Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 23. august 2011

Uterom

I går ettermiddag var jeg en tur i nabobyen, Skien.
Jeg  liker å traske rundt, og oppdage ting man ikke ser i den travle hverdagen. Nå var butikkene stengt, og det var stille i gatene.

Og så oppdaget jeg det: UTEROMMET til en av byens cafeèr.
Inn en port og rett inn i bakgården, oppdaget jeg dette flotte uterommet.

Den "grønne" veggen er små mosaikkfliser, som danner et bilde av naturen: gress og løvetannen.
Når man kom nermere, ser det ut som grafikk.
Helheten og det lune inntrykket med grønne planter, gjorde stedet koselig.
Plantene som klatrer oppover, klatret etter en snor, som sikkert var 5 m høy, sammen med en lys-tråd, og de var festet til en snor som gikk vannrett over himmelrommet der oppe.
Det blir liv og røre med de flerfargede stolene.
Også er det flott med vindeltrapp, da.
Flytt deg, sier jeg til Mannen, men du vet, han var helt fortapt i denne trappa. Han vil gjerne ha en slik her hjemme, opp til loftet.`"Opp til ditt atelier", sier han.

Da vi gikk videre, tittet jeg inn enda en port, som var lukket. Det var en massiv port, i smijern, og bak denne fantes det altså enda en bakgårds-skatt
Jeg tror det var det orange, som fanget opp min interresse.
Mulig dette er "kantina" til butikkene som holdt til her? Jeg hadde iallefall hygget meg med kaffen her, i dette flotte bakgårds-rommet.

Oppfordringen går til DEG.
Kan DU finne et koselig sted i en by, du vil vise?



4 kommentarer:

Berit sa...

jepp : )) det kryr av bakgårdsplasser her.. spesielt i den gamle bebyggelsen.. den som står tett : ))

tar med kamera i dag : )) fin dag til deg og takk for opplevelsen !

vår lille verden sa...

Takk for at du deler:)klem kathrin

Elisabeth sa...

Her har jeg vært. Drukket kaffe. Liten oase det der :o)

Rubia sa...

Takk for en koselig tur! :O)