Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 16. august 2011

Innredningen

i kjellesrtua er igang!!
I går bar vi inn sofaen, som vi har kjøpt brukt. Den kan man dra ut til dobbeltseng, det er en av grunnene til at vi kjøpte den. Så er det bare å vente på overnattingsbesøk, og beholde sin egen seng selv! ;)
Jeg har ligsom "prøvebodd" her litt, og heklet litt på Sønnens pledd. Nå er alle rutene ferdige, og det er kanten rundt som er igjen til slutt. Den skal være ganske bred, så det vil ta litt tid...........
Men pleddet passer godt her nede, ser du.

Nå er det tomt i pengekassa, så resten av møbler og ting som skal dit, får komme senere. Nå bruker vi bare av det vi har............ Vi MÅ iallefall ha et gulvteppe under sofaen, for å få det litt lunt.
Den store puffen til pus, passer perfekt inn her nede. Hva sier hun til det, mon tro? Hun bare elsker å ligge i fellen og kose seg

Det ser litt fargeløst ut nå, men jeg skal la mine favoritter, RØD og ORANGE få følge med i interiøret.

Jeg har mer å vise, men bloggen tuller med meg i dag, så jeg får ikke lastet opp fler akurat nå.
Da vil det komme et innlegg senere, som følger dette.............



14 kommentarer:

Vibekes lille grønne sa...

Det blir så koselig! Synes det er fint uten så mye farger også, men jeg er sikker på at det blir ekstra fint med din fargesans. Teppet blir kjempefint og passer antagelig overalt? :)

Berit sa...

dette blir utrolig flott !! kjempesmart med en slik sofa i tilfelle overnattingsgjester : )) og pleddet ser herlig ut : ))

Bor ikke du nær en IKEA? sjekk restekroken.. min svigersøster fikk et kjempeflott teppe som hadde kostet 1200 for for 200,-.. var en bitteliten flekk på det : )

håper dere har ro å nyte resultatet nå : )

Eivor sa...

Det ble veldig fint - kan tenke meg dere gleder dere til å begynne å bruke den. Teppet/pleddet ble knallfint og kommer snart til å bli en favoritt.

Lin sa...

Saa fint dere har faatt det. Gleder meg til aa se det orange/roede input.

Sisselshverdag sa...

Så koselig. Hvorfor kjøpe nytt når en får så mye fint som er brukt. Tror jammen jeg skal surfe litt på Finn jeg :D

Ha en flott uke og kos deg videre med pynting av kjellerstua :D
Klem

vår lille verden sa...

Hei:)Det ble jo kjempefint!klem

RigmorNY sa...

Helt nydelig, går du inn på Jotex http://www.jotex.no/ finner du noe i orange og sort, falt for de putene og gardine selv jeg. ;)) Og du banken har penger. ;)) Gleder meg til flere bilder.

Rubia sa...

Så koselig det blir. Nå må du hekle ett teppe til å ha der nede også. :O)

mimouna sa...

Det blir en koselig kjellerstue, og så deilig med et ekstra rom som kan brukes til gjeste-overnattinger også. Flott teppe. :)

Elisabeth sa...

Så fint det blir da, Sylvia. Litt av en "hule" å trekke seg inn i, når høsten rusker rundt nova.

Ang kunstneren M B Nordheim, kjenner jeg henne fra ungdomsskolen jeg gikk. Gikk i parallellklasse med ene søstra,og broren min gikk sammen med Bente. Hun var kreativ allerede da. han hadde også Meta, mora som formingslærer.
jeg var en gang på utstilling i Porsgrunn der mor og de 3 døtrene hadde utstilling sammen. Flott og variert uttrykk.

Ninne sa...

Jaaa,litt rødt og orange vil gjøre susen, da får du den varme lune atmosfæren du ønsker!
Så herig lappeteppe du hekler! Jeg er alltid så imponert når noen lager så store tepper, akkurat hekling har jeg ikke mye tålmodighet med, nemlig!

Ha en fiiiin helg!!

Helen sa...

Dette ble fint !!

Tenker du har kost deg med dette her. Enig at et teppe må komme der...men, du vet salg allerede i januar, igjen...så kanskje da finner du akkurat teppet som passer til kjellerstua og lommeboken !

Håper du får lastet inn flere bilder, jeg er spent på å se ditt rød og orange innslag ;)

God helg !

Ciao fra Italia

Gitte sa...

Hold da op hvor ser det bare hyggeligt ud. Tror du ikke du kan overtale sønnen til at tæppet hører til sofaen? Det ser perfekt ud. Og - sikken et flot arbejde!

Hold da op hvor jeg glæder mig til at vi snart skal ses ;-) IRL

karna sa...

SÅ fint dere har fått det, og med noen fargeklatter blir det skikkelig koselig ,-) Flott musikerteppe, har en plan en gang jeg også.
Tusen takk for hilsen, det var helt topp å være i London igjen. Håper det ikke blirr lenge til igjen. Vi så ingenting av hva som hadde skjedd en uke før. Jeg fant og fulgte med en dansk blogg som var der den uka og leste hvordan de hadde det. Veldig kjekt. Klem, håper du også har sol.

ps! er sikker på at det er rødvin som gjør at jeg fortsatt er mørk i luggen ,-),-)