Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



torsdag 15. september 2011

Et skikkelig håndarbeidsdrops

Har du fått med deg Tine Solheims nye håndarbeidsmagasin??? MbyM (made by me)
Da jeg hørte det skulle komme, trålet jeg Narvesen og andre butikker, der jeg ikke kunne finne det. men så sa en på Strikkecafeen i går, at det var en full bunke på nærbutikken min.

I dag morres drakk jeg kaffe i en fei,  og spurtet opp til nærbutikken for å kjøpe med meg magasinet. Jeg kjøpte to,( siden jeg kjenner noen Dansker som sikkert også sikler litt på dette ;) )Og Dama i kassa lurte fælt på om jeg leste så fort, at jeg måtte kjøpe to, he he

Et kjempeblad, det må jeg bare si!!! Jeg lurer bare på når jeg skal få tid til å få strikket meg noen av modellene? Ikke arbeidsledig, altså!


Horn til pynt på bordet, i kjellestua.

Det er et Reinsdyrhorn, som jeg har fått av bloggvenninna mi Turid, som har den fine bloggen Strikketur. Hun har funnet flere Reinsdyrhorn når hun har vært på tur (det har altså ikke blitt slaktet dyr, for at jeg skal ha noe til pynt)
Og så spurte jeg henne pent om jeg kunne få et horn, og jammen sendte hun flere stykker til meg.

Kjære Turid, Tusen, Tusen takk for de flotte horna. De passer så fint inn i kjellerstua vår.
Jeg har dem hengende eller liggende ,litt her og der. Mulig det skal lages noe med dem senere.........
Ps: I morgen er det visst en som har bursdag...............jeg sier ikke mer ;)

TUDDELUUUU!!!

8 kommentarer:

RigmorNY sa...

Ja det bladet har jeg hørt mye om, men har ennå ikke fått kjøpt det selv. Artig med hornene, enkelt og flott. ;))

Berit sa...

stilig med slike horn.. flott å henge både smykker og klær på !

nå så du har bursdag i morgen.. det må jeg skrive meg bak øret : ))

ha en flott dag !

Tovepia sa...

Var ikke klar over dette bladet, høres ut som et snadderblad;)
Nyt forberedelsene til bursdag;)
Klem fra meg;)

Elisabeth sa...

Hørt om bladet, men vet ikke helt om jeg orker å kjøpe det. Strikker sjelden fra slike blad, finner jo så mye fint i mønsterhefter og på nett ;) Kommer innom og hilser på bursdagsbarnet i morgen da....

Turid sa...

Bladet vet æ er flott, men strikker sjelden etter mønster fra de- men det er jo skikkelig sukkertøy for sjela å sitte å bla i det.
Så fint du hadde pynta med horna , dekorasjon på bordet var kjempe søt......likte det ekstra godt!
Kos dæ med de...blir vel lite på japanerne....
Stemmer det du har bursdag i morgen-er bortreist i måra - skal tii Tromsø i helga ...Guri har å bursdag i disse dager. Så æ får si gratulerer med dagen på forhånd!!

Gitte sa...

Hmmmm - man kan købe sig fattig i lækre strikkebøger o gblade. Det går da ihvertfald ganske godt her.

NU SES VI SNART!!!!!!

Jeg finder noget at tage med i bytte for opskriftshæftet ;-)

Helen sa...

Så gøy å lese om det bladet, fordi jeg så innslaget på God morgen Norge, og tenkte; Dette MÅ jeg få kjøpt meg, dog jeg er i Italia, så mail ble sporenstrek sendt min venninne, som skulle orde dette for meg. Så spent på å lese det.

Morsomt med de hornene - du er så flink til å lage morsomme stillben.

Har sagt det før og sier det igjen, flott det hekleteppet ditt !

God kvelden øsnkes deg ;)

Elisabeth sa...

Tusen takk for i går, Sylvia. Vi storkoste oss, både Hanne og jeg. Blogger om det en av dagene tenker jeg.
Og heldiggrisen som har fått tak i bladet da. Skal løpe og kjøpe i morra jeg.