentlig lekker.

Irene sa...

Lækre, lækre sokker!
Dejligt med en strikkeveninde:-)

Ninne sa...

Så vakre bilder av to vakre damer! Nå fikk jeg lyst på strikkekafé, av en eller annen grunn jeg også ;))

snakkemunn sa...

Så fine presanger du har fått. Koselig å møte en slik veninne som du kan løse "verdensproblemer" med.Håper du har det fint på strikkekafe også. :))

[morgrethe] sa...

Hei Sylvia:)
Hipp hurra! Nå har jeg kost meg med bloggen din. Jammen meg lenge siden nå. Ser du strikker bølgen og er superglad for at det fargeskifte på garnet. Miyaken min har ligget i flere år, og ja den er ensfarget med sytrådtykt garn;)