Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 16. september 2011

Jomfruens tegn

Når man er født i Jomfruens tegn, vanker det roser på en dag som denne, siden det er MIN dag i dag
Takk til alle dere som husket på meg.
I dag fikk jeg nesten ikke tid til å jobbe, bare å ta imot sms-hilsner på mobilen min, hi hi

Ellers har det kommet inn masse herlig tøy i butikken nå
Tøyet er fra IVKO, og kommer i mange nydelige farger og mønster. Den grå drakta på bysten, har heklede detaljer, og er skikkelig lekker på. (dette er det ikke strikkeoppskrifter på , men ferdiglagede produkter)

Selvfølgelig har vi litt strikk og garn utenfor også, så vi kan friste de garngale
Jeg tror jeg lar stolene stå ute, helt til den første snøen kommer. Må jo det.

Noe blir påbegynt av strikkerier og heklerier, og jammen blir det noe ferdig også. Denne gangen ble jeg ferdig med ei hekla pute, som jeg begynte på for en god stund siden. Den kunne blitt ferdig på 2-3 dager, om jeg ikke hadde satt igang så mye annet samtidig.
De morsomme knappene(fisk og skillpadde) er i tre, og passet så fint til å lukke med, synes jeg.
Garnet jeg har brukt er Evilla Kunstgarn, som skifter farge underveis, mens kanten rundt er i Finull.
Og jeg har friheklet. Det er MYE bedre, enn å følge en oppskrift!

Nå står Mannen å kokkelerer på kjøkkenet, så det er vel bare for meg å innta plasssen i sofahjørnet , med strikketøyet og vinglasset i nærheten, og KOOOOOOSE meg resten av helga. Yes, indeed!


God helg til deg også!

25 kommentarer:

Megan sa...

Tillykke med fødselsdagen. Hip hurra og dejligt, at du har en flot dag. Håber at din aften bliver ligeså skøn med god mad og ikke mindst RØDVIN! :)

Klem.

Anne sa...

Hjertelig tillykke Sylvia...jeg vil straks skrive din fødselsdag i min kalender :)
Hils din familie...uhhh vi ses snart :)

tanja sa...

Hipp hurra!!! Gratulerer så mye med dagen, Sylvia:) Kos deg masse, og ha en finfin kveld. Håper jeg får mulighet å besøke butikken du jobber i igjen, er så koselig der. Og så skulle jeg ønske jeg var med på treffet til deg og Åse! Er skikkelig misunnelig....

Helen sa...

Hipp hurra - DU HAR BURSDAG idag !!
Hva var aldren sa du? 35 år...;)))

Håper dagen har blitt akkurat SÅ fin, som du ønsket deg. Vanket et noen gaver på deg....?!

Takk for at vi får se litt fra butikken, liker det så godt. Er jo sånt man savner når man er i utlendighet...hehe....... Nytter ikke å kjøpe italienske oppskrifter..hehe..

Ja, du har selvsagt helt rett, ang - jeg burde strikke noe til min elskede mann. Men, jeg sa engang til han at: - gammel overtro sier at hvis du strikker til den man elsker, blir det slutt...tror jeg leste det et eller annet sted.
Min kjære tror da på dette, og nekter meg å strikke noe som helst.
Men, spørs om ikke jeg får gjøre det, bare jeg får sett dette nye Tine Solheim bladet, gleder meg veldig til å se det.

GOD HELG, søte deg, håper du har får servert ett deilig glass med mørk, mørk, rødvin, for det vet jeg du liker - skål fra Italia ;)

Ciao og god helg !

Fríða sa...

til lykke med födseldagen, håber du får en dejlig aften.
kh.fra Island
Frida

Tovepia sa...

Gratulerer med dagen!!! Herlig å bare sitte og vente på servering..og det fortjener du!
Nydelig pute!!
Kos deg hele helga, bursdagsklem fra meg;)

Eivor sa...

Gratulerer så mye med dagen ! Tenk vi er jomfruer begge to ....

Berit sa...

Gratulerer så mye med dagen ! håper kvelden byr på godt mat og hygge : ))

Siddis back home sa...

Gratulere med dagen! Jeg hadde den 4. så her er en jomfru til! :O
Kos deg i helgen!

RigmorNY sa...

Gratulere med overstått får jeg vel si nå da. ;) Har hatt en nydelig tur i måneskinnet i kveld, derfor å sen. Kos deg videre.

karna sa...

Gratulerer så myd med dagen i går og håper du får ei fin helg. Klem

Vibekes lille grønne sa...

Gratulerer med gårsdagen! Kos deg masse i helga! :)

Elisabeth sa...

Neimen, tenk at jeg glemte deg i går, Sylvia.
Ja ja, bedre sent enn aldri:
HURRA for deg, Sylvia! Jammen er du en flott dame.
Nyt helgen videre.

Farmor Gørill sa...

Massevis av gratulasjoner , var det 29 sa du..Har jeg sagt at jeg ikke klarte å hode meg borte fra bloggeland. Tenker den nye bloggen http://medpinneroggarn.blogspot.com skal bli litt "latere" enn den gamle. Ha det fint!

Line Kristine sa...

Gratulerer med dagen som var! :)
Strikkedame-klem

Guri sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Turid sa...

Hei og hopp -håper du har hatt ei flott bursdags feiring!
Æ feirer bursdag i Tromsø for Guri-tok et glass vin for deg å , litt på etterskudd da...

Strikkeheksen sa...

Kæmpe tillykke - godt jeg lige nåede det - håber du har haft en rigtig dejlig dag, det er i hvert fald nogle smukke roser :-)

Superlækre ting, du viser fra butikken, men skulle i ikke også sælge lidt Desigual ;-)

Ragnhild sa...

Bedre sent enn aldri, vettu: Grattis med vel overstått, Sylvia!!! Nå har jeg ruslet litt rundt her inne hos deg og kost meg med puff, bølger, horn, knagger, pulsvanter, kjole, sjal og mye annet lekkert :) Stor klem

Anonym sa...

Det var vel deilig å bli et år eldre, 29 er heller ikke så værst hva? Heldig som har en så flink kokk du! Puta ble veldig fin, ferdig med grå hekla skjerfet mitt. Strikkevær i helga:) kos deg.Eli

Harmonica sa...

Så var det altså JEG som var den heldige mottaker av den fine puten!! Den satt som et skudd i sofaen min, og var perfekt sammen med det deilige pleddet du har heklet til meg før ;-) Jeg storfornøyd!!! Snille gode storesøs!!

Tina - omme i London sa...

Lidt forsinket, men rigtig hjertelig tillykke med dagen soede Sylvia. :)

lise sa...

Gratulerer med overstått, Sylvia!

Tine sa...

Jeg ved det godt, jeg er forsinket...men får alligevel en lykønskning fra mig også :-)
Håber du havde en rigtig dejlig dag!

Glæder mig til at møde dig på Fanø!!

ANNEPÅLANDET sa...

Næmen, gratulerer med dagen! Litt forsinket - men bedre sent enn aldri! Hurra!