Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



mandag 29. august 2011

Mørk sjokolade

Ikke skal det handle om trender eller om fargen på garn i dette innlegget, men kun om sjokolade!
Som rødvinen jeg liker, må den være mørk og kraftig, slik at noen ganger holder det med en bit, slik som det holder med et glass vin.
Det er altså ikke kvantiteten , men kvaliteten som teller.

I mange år har mine favoritter vært GULLBRØD (mørk sjokolade med marsipan) og TROJKA (mørk sjokolade, marsipan, gelè og trøffel) Du har kanskje forstått at Marsipan er en favoritt også?

Nå har jeg funnet meg noen nye typer, som virkelig er gode
Disse to er skikkelig LUXUS, altså!!!

Har du noen sjokoladefavoritter, og hvorfor det?

En ny uke, med nye muligheter! God mandag!





16 kommentarer:

Megan sa...

Helt enig. Jeg er også til god mørk chokolade! Og god rødvin! ;)

Med hensyn til September, så er jeg bange for at jeg ikke får besøg af hende i år. Augusta var en undtagelse. Så vi må spise vores chokolade selv! ;))

Ha' nu en fin dag. Knus.

Helen sa...

Sjokolade, ja, hvem liker vel ikke det? godt jeg sitter her nede i Italia og ikke kan shoppe disse anbafalte - for de så gode ut !

Faktisk ikke funnet noe italiensk sjoklade som har blitt en favoritt...og godt er vel et, er så mye annet god mat og drikke her, a det får holde ;)

God strikke dag, ønskes deg ;))

Lin sa...

Da jeg var lille var det Freia's maelkechocolade, men nu er det lindts moerke chocolade med mint. mums.

vår lille verden sa...

Jeg som deg ELSKER mørk sjokis:)Disse må prøves,takk for tipset!klem kathrin

RigmorNY sa...

Jeg er inne i en periode der sjokolade skal være forbudt, alt som er søtt skal ikke innenfor mie lepper, er meningen! (årsak: leddsmerter) Men når jeg av og til bryter denne regelen (for regler er til for å brytes, eller....) så må jeg si at sjokolade uansett farge med nøtter er en nytelse for meg. ;)) Men nå er det lenge siden........skal jeg si deg ;))

Berit sa...

ehh.. favoritt ?? det blir visst hele hylla !! jeg er sjokoman ; ) nyt herligheta !

lise sa...

Jeg liker best melkesjokolade, men har sluttet..

ANNEPÅLANDET sa...

Bra med noen sjokoladeinnlegg i ny og ne! Jeg har flere favoritter, men toppen av luksus er sjokolade fra Sebastian Bruno - de lager sjokoladen selv og har butikk på Frogner i Oslo. Det er min favoritt.
Ha en fin uke!

Elisabeth sa...

Jeg elsker også mørk sjokolade.
Må ha litt sjokolade hver dag. Litt god sjokolade. Til kaffen, etter middag.

Just nu er mine favoritter Belgiske trøfler fra Jacobs og Freia Premium 70 %.
Hadde dilla på den ingefærsjokoladen på bildet for en stund siden.
Dumt du ikke jobber i morra. Skal en tur oppover til Skien etter jobb. Er sugen på å komme i vei på Confetti vet du. Står bom fast gitt. Vel, vel. Muligens tar jeg en tur den 14 på strikkekafeen.
Vi snakkes.

Vibekes lille grønne sa...

Den med sitron og ingefær er kjempegod! Liker det meste jeg, bare kvaliteten er god og det ikke er for søtt. :)

Sisselshverdag sa...

Melkesjokolade fra Freia er min favoritt. Ingen over og ingen ved siden :D:D Det hender jeg får noen diller, men kommer alltid tilbake til melkesjokoladen :D

Fiberdilla sa...

De to du viser er gode, men ren 70% sjokolade fra Freia er best. Min absolutte favoritt er Bendicks Bittermint (95% kakao og peppermynte så sterk at nesa krokner). Ikke noe for pingler! Dessverre (eller heldigvis!) sender de ikke utenfor EU, så det krever en ekspedisjon til London for å få tak i.

Rubia sa...

De der er helt nyyydelige. Det er også den mørke sjokoladen med mint i samme serie som den med stiron og ingerfær.

Gitte sa...

Åhhhh - jeg elsker også mørk chokolade - den skal være min. 70% og så en god kop kaffe til.

Favoritter - ikke specielt-bare det er mørk, mørk chokolade....

Lyder spændende med strikkehæftet på Fanø. Hvad skal jeg dog tage med til dig.....

Fru Tunheim sa...

Ingefær&Sitron er himmelsk god, den andre har jeg rett og slett ikke turt å prøve enda. Er redd den er for god...

frøken ij sa...

Har ingen favoritter, kommer ann på dagsformen hvilken sjokolade jeg velger. I dag har jeg spist et par biter sjokolade med kvikklunsj og havsalt. Jeg bruker egentlig ikke å spise noe særlig gotteri i uken, men dag ble jeg veldig sugen på noe søtt ;)

Og jeg kaller meg fremdeles frøken ij på nett, bare dumt å begynne å klusse med et godt etablert merkenavn ;)