Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 22. august 2011

Musiker-teppet

Ja, da var siste masken lukket, og nå er altså Sønnens teppe ferdig.......omsider
Jeg håper det blir fyllt med musikk, for det er sprudlende og glad, det teppet.

Som jeg har fortalt tidligere, har vi brukt det i ca 2 år, men det har ikke vært stort nok.
Nå heklet jeg 10 ekstra ruter, og en bred kant rundt hele teppet (og det tok sin tid, kan jeg bare fortelle)

Nå skal det bare en tur i vaskemaskinen, så det får en finere form, og så er det bare å bruke videre.
Jeg brukte FINULL-garn, som er supert til tepper, og nål nr 3.5.
Som du kan se, har jeg laget alle rutene mest mulig forskjellig, og det er blitt brukt 5 forskjellige farger på garnet.

Merkelig er det, men nå fikk jeg lyst til å starte på enda et teppe.................

12 kommentarer:

Helen sa...

Ikke rart du tikk inspirasjon til å begynne på ett nytt, dette var sååå fint !

Dog på min pc ser jeg dessverre ikke helt fargene...men, skjønner hovefargen er sort, og kanten sort, også ser det ut som hvit, rødt...men, hva er de andre fargene du bruker?

Moro hvis dere leide Villa'n engang, er så mange søte byer rundt her, du vil like deg her, det er jeg sikker på ;)

Ha en god ny uke - spennende å se hva blir ditt neste strikke prosjekt?

Ciao fra Italia

Berit sa...

et nydelig teppe !! skjønner godt du har lyst å lage et til.. sitter selv og teller på knappene om jeg orker : ))

fin mandag til deg !

Eivor sa...

Veldig fint teppe - ja, hvorfor ikke starte med et nytt.

Turid sa...

Flott teppe til musikeren! Har noen lappe UFO-er liggende , som før eller senere skal bli et teppe, så noe nytt tør æ ikke tenke på en gang ...Men kjenner æ deg rett, så er det nok ikke lenge før du presenterer det neste "teppe prosjektet"....
Ha en fin dag i sør - her nyter vi go været fortsatt.

Megan sa...

Der er musik i det tæppe. Det ser man tydeligt! Håber sønnen bliver fornøjet! :)

Her er jeg stadig i sommerhus, men snart går turen "sydpå" til ugens gode gøremål.

Ha' en fin dag videre og hyg dig.

Gørill sa...

Det ble kjempefint! Men vær nå forsiktig da, finull i vaskemaskin???!!! DET TOVER!!!
Kanskje vi sees i Oslo med Ruth?

Strikkeheksen sa...

Tillykke med bryllupsdagen - sjovt fungerer det på nøjagtig samme måde her - jeg glemmer den og min mand kommer troligt med blomster hvert eneste år og minder mig om det ;-)

Superfint tæppe :-)

Elisabeth sa...

Skikkelig gutteteppe! Kult!
Spesielt i slik sort/hvitt bilde.

Har en svigermor på 90 som strikker lappetepper. Til oss alle i familien. Og flere til. Hun har strikket mye flott gjennom et langt liv; kofter, gensere med amsse mønster, dukkeklær etc. Hun er nå dement, men strikke må hun fortsatt gjøre. Det er medisin for henne. Hun er roligere når hun strikker.

Ja, en tur til mitt jordbærsted kan anbefales Sylvia. Er som balsam for sjelen. langt unna deg er det jo ikke heller.
God uke til deg også.

vår lille verden sa...

Nydelig teppe:O))klem kathrin

Harmonica sa...

Flink du har vært. Som alltid... det der med hendene har liksom ikke gått helt "i arv"... merkelig. Tenker sønnen ble glad nå jeg. Mitt hekleteppe er iallefall flittig i bruk i heimen. jeg elsker det!!

Rubia sa...

Knallfint teppe! Jeg er imponert over at du orker. Jeg var skikkelig lei etter 5 ruter.

Tovepia sa...

Takk for tips om garn, for finullgarnet tror jeg er ideelt, lett og godt.
Nydelig teppe i flotte farger!
da får vi vel bare sette igang igjen:)
Klemmings;)