Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 5. september 2011

Blomster på pulsen

Ferdig med enda et par pulsvanter i det nye garnet HVERDAGS (fra DSA)
Disse er laget på samme måten som de rosa jeg viste sist.(det holder med kun et nøste) Men disse ble litt lengre,og fikk også hull til tommel, og jeg avsluttet med en skjell-kant øverst til pynt. Så får de ligsom sin egen karaktèr.

Grått er ikke helt "my kind of tea", så jeg var nødt til å ha et lite fargeinnslag. Og da var valget ganske lett: Lekre perlemorsblomster-knapper, i 3 farger.
Disse er også modeller i butikken, og de forrige, rosa, har inspirert flere til å lage sine egne pulser.
Det håper jeg også disse vil gjøre.

Ellers ble PUFFEN ferdig før helgen, men den mangler fyll; som sannsynligvis kommer i morgen. Da lover jeg bilder, vet du!

Ha en deilig mandagskveld!

10 kommentarer:

Berit sa...

yes ! slike vil jeg lage !! heklet et par i fjor men da i et stykke for så å hekle de sammen med åpning for tommel.. din variant var flott !

jeg reagerer faktisk motsatt på blåbær.. så den er jeg forsiktig med til vanlig : )

ha en fin kveld !

ps! har du fått pakken ?

Fru Tunheim sa...

Fine pulsvarmere...har aldri prøvd det, men har hørt at det er så deilig for å holde varmen i hele kroppen. Tror jeg må prøve å lage et par.

Lin sa...

Saa fine de blev. Koselige knapper.

Berit sa...

alt i orden : ))

Helen sa...

Disse ble like fine som de første du viste oss ! Artig vri med pynteknappene - og hull for tommel.

Har faktisk aldri strikket noe i fargen grått, men syns denne var fin.

Strikket for tiden på ett lite bomulls kjøkkenhåndkle, men imorgen er det torg i Bolsena, så da skal jeg se etter nytt garn til kanskje nok ett bølgestrikk teppe? Vi får se...

Ciao fra Italia

Vibekes lille grønne sa...

Spennende med nytt garn! Veldig smart og flott med fargerike knapper på pulsene, da gjør det ikke så mye at det er grått ;)

Strikkeheksen sa...

Det farveindslag er lige dét, der skal til - grå kan jo hurtigt blive for gråt ;-) De er superfine :-)

Rubia sa...

Søte pulser! Gleder meg til å se puffen.

Ragnhild sa...

Nå har jeg kost meg litt her inne hos deg med flotte puter, pulsvanter, kaffebord, sjokolade, 'senneps'kjole (og så flott mora di er i kjolen!). Grått er fint, og nå holder jeg på med en lysegrå lingenser fordi jeg var så heldig å komme over en bærepose med herlig lin i en bruktbutikk nylig. Herlig! Stor klem

Elisabeth sa...

Enkle og fine, rett og slett :) Knapper er fin pynt...