Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 29. september 2011

Fanø Strikkefestival

Så var årets Strikkefestival på Fanø over, og jeg sitter igjen med flotte opplevelser og gode minner, som jeg kan leve på en kald vinter igjennom.

Vi bodde kjempefint til, ute ved klittene, og lyng så langt øyet kunne se. Og for hver dag, ble været bedre og bedre. Det var bare helt fantastisk!!!
Ryktene sa det var 5000 kvinner (.....og noen stakkars menn) på øya den helgen. Faktisk var det litt fullt av folk, til tider, så man ikke fikk se (og kjøpe) det man hadde lyst til. Og VARMT!
Overalt hvor man gikk, traff man på damer med flott strikket tøy på. Å gå i gatene, var som å være på en Catwalk.

Christel Seyfarths butikk
Her står mine kjære venninner utenfor CS butikk, Marianne, Judith (uten blogg) og Anne.

Dette var det beste bildet jeg fikk, siden det alltid krydde av folk inne i butikken. Er det ikke flott?

Og så undrer du deg vel over bildet med sjalet øverst? Det er meg med den flotteste gave. Anne og Marianne hadde fått en av Mariannes "hjelpere" til å hurtigstrikke et sjal , til MEG! Er det ikke fantastisk?
Det er mine farger, og det varmer så godt. Og hver gang jeg vil savne mine skjønne venninner, kan jeg bare ta det på.
to be continued...............

15 kommentarer:

Berit sa...

vakkert !! mønster.. farger.. og dame : ))

Fanø er et fantastiks sted på jord.. men jeg liker ikke å være der når det kryr av folk.. jeg like litt luft rundt meg : ))

ha en fin dag : )

Tine sa...

Det var bare super dejligt at møde dig!!!
Jeg håber at det snart lykkedes igen :-)

Hvor er det altså en fantastisk gave dine søde veninder har fået lavet til dig!!
Det er meget smukt og passer lige præcis til dig :-)

Anne sa...

Tiden til vi ses igen kan kun gå for hurtigt Sylvia..jeg elsker at være i dit selskab :) Jeg håber du fik en god Københavnerdag ?

Ellen sa...

Dejligt at hilse på dig. Tak for hyggeligt samvær. Vejret bliver stadig bedre 23 -24 grader og ingen skyer. God dag.

Vibekes lille ullne sa...

For en fantastisk gave! Det sjalet var bare det lekreste og flotteste! Seyfarth har bare så mye fint, kanskje man skulle våge seg på et etterhvert. Nå kommer hun vel med bok med mønstre også?

Fanø-turen høres så flott ut, gleder meg til mer! :)

Ruth sa...

For et fantastisk sjal, du må være litt av en venn som fortjener noe så flott. :)

Det er mye som har skjedd her siden sist jeg var innom så jeg får sette meg ned med en kopp kaffe og kose meg med bloggen din en stund.

Ha en super dag.

Berit sa...

Tak for dine rosende ord om Eskildsø.

Sikke nogle skønne kvinder at møde i et sommerhus på Fanø. I er en flok glade og positive piger, som straks spreder smil omkring jer.

Det smukke sjal er en meget smuk gave!

Lin sa...

Skjoent sjal og saa koselige bilder.

Marianne sa...

Jeg savner dig allerede min dejlige veninde.....det kan ikke tage lang tid før flybilletten er bestilt.....og nu må jeg vist strikke et sjal til mig selv og lade andre vaske for mig :-)

Helen sa...

Åhh, vet du hva disse mønstrene og fargene fikk meg til å tenke på?

Jo, han derre Kaffe Fassett!
Hadde på 1980 tallet en helt nydelig bok av han, som etter diverse flyttinger har blitt borte for meg....synd...;(

Helt herlig farger, og som jeg har gledet meg til dette innlegget fra deg, også fortsetter det også - hurra !!

Fy søren, du er heldig som fikk det nydelige sjalet !! Helt fantastisk flott er det -
"you lucky girl" !!

Elisabeth sa...

Velkommen tilbake Sylvia. Så gøy å lese om strikkefestivalen. Supert at været slo til da.
For et fantastisk sjal du fikk i gave. Er det også Seyfart? Virkelig høstlige nydelige nyanser.
Kanskje får jeg se det en dag i butikken?

Anonym sa...

Kjære min snille datter. Dette er du vel fortjent,jeg vet at du har gledet deg et helt år til dette treffet.etter bildene å dømme så har du hatt en flott tur sammen med dine bloggvenner. Jeg gleder meg til å komme hjem å høre mer om hvordan du har hatt det.

Anne Lene sa...

Heisann.Var innom jobben din i dag,men dær var ingen Sylvia.Fant mye fint garn,så nå har jeg jobb en stund:)Må bare si at du har noen supre veninder,som har gitt deg et så utrolig flott sjal.nydelig var det.

RigmorNY sa...

For en fantastisk gave! Ser både hos deg og Marianne at dere har hadt en fantastisk helg. ;) Kjempe bra, det gir energi og inspirasjon for en lang og kald vinter. ;))

Rubia sa...

For ett nydelig sjal! Flotte høstfarger. WOW!

Ser ut som er hærlig samling.