Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 26. august 2011

Hverdags puls

Et nytt garn fra DSA har kommet nå, og det måtte prøves ut. Ekstra myk Alpakka og Peruviansk ull, og lyder det koselige navnet HVERDAGS. Prisen er også rimeligere enn de andre Alpakka-nøstene, og faktisk likte jeg dette garnet kjempegodt!!!!
Disse pulsene heklet jeg i en fei. Fastmasker, dobbelt garn, og vips: ferdig!
Rundt kanten heklet jeg en tynn "blonde" med PLUM (Mohair) for å få de litt søte. Men prikken over i`en er knappene fra Snella& Petronella.
I motsetning til ren Alpakka, har disse spenst i seg, pga ullen, og man kan strekke og få den fasongen man ønsker.

Er det noen som ønsker seg slike, kan du gjerne bestille av meg, men de må koste 250 kr pga kunstknappene. Bare si ifra om du er intrs.

Ellers er det jo FRÆDDA`N, og det er vin i glasset, og TYKT garn på TYKKE pinner akurat nå
Jeg vil strikke en PUFF!!
Håper bare at fingrene holder, for dette er tungt, skal jeg si deg!

Ha en flott helg. klem fra meg!


10 kommentarer:

Berit sa...

deilig farge !! dette garnet vil jeg prøve.. elsker alpakka !

nyt innholdet i glasset og helga : )

Strikkeheksen sa...

Jeg har også lige slået op på tykke pinde - en gave til Irenes veninde som vi låner sommerhus af på Fanø :-)

De er så fine dine hæklede pulsvarmere - så feminine og elegante :-) Knapperne er virkelig et kapitel for sig og er da ganske rigtigt prikken over iét. Lyder som et lækkert garn, kan næsten mærke det gennem skærmen ;-)

karna sa...

Så flink du er ,-)
Kos deg med det røde ,-),-)
Og skal du til til DSA her på DSAland så har du overnatting ,-) Klem

Tovepia sa...

Her er det vin i glasset og tovesaker på pinnene, men dine pulser var lekre! Flotte knapper!
Pass på fingrene, dette så arbeidsomt ut, men regner med det blir en flott puff.
Klemmings fa meg;)

Harmonica sa...

Og du vet at jeg har ønsket meg strikket puff leeeenge....
Kos deg med rødt i glasset og pinner mellom fingrene. Hilsen Dyreparken.....

eli sa...

Nå må du slutte med den drikkingen:):)haha, flotte pulser! Pass på fingrene med de tykke pinnene, blir sikkert tøft. God helg! Klassefest på meg i morra kveld. Sees!

Turid sa...

Hei på deg i natta -hekle dame....nå er vin glasset mitt tomt, strikkepinnene likeså, for æ har faktisk avslutta et prosjekt i kveld.
Pulsvarmerene var jo bare rålekre-å de flotte pynteknappene!!
Ellers sånn er det en hilsen til deg i det siste innlegget mitt på Strikketur.
natti natti klæm fra Turid.

Gitte sa...

hvor er de bare femine og lækre dine pulsvarmere. Du kan bare det der med en fin knap til, der gør at resultatet ligner 1 million.

Altså den brune tunikakjole - det er vel ikke en man kan strikke - det er vel kun tørklædet??? Den tunika er bare for lækker.

snakkemunn sa...

Så fine de var og garnet høres fint ut. God lørdag. :))

Rubia sa...

Nytt garn er alltid spennende! Gleder meg virkelig til å prøve det ut!
Nydelige pulser og lugge til med puffen! Holder på med poncho på pinne 9, så jeg vet at sånt er tungt.