Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 8. september 2011

Prosjektion

Jeg kan ikke la vær å ha mange prosjekter på gang. Muligens det er flere der ute, som kjenner seg igjen?

Frk Klokkeblomst kjolen/tunikaen begynner å nerme seg, nå....
Jeg er kommet til "brystene", og kludrer litt, og forandrer på oppskriften. Jeg er ganske "velproposjenert" der oppe, og prøver å strikke til litt ekstra plass. Men har jeg lagt ut for mange masker, blir det "hengebryst", og da blir iallefall ikke kjolen brukt. Men så tenker jeg på hvor fantastisk den blir, om jeg har gjort det riktig, og fortsetter ivrig med prosjektet mitt.

Dagen etter 22-7, var jeg nødt til å begynne på noe, siden vi satt timesvis foran tv og fulgte med på nyhetene. Da måtte jeg ha et enkelt strikketøy. Og det ble denne, BØLGEN
Og dette er noe av det kjedeligste jeg har strikket på lenge!!!!! Men jeg vet at resultatet blir flott, så jeg biter tennene sammen, og strikker på trass. Og etter fargene å dømme, så passer det med litt rødvin i glasset når jeg strikker på denne. For du ser vel at fargene er absolutt MEG?

Jeg strikker på pinne 3.5 med EVILLA kunstgarn. Og er kjempeglad for fargeskiftene.......Jeg hadde krepert om hele saken var ensfarget.

Og til sist, må jeg bare vise frem de nydeligste tovede hjertene min kollega Eva har laget
Hun har tilogmed heklet de tynneste små blonder, som hun har pyntet dem med. Er de ikke skjønne?
Vi selger dem i butikken for 155 kr.

I dag har jeg fri, og skal sjaue litt her hjemme. Og så blir det nok tid til litt strikking og kos også.

                                                    Grip dagen

8 kommentarer:

Lin sa...

Saa siger jeg hurra for fraveskift, for vi kan jo ikke have at du gaar hen og kreperer. Tak for en god latter.

Berit sa...

himmel og hav så flott den tunikaen blir ! fargen bare sa pang! her : )

joda, skjønner deg som er vant å strikke masse mønster at den rillesaken under ble kjedelig : )) men slik at akkurat passe for meg.. saken er den at de hels.. butikkene her har ingenting spennende garn.. bare standard utvalget.. alle 4 ;(((

det er så mange kreative damer der ute som lager de nydeligste ting ! skulle hatt bare en promille av den kreativiteten, så hadde jeg vært glad : )

takk for supert tips ! at jeg ikke tenkte på det.. der ser du.. hvorfor gjøre det enkelt når du kan bale på dagesvis : )))

fin hjemmedag til deg !

RigmorNY sa...

Si meg en ting hvr mange ufoèr har du???? For vær gang jeg ser du har blogger bare MÅ jeg innom deg (jeg er innom selv om jeg ikke legger spor) ;) og alltid har du noe nytt på pinnene. Jeg får jo prestasjonsangst!!
Jeg har strikket en vest en gang i denne BØLGEN versjonen, også den i Eville garn, jissesss jeg trodde aldri jeg skulle bli ferdig. ;) Så det skjønner jeg deg godt.

Strikkeheksen sa...

Enig med Lin ;-)

Og fru Klokkeblomst kan naturligvis ikke gå rundt med hængebryster ;-) - det dur ikke, men mon ikke du klarer udfordringen og får en rigtig fin tunika ud af det :-) Dejlige projekter og dejligt med efterårsaftener med stearinlys, te og strik :-)

Elisabeth sa...

Elsker fargen på Klokkeblomst. Blir den ferdig til strikkecafe'en tro?

Line Kristine sa...

Flere prosjekter på en gang? Aldri hørt om! :P Du er nok slettes ikke alene om det, nei ;)
God helg!

Elisabeth sa...

Nydelige prosjekter er det i alle fall, begge to! Liker fargene på begge, men du kler jo uansett nesten alt :)

Konstant Strikkekøe`s Hobbyblogg sa...

WOW, det var puppekjolen du snakket om. Nå kan du tro jeg er spent nå. Fargen ser kjempelekker ut.