Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



lørdag 27. august 2011

Rundt på skrå

Jeg har alltid et småprosjekt på gang, slik at jeg ligsom blir ferdig med noe av og til.
Denne gangen er jeg ferdig med et skjerf, som varmer litt rundt halsen, feks som på en regnværsdag som i dag
Det er strikket på pinne 5, med PLUM (mohair) i en farge i lilla og en i varmgrå. den beige er Alpakka-Silke, og på den trædde jeg flerfargede perler på garnet, før jeg begynte å strikke.

Og så strikket jeg ivei, i fri fantasi. Rettstrikk med litt hullrader innimellom.
Slik ble det når jeg la det ut.
Skråen på langs, får man ved å legge ut i hver omg. på den ene siden, og felle en maske på hver omg. på den andre siden.
Jeg hadde ikke lyst på tverrstripete skjerf, så jeg gjorde det å denne måten istedet.

Så har jeg bare festet hver ende i hverandre, så det kan snurres dobbelt rundt halsen.
Det varmer allerede!
Fortsatt fin lørdag.


11 kommentarer:

Helen sa...

Skal si her går det OGSÅ unna, på strikkefronten, ikke bare jeg som har en effektiv mann, men din mann har en effektiv kone ;)) thiii -

Ja, min mann er nok litt "Hyper" - ikke typen til å ligge ved poolen å slappe av ;) - passer han perfekt å ha en stor eiendom han kan "holde orden på" hehe

SKal hjem til Norge i oktober, så får ta en titt nærmere på den "kofte-jakken" jeg så godt likte ;)

God helg til deg - liker så godt å lese dine inspirerende innlegg ;)

Megan sa...

Tak for din kommentar vedrørende farven brun. Og jeg giver dig ret. Man skal stole på sig selv, se og mærke efter. Jeg har i dag udvalgt mig en fin top og en t-shirt i en slags cacaobrun, men ikke helt så mørk. Lys chokoladebrun. Jeg tror den vil være god sammen med rosa og mine støvede beige, cremede nuancer. Hvis jeg bliver helt tilfreds med begge, kan jeg jo prøve at finde en trøje (strik) i sammen farve.

Ha' en god dag videre. Du har ret, vi må hygge os indendørs med stearinlys og god kaffe. Men først vil jeg "seje" en tur i skoven med hundene!

Knus

Lis sa...

Hvor fint, og jeg er sikker på det varmer godt, for noget garn varmer altid bedst når der er hulmønster. Genialt fundet på at lave det sådan lidt på skrå.
De små perler ser så fine ud og give det et eksklusivt udseende. Det er det jo også i de lækre garner du har brugt.

Her regner det også :S Så må nok også hellere strikke noget let til halsen.

God lørdag til dig.

Kh. Lis

Tovepia sa...

Jeg må også ha noe lettvint innimellom, og det sore og tunge for tida er sommerkjolen jeg begynte med:O))..ikke ferdig med fronten ennå!!
Godt med en slik hals, men håper du ikke får brukt den på en stund;)
kos deg i kevld, klem fra meg;)

ANNEPÅLANDET sa...

Så fint skjerf! Jeg er jo veldig glad i skjerf, og sånne små er veldig greie å ha. Jeg holder på med et til meg selv nå, som forhåpentligvis blir ferdig snart. Kjekt å ha under jakka, uten at det tar noe særlig plass.
Ha en fin helg!

Berit sa...

så flott !! så spennende å tre på perler.. det må jeg prøve en gang : )

nyt lørdagskvelden !

Lin sa...

Ogsaa god loerdag til dig. Det er da blevet laekkert.

Sisselshverdag sa...

Herlig :D
Ja vi får begynne så smått, har vært utrolig varmther i dag så det føles litt rart med sjal og sånt... Har kjøpt garn til ei lue i dag så da er man vel i gang da :D

Ha ei herlig helg :D

Fru Tunheim sa...

Kjempefint skjerf og godt å ha et håndarbeid å aktivisere hendene med....
Jeg strikker fortsatt på oppvaskkluter som skal gis bort.

Strikkeheksen sa...

Småprojekter er gode at ha´ indimellem :-)

Smart, lille tørklæde - perlerne giver et meget eksklusivt touch ;-)

Rubia sa...

Knallstilig skjerf!