Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 13. august 2011

Trøstespising

Vi holder  fremdeles på med oppussing
Når man tror det nermer seg slutten på prosjektet, dukker det opp småting som tar tid. Nå er det feste av gulvlister på mur, som ikke er så enkelt. Mannen har heldigvis mange gode ideer på det, men det medfører "litt" grising og rot. Og der har vi plutselig en forskjell på kvinner og menn!

Jeg prøver ikke å blande meg inn for mye, for da kan det virke motsatt, altså som kjefting. Og det kan medføre at han ikke vil gjøre det ferdig..........sukk!

Men jeg MÅTTE si ifra når jeg fant skurefilla på toppen av det rene tøyet jeg hadde brettet sammen!!!
En bagatell kanskje, men jeg må jo si ifra om det!
Alt er sikkert glemt, når vi senere i år, sitter i kjellerstua og ser på en film, mens vi spiser god mat. det er jeg helt sikker på!

Om ikke Cognac hjelper mot halsbetennelse, hjelper heller ikke Amerikanske pannekaker
....men duverden hvor det hjelper på humøret!!!!

Det ble frokosten(for dansker: morgenmaden) i dag. Mmmmm...kjempegodt med lønnesirup på. Og man blir jo så slank av det!!! Ha ha ha!

Jeg skal ikke klage, men formen er blitt dårligere. Og LIS, jeg har forsøkt med snaps også. Men det eneste som hjelp i natt, var paraset og ibux, og en god natts søvn.
Jeg spiste kun 3 pannekaker, og det var fordi jeg ikke smakte det jeg spiste. Jeg pleier å legge i meg 6-8 stk i en fei, det er aldri noen problem.
Tilogmed kaffen smaker ikke som den skal. Og jeg som MÅ ha masse kaffe hver dag!!!

Heldigvis går det helt greit å strikke. No problem!
God helg, dere! Klem fra meg.

9 kommentarer:

Tovepia sa...

Tror du har smittet meg, men hos meg renner det konstant av nesa..tok vel av meg sokkene igår i sola:O)
Det er et herk når man pusser opp, men det går over:)
De pannekakene så bare helt nydelig ut!!
Ønsker deg virkelig god bedring!!
Klem fra meg;)

Berit sa...

er noe dritt når halsen hangler.. og du har helt rett.. ingenting smaker som det skal.. men jeg skjønte den trøstespisinga.. det gjør jeg rett som det er : ))

og ja, det går helt sikkert over.. og det meste er glemt når alt er ferdig.. men fy flate det suger når det står på : ))

god bedring !! og god helg : )

ps ! takk for tipset om kbh.. har gått det ene smuget etter det andre.. og plutselig gikk jeg "rett" og fant strædet.. hadde planer om to dager der på tilbaketur men vi fikk ikke hotell så det får bli en annen gang..

Elisabeth sa...

Æsj, kjedelig med sykdom. Lunta blir kortere da.
Lunta vår er ofte kort når vi har oppussing på gang, både hos patriarken og meg, også uten halsbetennelse. Derfor pusser vi ikke ofte opp. Iallefall ikke i forhold til nadre. he he...

Krya på deg!

Lis sa...

Æv æv, troede ellers det ville hjælpe, men om ikke andet så bliver man nærmest fuld af kaffepunch og falder i søvn så man ikke mærker man er syg.

Hvis du ikke snart får det bedre skal du tilses af en læge, så du kan få noget medicin og blive rask.

Pandekager til morgenmad, det er bare lækkert og uhmm med sirup på. Det er godt for sidebenene ha ha ha...

Også en god lørdag til dig

Kh. Lis

RigmorNY sa...

God bedring. Måtte smile litt her for meg selv da du nevnte "filla" på de reine klærne, det er en grunn for at menn og kvinner er fra to forskjellige planeter. ;)))
Sikker på at kjellerstuen blir flott. Ta godt vare på deg selv. HA en fin helg.

Sisselshverdag sa...

Uff så kjedelig å være syk. Ønsker deg god bedring og en god klem skal du få også.
Moro med oppussing, men jeg skjønner hva du mener om menn og oppussing. Da vi bygde på var det støvete og rotete hele tiden og glad var jeg når jeg endelig fikk tatt en skikkelig husvask. Glad helt til mannen brukte en eller annen maskin for å lage spot i betongen for å legge føleren til varmekablene og støvskya stod rundt han.......

Ha en superfin helg og bli frisk igjen. Klem

Vibekes lille grønne sa...

Oppussing tar alltid lenger tid enn man tror og ikke blir det morsommere når formen hangler. God mat hjelper,også håper jeg formen bedrer seg raskt! :)

Strikkeheksen sa...

Nåh - rigtig god bedring, din stakkels kvinde - helt forståeligt at du må ty til pandekager for at opretholde det gode humør :-)

Nu skal du jo sørge for at blive rask til Fanø, ikk? Glæder mig sådan til at komme derover og forhåbentlig hilse på :-)

Rubia sa...

Mannfolk! :O)

Har du forsøkt te med bringebærhonning? Det sammen med masse søv er veldig bra!

Lykke til på jobb i dag!