Kunsten å være lykkelig, består i at man gjør sine gleder enkle



fredag 26. august 2011

Brune tendenser

Vel hjemme igjen, fra møter og messe i Oslo og Lillestrøm. Fikk knipset noen bilder, som jeg gjerne vil vise dere som følger med, her hos meg.
Etter mange timer i møter, er dette helt toppers
En kald øl før turen går videre til en deilig 3 retters middag på Cafe Christiania.
Mens man venter på den gode maten og vinen, kan man titte rundt seg, fra gulv til tak, og se på gamle ting, som noen ganger vekker minner fra barndommen.
Jeg har spist der flere ganger, og anbefaler stedet på det sterkeste!

Før jeg sovnet, hadde jeg utsikt til Postgirobygget
Og siden jeg ikke fikk sove stort den natten (en stort måltid like før man går til sengs, er egentlig ikkenoe særlig, men jeg var sulten, da.......!!) så halv 7 neste morgen, satt jeg i vinduskarmen med en varm kopp te, mens jeg så livet utenfor vinduet igjen. Helt herlig!

BRUNE tendenser
I vinter er det de brune fargene som gjelder, fra camel til karamell, og mørk brunt til rødbrunt.
Utenfor standen til Pt/Rauma, stod disse herlighetene
Tunika-kjolen til høyre, tror jeg vil bli en HIT i vinter. Bare se det koselige skjerfet til. Gjort på etpar kvelder.............
Denne kofta, som det både er brodert og heklet på, er en videreførelse av den korte boleroen som kom i våres, som alle likte så godt. Denne har fått den lengden som de fleste helst vil ha.

INTERIØR
Strikkede lampeskjermer, som blir HOT HOT HOT i vinter. Jeg bare nevner det!

Strikkede puter, pledd, puffer og lampeskjermer, altså. Her blir det en varm og koselig vinter.
Et interiør-hefte kommer rundt oktober, og kommer du på STRIKKECAFÈ hos oss,(14 sept) vil du få smakebiter fra heftet "live".
Men da får du også se modellene fra de nyeste strikkeheftene som kommer like rundt hjørnet.

SNELLA & PETRONELLA
Jeg var nødt til å innom Natasha (til høyre) og se på nyhetene innen designknapper i Porselen. Hun liker jo å leke litt, så jeg fikk fanfare da jeg kom, og man MÅ bare smile når man er på hennes stand.

Om noen uker kommer DE herligste knapper til butikken!!! De er beregnet til strikkede babyplagg, og det er det jo mange som gjør.Jeg gleder meg villt til de kommer, altså!!!

Ja, fikk du lyst til å strikke nå, da?? ;)





12 kommentarer:

Megan sa...

Fine dage, du har haft! :)

De brune tendenser er spændende. Jeg lurer lidt på, hvilken nuance af brun, jeg kan bruge. Jeg er sommer (farveskalaen). Så det er de lette pastelfarver, som er gode til mig. Måske har du en anbefaling? ;)

God fredag. Klem til dig.

vår lille verden sa...

Så mye fint du har fått sett og gjort!Skulle så gjerne stikket et stort pledd til vinteren men jeg kan desv ikke slikt håndarbeid..Blir vel et ifra kid eller princess tenker jeg:)god helg!klem kathrin

Anne sa...

Uh...som jeg glæder mig til at se dig i den brune kjole :)
Jeg er i gang med at strikke brunt ...det kan kun blive godt :)
ses :)

Eivor sa...

Så kjekt å få vœre med deg på messe. Mye spennende. Jeg har faktisk noen søte knapper som jeg skal sy på noe jeg holder på med. De er med tekst og er kjempesøte.

Tovepia sa...

Brunt er dessverre ikke noe for meg, men jeg kan vel alltids få strikket inn en blå tråd:O)
Kos deg videre denne helga, jeg skal ile på jobb før hyttetur i ettermiddag;)
klem fra meg;)

Helen sa...

Åhh, nå har jeg kost meg gløgg ihjel med dette nyhets-innlegget fra høstens tendenser ;)

Fine bilder forresten, og jeg elsket den koftejakken, som du nevnte hadde kommet i våres, men da i en kort variant? Aldri sette denne før, herlige farger, og nydelig mønster !
Ja, den fikk jeg faktisk lyst til å strikke ;)

Tror du har fått en fin dose med inspirasjon og "nye" farger, så moro !

God helg søte deg, og tro hva du kommer til å strikke på i høst...?

;)

karna sa...

Blir spennende å se, har fått se noen ab høstens nyheter hos garndamen ,-) Kos deg, klem

Rubia sa...

Har alltid lyst til å strikke. :O)

Gøy å se hva som kommer. Og jeg må jo få til å komme den 14. Bare ett par timers kjøring en vei. :O)

Lin sa...

saa koselige dager du har hat. Heldigt for meg at brun bliver in. Elsker brun hehe.

Strikkeheksen sa...

FED, FED kjole - den kan sagtens komme på mine strikkepinde, men det brune - nahhh - ikke lige mig :-)

Skøn tour - den restaurant ser enormt charmerende ud - det er skrevet bag øret, hvis jeg lige skulle komme til Oslo :-)

Elisabeth sa...

Takk for inspirasjon, Sylvia. Neste gang må du ta meg med på messe?
Den bolerojakken så jeg en venninne hadde i sommer. Hun hadde også strikket den lengre enn i oppskriften. Fy søren, så lekker. Og masse arbeid!!! (med broderi, hekling, lus ...)
Tror jeg skal strikke pute(r) i vinter. Godt med slike mindre prosjekter innimellom.

Elisabeth sa...

Den kjolen der MÅ jeg bare ha! Men kanskje ikke i brunt tror jeg, må være mer mørkere brun da. Kanskje i lilla eller rødt eller kanskje, kanskje.... Slutt å frist meg sånn da ;)