Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 4. september 2011

Kreativ morgen

Da jeg våknet opp mellom 07 og 07.30 i dag morres, var det bare å stå opp. Etpar kopper kaffe, så var jeg igang.
Jeg bobler nemlig over av kreativitet i dag!!! Det er så mye jeg har lyst til å gjøre.
Jeg startet med å ta frem 2 løpere jeg kjøpte i går, som jeg hadde planer om å forvandle
Når jeg ser feks løpere, håndkler og brikker, har jeg alltid lyst til å sy puter av dem. Og nå var tiden kommet! Frem med den stakkars symaskinen som står og støver ned. Sist den ble tørket støv av, var det en nabo som måtte låne den.

Det er greit å sy, men vi blir alltid uvenner, symaskinen og jeg. Enten klusser tråden seg, eller så er det slutt på tråd. Det skjedde i dag.........selvsagt!
15 cm to go, så var det slutt på undertråden, og ikke hadde jeg mere igjen av denne fargen heller. TYPISK!!! Her var det bare å finne frem en eller annen tråd, og bli ferdig med det.

Og resultatet kommer her
To tøffe puter, sydd av to løpere fra KID. Og vi er altså nede i kjellerstua vår.

Jeg har ikke rukket å gjøre så mye mer der nede, siden vi ikke har stikkontakter der enda. Vi har laaaaange, tykke skjøteledninger overalt , slik at vi kan bruke rommet. Ungene bruker det ofte, og det er ligsom derfor vi pusset opp her.

Jeg vil ha det robust, med farger fra naturen. Og da jeg kom over dette bordet i går, var det bare å dra kortet
Det er i nettop denne stilen jeg ønsker. Ser du godt etter, er det et Coffè table. Det er nemlig et brett, som står på 4 bein av tre. Det er bare å løfte det opp, dra opp på kjøkkenet, og fylle det med kaffekopper, og kanskje en skål med sjokolade? Så er det om å gjøre å ikke snuble ned trappa, før man setter det på plass igjen, og NYTE det.

Lysestakene har sønnen gitt meg til jul. De har han dreid selv. I love them, og de er perfekte her nede.
Aviskurven rommer akurat 2 potter med oliventrær. De har stått ute i hele sommer, men nå er det jo HØST, og da er det på tide å flytte inn.
Aloe vera planten er et must her i huset. Det hjelper mot det meste: brannsår, utslett, ja, det meste!

Og heldigvis er trenden nå GRØNNE PLANTER.
Endelig, for er det noe som gjør et hjem lunt, så er det planter.

God søndag!

17 kommentarer:

snakkemunn sa...

Ser så fint ut. Ingenting er som de brukstingene som ungene lager, man blir så glad for dem. Flotte puter du har sydd. :))

Strikkeheksen sa...

Herligt med sådan en morgen, hvor det hele bobler over :-) Seje puder, du har lavet, der bliver virkelig stiligt i den kælder :-)

Lin sa...

Ja planter og stearinlys, strikketøj og en god kop tea. Det er jammen blitt koseligt i pejsestuen din.

lise sa...

Grønne planter er veldig fint, men unger, dyr og begrenset plass har ført oss inn i nullplanter-tilværelsen..

sylvia sa...

hei.
men å flink du er da,
helt nydelig ble dette,
skjønt å fornye litt,

ønsker deg en flott søndag,

klem fra sylvia,
hihi utflyttet fra porsgrunn/skien

RigmorNY sa...

Hei Sylvia. Du er så flink med detaljer, jeg bblir imponert. Hos meg elsker jeg det trehvite, og digger jordfarger, med litt gla-farger innimellom. Smart det der med løper som blir til puter. Så om det kan være en trøst, du er ikke alene om å ha et "ullens" forholdt til symaskinen. ;)) Ha ein fin søndag.

Eivor sa...

Måtte bare le av symaskinen din - slik oppfører min seg også av og til. Da lar jeg som regel tingen ligge til en annen gang når symaskinen er i litt bedre humør....
Putene ble lekre, og det lille bordet bare E L S K E T jeg. Helt lekkert.....

Harmonica sa...

Kjempefine puter,min kreative søster!! Det m symaskinen kjenner jeg veldig igjen, så det snakker vi ikke så mye om..
Nå må jeg snart komme og besikte kjellerstua skjønner jeg. Er blitt såå fint,ser jeg utifra bildene.Flinke deg!!
Love

Tovepia sa...

Så koselig og flott i kjellerstua, og putene var perfekt! Likte bordet ditt, greit å kunne frakte "bordet" opp etter kopper og kaffe.
Nyt dagen videre, klem frameg;)

Helen sa...

Så deilig å våkne opp, boblende av kreativitet !! Jeg våknet opp idag, og bare MÅTTE ha en dose med italienske kultur...hehe...så avgårde vi dro på utflukt, men det får komme siden på bloggen min.

For ett utrolig bra tps, Sylvia, å kjøpe løper - som ender sitt liv som puter !!

Du ser virkelig alternative muligheter til alt, herlig ;))

Detaljene begynner nå komme til syne i kjellerstuen, og det "coffe-table" var akkurat passe rustikk og fine farger, passet supert inn.

Moro å se - fortsatt god søndag og ny krativ start på uken, ciao

Elisabeth sa...

Den kjellerstua blir alle tiders! Lur ide å lage putetrekk av de løperne. Og kaffebordet var kult.
Pass på i trappa nå, så du ikke går overendde slik mannen gjorde i sommer...

Når begynner strikkekafe'en den 14/9, Sylvia?

Megan sa...

Ja for søren, du har været kreativ og flittig! Så flot.

Ha' en god aften. Måske er det nu tid til lidt afslapning på en anden måde. Strikketøj? Rødvin? Mørk chokolade? Måske.

Knus.

Berit sa...

ja, er det ikke typisk med det tråden ?? jeg har alltid problemer med undertråden.. den ligger som det fineste løkketeppet på baksiden av stoffet.. jeg fatter det ikke : )

putene ble knallfine !! likte bordet ditt også.. jeg elsker det litt røffe..

nyt siste rest av søndagen : )

Ninne sa...

Her var det noe kjent, ja! Jeg har det akkurat sånn med symaskinen min, den vil liksom aldri det samme som meg! Ikke rart den står og støver bort i en krok ;)
Kjellerstuen din blir kjempefin, og de nye putene er prikken over i-en!

Kos deg!!! :))

Rubia sa...

Lekker kjellerstue du får!
Det er farger jeg også er veldig glad i.

Vibekes lille grønne sa...

Flotte puter og undertråden har det alltid med å ta slutt rett før sømmen er ferdig.

Sånt kaffebrettbord så utrolig praktisk ut, stilig var det og så skjønner godt du måtte ha det.

Ha en fin uke! :)

Elisabeth sa...

Så stilige puter det ble! Det kan være lurt å sy av andre ting, jeg bruker ofte fine kjøkkenhåndklær som basis når jeg syr ting :)
Og forresten - kun grønne planter innendørs her hos oss.... De er da så fine at....