torsdag 29. september 2011

Fanø Strikkefestival del2

Vi hadde laget eget design, som vi gikk rundt med på festivalen. Du kan tro det ble lagt merke til!

Denne lille brosjen hadde Anne laget i mange farger, det var bare å velge. Så surret vi rundt den fargen vi ønsket i nøstet, og vips, så hadde vi en lekker nål.
(Den vil jeg bruke på jobb også.)

Se bare hva Marianne hadde laget til alle 4:
Vi hadde fått vår egen "taske" med navnet vårt på, og med forskjellige merker. Bla stod det også I`ll knit for beer, og et stort dødning-hode. (sikkert for skarpe pinner!)

Disse vandret vi rundt med, og alle lurte på hvor vi hadde kjøpt dem. Vi fikk også AUTOGRAFENE til dem vi traff på vår vei. Men noen glemte vi å få. Nemlig til disse Strikkesøstrene her:
Lene, Berit og Gitte, som her kommer med kake til oss. Vi var så heldige å bo bare 5 min fra hverandre, så vi fikk skviset inn et treff. Dere kan tro det var hyggelige damer vi fikk på besøk!
Ja,  Tine var også med. Hun traff vi nemlig på kurset vi var på, og tok henne med oss til hytta, der vi ventet på de andre strikkesøstrene.

Ser du den flotte kjolen til Gitte? Den har hun strikket selv, og den er bare helt fantastisk.
Og endelig fikk vi truffet hverandre, Gitte og jeg. Vi har kjent hverandre her på nettet temmelig lenge, og gledet oss til å møtes IRL. Gitte var like søt som jeg hadde forestillt meg.

Ang Rosensjalet jeg fikk i gave, så er det faktisk ikke et Seyfarth-sjal, men en lookalike. Oppskriften kan du kjøpe her, og det er strikket i KAUNI-garn. (og det er riktig at det minner om Kaffe Fasett, Helen)
Anne og Marianne hadde strikket hver sitt sjal. Ja, her ser du Anne sitt også. Mariannes sjal kan vi ikke vise, for det er gått til de evige jaktmarker pga at hun er så glad i å vaske på 40 grader. Yes, det er bare å gjette seg til................(beklager Marianne, men jeg måtte si det ;) )
to be continued...............

12 kommentarer:

Megan sa...

Det lyder virkelig som fantastiske dage, I har haft på Fanø. Dejlige billeder og masser af glade piger! :)

Heldige med vejret også. Det er stadig fint her! ;)

God aften.

snakkemunn sa...

Så gøy at du reiste dit og fikk treffe så mange strikkebloggdamer. Ser ut til at det var en flott tur. :))

Tine sa...

Det var godt nok ærgerligt at vi ikke fik signeret jeres tasker!
Vi talte om det, men nåede desværre ikke at komme forbi jer igen :-(

Hvor er det et fint billede hvor du og Anne står med jeres flotte sjaler!
Og stakkels stakkels Marianne der må undvære!

Turid sa...

Så trivelig dåkk har hatt det-" der skulle vi ha vøri kal"....
Har litt strikkefestival for mæ sjøl her i kveldinga - æ har jo selvfølgelig fått pakken med garnet fra deg, tusen tusen hjertelig takk. Så herlig mykt garn , å tenk at æ fikk lilla favoritt fargen min!! Du lurte mæ der , ja. Er kommet i gang med strikkinga , akkurat fått på markørene , konferert pr. tlf me Guri bare for å få bekrefta at det æ har gjordt er rett. Ble litt stuss først når æ leste mønsteret , men plutselig så æ lyset. Kommer et innlegg på bloggen snart.......Ha en flott kveld videre - har ikke tid å skrive mere , må strikke!!!

Marianne sa...

S Y L V I A...... S Y L V I A.... nu ved alle jo hvor god jeg er til at filte projekter.....:-)

berit.. sa...

så trasig med sjalet til Marianne ! det er sabla mye arbeid og jeg vet hvordan hun føte da hun åpnet døren på vaskemaskinen !!

dere har da hatt en fantastisk tur.. å kunne treffe så mange flotte damer må være utrolig flott.. den kjolen var lekker ! og så tøff de brosjene var : ))

tasken var også stilig : ))..

kan du ha´en rigtig god weekend ; )

Rubia sa...

Knalltøffe vesker og nåler. Ikke rart dere vakte oppmerksomhet.

Sidsel Sangild sa...

Dejligt at genopfrisket stemningen fra en dejlig weekend! I var så seje! Jeg vil også lave mig en broche.

Elisabeth sa...

For noen kreative damer du har vært sammen med. Morsomme kreative gaver de har hatt med seg. Likte spesielt godt den strikkenåla. Lurer på hvor man får kjøpt slike små pinner?

Kan se på bildene at dere har hatt noen herlige dager. Og ikke sant det er gøy å treffe de menneskene ordentlig, som man har blitt kjent med på nett?

Går med en tanke om at det hadde vært morsomt å få til en minibloggtreff med deg, helen og meg - en gang hun er i Norge. Hva syns du om det?

Farmors sa...

Det var da en fantastisk gave! Heldige deg, det er jo nesten som et pledd! Ting som har tovet seg ufrivillig er det fint å lage deilige ullsåler av, eller sitteunderlag, så jeg et eller annet sted. Alt kan komme til nytte!

Lin sa...

Sjal paa 40°, saa blev en dukke glad (smil). Hvor dejligt at I endelig fik moedt hinanden. Det maa bare have vaeret saa hyggeligt.

Line Kristine sa...

Så stilig strikkebrosje! Hm... Der gav du meg en idé ;)
God helg!
PS: Give away i bloggen min ;)