Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 30. september 2011

Fanø Strikkefestival Del3

Det er deilig å være Norsk, i Danmark!!!!

Det synes iallefall jeg, som du kan se.
Noen andre som også synes det samme, er DUODU fra Norge; Strikkedesignereduoen fra Trondheim. De hadde blitt hentet inn til foredraget på Strikkefestivalen, og hadde motevisning av tøyet sitt.
Som modeller hadde de "vanlige" damer , som bodde på øya.

DUODU traff vi på gata i Fanø; to herlige damer, kan du tro. (det er de til høyre....)
De lager tøy etter personligheten, og noen av antrekkene er som skulpturer, faktisk.
Denne røde er jo litt lekker, da.........
Denne har små "finner" på, og her har de brukt Batikk. Ikke noe som minner om 70-åras freaka tøy, her nei.
De lager også tøy man kan bruke til daglig bruk......uten finner og krumelurer, om man ønsker noe klassisk. Ullstoffene de bruker, er fantastisk mykt og lett.

Var du heldig og fikk kjøpt M&M magasinet til Tine Solheim, som kom i September, står det to-tre sider om damene, som du kan lese der. Eller gå inn på deres hjemmeside.

Ellers traff vi også på Julia og Sidsel, to bloggere, som faktisk også er designere.
Sidsel, til venstre, er hekledesigner, og har gitt ut en heklebok. Julia har 2 strikkedesigns med i en bok som er på trappene. Skjerfet hun har på seg, NESSIE, er en gratisoppskrift. Du finner den på siden hennes.

Tenk å treffe folk man ikke kjenner, men så er det som å ha kjent dem bestandig. Helt fantastisk!

Da jeg kom hjem på onsdag, sa Mannen at jeg ikke trengte å snakke så høyt og tydelig. "jeg forstår alt du sier, altså" sa han. Jeg har jo prøvd å gjøre meg forstått, og konsentrert meg for å følge med på hva de andre sier. Selv om vi ikke er så langt fra hverandre, Danmark og Norge, har vi våre ulikheter.
Men heldigvis ikke de helt store!
Ønsker alle en riktig fin helg. Selv, skal jeg på Jazzkonsert i kveld (og jobb i morra)

to be continued............... ikke helt til det kjedsommelige, håper jeg?

9 kommentarer:

Lin sa...

Ja det maa vaere kjempe goey aa moete andre bloggere IRL.
Norsken, ja det avhenger vel mye av hvorfra i Norge man kommer. Jentene mine skoenner morfar som snakker oslo-dialekt, men kona hans skjoenner de ikke i det heletat.
Go konsert i kvell.

Anne sa...

uha ja de tal havde du kvaler med :) hvad er femogtres?? femoghalvtres...aii det er heller ikke nemt Sylvia...god fornøjelse med jazzén i aften..håber ikke I falder i søvn, som Eddie og jeg gjorde med operaen :)

RigmorNY sa...

Takk for at du deler dine opplevelser fra strikkefestivalen. God helg til deg også. ;))

Helen sa...

Håper det er maaange "episoder" fra Fanø strikkefestival - dette er super morsomt å lese og se bilder fra ;)

Glemte å si tidligere her - det bildet hvor du står med ryggen til oss, med det nydelige sjalet ditt, minte meg om forside bildet til den første strikke boken til Tine Solheim, du vet hvilken jeg mener?

Flotte bilder av glade fornøyde strikkedamer.

Har forresten sendt svar til Elisabeth - at ja, det hadde virkelig vært moro å prøvd ett treff, skal sende henne en mail om det.....

Har jo sååå lyst til å se innom butikken hvor du holder til !

Takk for alltid så utrolig søte kommentarer og komplimenter, har man en dårlig dag - er de tbare å lese søte kommentarer så blir man oppesen igjen ;)

Ser frem til del 4 alt !!

Ciao fra Tjøme denne gang

Elisabeth sa...

Overhooodet ikke kjedelig, Sylvia.
Bring it on!

Tine sa...

Jeg har også lige lagt del 4 ud :-)
Man kan da ikke have en hel strikkefestival i et indlæg!!

Sikke mange dejlige mennesker du har mødt!
Og du har også været flink til at tage billeder af dem.
Det glemte jeg.

Jeg tænkte faktisk på at du talte meget tydeligt norsk! Men jeg er jo også vant til at høre sproget, så for mig betyder det ikke noget.
Jeg kunne dog godt se på Gitte at hun skulle koncentrere sig for at forstå dig :-)

Vibekes lille ullne sa...

Det er så morsomt å se hva dere fikk oppleve på Fanø! Det ser ut som dere hadde det helt fantastisk og det må jo ha vært inspirasjon i bøtter og spann å ta med seg hjem. Må si jeg fikk veldig lyst å delta på denne strikkefestivalen en gang! :)

Ha en fin helg! :)

Fikk du kjøpt med deg noe forresten?

Gitte sa...

Tror vi gik glip af en spændende modeopvisning, og vi nåede heller ikke udstillingen. Men skidt pyt - vi havde det dejligt.

Det var så hyggeligt at møde jer og også at se dig sådan helt rigtigt ;-)

Jeg havde glædet mig rigtig meget til at træffe dig "rigtigt" - og heldigvis gik snakken jo ganske fint ;-)

Har en rigtig god weekend.

Knus Gitte

PS: Tror kjolen bliver rød.... (vinrød)

Elisabeth sa...

Tror du har hatt en flott tur!