Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



søndag 14. august 2011

Heklenåla flyr.....

For et deilig vær vi hadde i går!!!
Jeg måtte bare sitte å beundre himmelen flere ganger.

Jeg satt ute i mange timer, med varm te og heklenåla, ble det helt perfekt.
Pleddet, sjalet og tøflene jeg hadde på meg, måtte jeg bare kaste etter en stund. Det ble altfor varmt.
Jeg er endelig i gang med å gjøre ferdig Sønnens pledd. Det har vært stort nok til å bruke i 2 vintre, men egentlig er det for lite. Så nå gjør jeg det større, og forhåpentligvis helt ferdig.
10 nye ruter fikk jeg heklet i solen i går, og var skikkelig godt igang. Men så er det strax tomt for en av fargene, og da stopper det opp. Det skal hamstres inn på jobben i morgen. For nå SKAL det bli ferdig!!!!!

Selvfølgelig holder jeg også på med andre prosjekter............. ;)

Tilogmed pus ville ha det litt svalt i går. Hun la seg ned i bedet med lavendel, og bare nøt dagen
.......jada, jeg skulle ha luket, men det får vente. "Til helga kanskje?"! ;)

God søndag!


10 kommentarer:

Lin sa...

Saa dejligt med lidt sommervejr. Endelig kan man si. Faar vi et bilde at soennens teppe naar det blir ferdigt????

lise sa...

Beundringsverdig at du fullfører teppet helt til største størrelse. Du er rå!

Og forhåpentligvis blir det flere fine dager, før høsten sniker seg på.

Megan sa...

Sikke en dejlig himmel. Misundelig skal man ikke være, nej, men jeg savner dejligt sommervejr og solskin.

God fornøjelse med tæppet og søndagen! :)

Anne sa...

send lidt sol mod Danmark!! glæder mig til at se et billede af tæppet :)

Berit sa...

: ) er også inne i en sånn steam.. SKAL gjøre ett og ett prosjekt ferdig.. går fint bare man bestemmer seg : ))

det bordet er gammel.. fra Ikea.. PS tror jeg det heter.. kjøpte det brukt .. på Finn.no.. elsker det : ))

nyt søndagen !

Fru Tunheim sa...

Det gjelder å ikke gjøre noe når været er godt, bare være.... ting kan gjøres på gråværsdager som vi vet kommer engang...

Ruth sa...

Sånn himmel har vi i Trønderlagen også. Jippiiiiiii! Akkurat som bestilt.
Jeg syns du er fabelaktig som greier å lage store tepper i sommervarmen. Fabelaktig som greier å hekle tepper - full stopp. Nå skal jeg ut å drikke kaffe i Hagen. :)

Helen sa...

Ja, du får ett fantastisk vær vi fikk på lørdagen - hurra !

Spådd regn idag, men så ikke noe særlig til det...dog, heller ingen sol, men kun overskyet.

Høres ut som du har kooost deg, håper inderlig at formen er bedre nå?

Håper du vil vise oss HELE teppet til sønnen din, er så morsomt å andres håndarbeid, alltid inspirerende, vettu ;)

Ciao fra Tjøme.

RigmorNY sa...

Vi hat også her hatt noen skikkelige dager med sol og varme. Sitter og hekler på pleddet nå, og lurte på om jeg skulle avslutte, men så leser jeg at du har startet på nr 2, da kan jeg jo ikke gi meg. ;) Kos deg sammen med Marianne, vil bare si at jeg ville likt å være der.Kos dere skikklig.

Rubia sa...

Til helga ja....:O) Er en god del som skal gjøres da. Akkurat det samme hjemme.