Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



tirsdag 9. august 2011

Ferien over....

...og hverdagen er tilbake igjen. Jeg har før sagt, at jeg er mest glad for hverdagen, men i år synes jeg sommerferien brått tok slutt. Jeg hadde kun 2 uker, men har spart opp til andre opplevelser i høst, så jeg skal vel egentlig ikke klage?!!

Det var hardt å dra seg til jobb i går. MEN, så fikk jeg besøk av så mange venner, og mine hyggelige kunder. Og vi satte oss ned i garnavdelingen min, i fargehavet av garn, og tok en kaffe og fikk snakket litt om hvordan vi alle hadde hatt det i sommer.
Gjett om det var godt å være tilbake!!!!
Og jammen hadde det ikke kommet nye varer i butikken også!!! Fra IVKO.
Herlige, skjønne plagg med mønster og farger, akurat slik som jeg liker.

De stod ikke helt som jeg kunne tenkt meg, så innimellom kunder og prat, så ordnet jeg i butikken. Jeg hadde nesten ikke tid til å spise engang. Sånn er det å være engasjert, vet du!
Akurat nå er lommeboka litt slunken, så jeg investerer IKKE i nytt tøy akurat nå..........

Vi pusser nemlig opp i kjelleren igjen!!!
Toalettrommet blir snart i bruk. Vi har jo kun ventet på en rørlegger, og han kommer en av dagene.
Ellers har vi flyttet ut alt "skrotet" i det store kjellerommet, som skal bli stue nede. Vi tok selvfølgelig de varmeste dagene til det........typisk oss!!

Men nå er det ruddet og malt, og "vi" legger gulv akurat for øyeblikket. "VI" betyr vel Mannen, men jeg sier alltid VI, så er jeg også litt med, da vet du. (jeg skar til gulvpapp. Og vet du, det er en blanding av ull og papir, og varmer faktisk når man står på den.)

Men å male med olje er no`dritt!! Vi ble forkjøla av det, og for tiden sliter jeg med en tykk hals. Men da har jeg også lov til å finne frem min gode venn HENNESY, Cognac`en min. Han hjelper bestandig til når det er noe galt med halsen. Oh yea!

KNAPPE-HIMMELEN
Gitte, dette bildet er til deg
Ha en fin dag, allesammen!


12 kommentarer:

Megan sa...

Dejligt at det trods alt var godt at komme tilbage. Og fint at have gode oplevelser til gode i høsten. Jeg synes jo, at efterårsferie (høstferie) er noget af det skønneste! Der har man ingen forventninger til vejret, MEN bliver glad for lidt solskin. Og farverne! :))

Ha' en god dag. Her regner det til en forandring. Sikke en våd sommer!

Knus

Anne sa...

Knappe-udsalg på Fanø..tænker jeg :)
Jeg er ikke til Cognac...vi må nøjes med rødvin Sylvia :)
Som I knokler med jeres hjem.

Helen sa...

Åhh, hvilket herige bilder du viser fra butikken du jobber i ! Vis gjerne fler, etter som du får inn høst varer - så morsomt å de fargerike gensere, skjørt !

Ja, 2 ukers ferie går fort unna...dessverre. Men, så har du noen uker i vent...tro hva du skal finne på? Tenker du har planene klare, jeg ;)

God jobb uke !

Faktisk akkurat ferdig med å strikke baby teppet mitt, som jeg ikke aner hva jeg skal gjør med...bare så moro å strikke det...hehehe..

Bente Presterud Røvik sa...

Hei søte Sylvia,
Hyggelig å høre at du har hatt en fin sommer :-)
Skjønner godt at du trives tilbake på jobb også - i så fargerike og kreative omgivelser....
Skjørtet på bildet blir jeg ekstra glad av - for noen fantastiske farger og mønstre :-)
Snart er det messe igjen - ses vi der, tro?
Klem

Lin sa...

Guri malla saa lekkert. Det er jammen en farlig jobb du har. Ville vaert blakk hele tia.Og knappene........

Berit sa...

ja oljemaling er noe skitt !! men skal det holde er det ingenting annet som duger synes jeg..

knallfine farger i de plaggene.. og knappehimmelen vil jeg også til : ))

lykke til med arbeid.. både på jobb og hjemmefront : )

Irene sa...

Sikken en fantastisk trøje og nederdel du viser:-) Kan man købe dem eller er der opskrift til dem?

Strikkeheksen sa...

De "vi´er" kender jeg godt ;-)

Det er jo en pragtfuld hverdag du har og sikke skønne, skønne sager at vende tilbage til - det ser altså ud til at være sådan en fantastisk butik, derfor kan man jo godt nå at blive afhængig af ferie :-)

Selvom det er Gittes billede, så må vi andre også kikke lidt med - sikke mange skønne knapper :-)

Elisabeth sa...

Har akkurat gått bananas i knappehimmelen på sommerfuglen. Jeeses, for et utvalg!

God bedring!
Selv sverger jeg til Fru Lysholm. Hu er god å ha, både til såre halser og som feriedram. Skål!

Vibekes lille grønne sa...

Selv om ferien sluttet brått, så skjønner jeg at det var godt å komme tilbake til den godtebutikken av en jobb du har! :)

Det må være vanskelig å ikke tømme butikken hver gang det kommer noe nytt der! :9

Rubia sa...

Velkommen tilbake i hverdagen. Jeg har gjort som deg, tok 2 uker nå og sparer til i høst.

Hjemme står hele huset på hode....vi pusser opp stua. Taket er i det minste på plass, sa da var det bare resten da......

Snakkes!

ANNEPÅLANDET sa...

Tror det er bra for lommeboka mi at jeg ikke bor nærmere butikken din, Sylvia! Så mye fint! Høres ut som et godt sted å jobbe :-)